Re: kremowka

Date: Sat, 29 Sep 2012 08:41:42 +0200
From: Bbjk <b...@g...comspam>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kremowka

W dniu 2012-09-29 07:39, Chiron pisze:

> kupiłem śmietankę Mlekovity- 30%. Miała wyjść bita śmietana. I teraz mam
> dylemat- bo śmietanka się nie ubiła- cały czas miała płynną
> konsystencję: czy to oszukana śmietanka, czy może ja coś źle zrobiłem?
> Tylko co tu można źle zrobić przy bitej śmietanie? Czy dajecie zagęstnik?

Nie wiem, nie miałam takiego problemu, śmietanka 30% (i więcej) zawsze
się ubijała. Jeśli zrobiło się masło, to ubijałeś za długo, a jeśli
wszystko równo pozostało płynne, to nie znam przyczyny, nie spotkałam
się z takim przypadkiem. Kupując śmietankę patrzę, czy to jest tylko
śmietanka, czy z jakimiś dodatkami - z dodatkami nie kupuję.
Żadnych zagęstników nie dodaję do ubijania, jedynie do niektórych
deserów odrobinkę żelatyny (galaretki owocowej), ale to już po ubiciu
śmietany na sztywno. Normalna, zwykła śmietana powinna się ubic bez
problemów.
Śmietanka do ubijania musi być solidnie schłodzona, miska i naczynia też
zimne, czyste, ale to drugie, to oczywistość oczywista.
Jeśli te kłopoty będą Ci się powtarzać, to radzę syfon, np:
http://www.tortownia.pl/sklep,386,259,Syfon_do_bitej
_smietany_aluminiowy_05L.html
ja nie używam tego, ubijam zwykłym mikserem. Ale i widelcem się
zdarzało, i babciową trzepaczką :)
--
B.