kremowka

21. Data: 2012-10-01 21:40:54

Temat: Re: kremowka
Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-29 11:50, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-09-29 09:32, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Czytałam/słyszałam o takim myku, że można zamiast 12-godzinnego
> chłodzenia wrzucić kilka kostek lodu. Ale nie trenowałam tego.
> Natomiast, podobnie jak przy bezie, dbam, by miska była zimna i czysta.
> No i, niestety, najlepiej ubija się ręcznie, bo przy mikserze dość łatwo
> przegapić początek "maślenia".

Można mikser ustawić na mniejsze obroty. Tylko raz masło mi się zrobiło
- kiedyś jak ubijałam piewrszy raz. Masło można zjeść jeśli ktoś lubi
słodkie ;-)

--
animka

22. Data: 2012-10-01 21:41:55

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-29 15:41, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-09-29 14:35, obywatel Bbjk uprzejmie donosi:

> No i ja tak robię.
> Ale to takie zzasłupne, że siem wstydziłam.

Taka w aerozolu też nie jest zła :-)

--
animka

23. Data: 2012-10-01 22:13:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 01 Oct 2012 23:37:26 +0200, Animka napisał(a):

> wysokim naczyniu, bo strasznie pryska! Można w litrowym słoiku jakby co.

http://allegro.pl/ochronna-pokrywa-oslona-na-mikser-
do-miksowania-i2670406858.html
http://allegro.pl/pojemnik-do-mieszania-miksowania-z
-miarka-2-litry-i2607027359.html

(by XL)

24. Data: 2012-10-01 22:21:54

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-02 00:13, Ikselka pisze:

> http://allegro.pl/ochronna-pokrywa-oslona-na-mikser-
do-miksowania-i2670406858.html
> http://allegro.pl/pojemnik-do-mieszania-miksowania-z
-miarka-2-litry-i2607027359.html

Eee, nie odpowiada mi miska. Wolę słoik. Słoik trzymam w ręku,
przekręcam trochę poziomo.Mam jeszcze dzbanek plastikowy wysoki, ale ze
słoika lepiej smakuje. Do miksera mam z kompletu jakieś wyższe
plastikowe naczynie, ale za niskie i nie wygodne.

--
animka

25. Data: 2012-10-01 23:39:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Oct 2012 00:21:54 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
> słoika lepiej smakuje. Do miksera mam z kompletu jakieś wyższe
> plastikowe naczynie, ale za niskie i nie wygodne.

To nie jest miska, tylko bardzo fajny "garnuszek" - dosyć wysoki, lekki,
łątwy do mycia, z podziąłką i wygodnym uchem do trzymania, z dziobkiem do
wylewania, szczelną pokrywką na wcisk, która ma na środku otwór też z
pokrywką na wcisk. Super. Wiem, bo mam.
(by XL)

26. Data: 2012-10-03 00:26:52

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-02 01:39, Ikselka pisze:

> [...]
> łątwy do mycia, z podziąłką i wygodnym uchem do trzymania, z dziobkiem do
> wylewania, szczelną pokrywką na wcisk, która ma na środku otwór też z

Może i fajne, może gdzieś kupię. Tylko. że ja tą 1 końcowką miksera
macham jak trzepaczką.

Tak na margonesie. Piłyście fajny ajerkoniak własnej roboty?
Masz 5 czy 10 jajek (żółtek) to robisz słodki kogiel mogiel, zalewasz
zwykłą wódką, mieszasz, przelewasz do butelki. Trochę postoi i takiej
mocy nabiera, jest taki fajny i mocny. Jak się ma czystą wódkę w domu i
stoi bezużytecznie to można ją użyć do przeróbki :-)

Niedawno skusiłam się w Biedronce (prawie wcale tam nie chodzę) na
ajerkoniak kawowy za 19 zł.bo mi się przypomniało jakie pyszności robiła
kiedyś matka mojej koleżanki. Słaby dosyć-20%, Bardzo dobry, ale potem
nie wiedziałam po czym mnie lewa nerka boli. Jak spróbowałam kiedy
indziej to znowu mnie ta nerka bolała.
Może to była jakaś podróbka z tych co teraz ludzie się trują.
Spróbowałam-już nie kupię.

--
animka

27. Data: 2012-10-03 13:38:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 03 Oct 2012 02:26:52 +0200, Animka napisał(a):

> Może i fajne, może gdzieś kupię.

Kup, dobre to jest.

> Tylko. że ja tą 1 końcowką miksera
> macham jak trzepaczką.

No właśnie, ten otwór w pokrywce "garnuszka" jest takiej wielkości, że
można machać, a jeśli za mały, to zdejmujesz pokrywkę całkiem. Poza tym
pojemnik możesz wstawić do lodówki wraz z zawartością, poniewaz pokrywa ma
taki języczek na brzegu, który zasłania dzióbek i pojemnik staje się bardzo
szczelny.

> Tak na margonesie. Piłyście fajny ajerkoniak własnej roboty?(...)

Piłam. Tyle ze to nie jest takie proste, ze tylko wlewasz alkohol do
żółtek. Potrzebne jest też mleko skondensowane. No i wlewa się alkohol
stopniowo.

> Może to była jakaś podróbka z tych co teraz ludzie się trują.
> Spróbowałam-już nie kupię.

Alkohol w sklepie kupuję tylko mocny - spirytus, wódkę czystą, zawsze
firmowe, polskie, no i tylko w Makro, czasem w mniejszych sprawdzonych
sklepach Społem. Czasem wina, ale tylko te, które znam i piłam.
(by XL)

28. Data: 2012-10-03 15:33:11

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-03 15:38, Ikselka pisze:
> [...]
> tym pojemnik możesz wstawić do lodówki wraz z zawartością, poniewaz
> pokrywa ma taki języczek na brzegu, który zasłania dzióbek i pojemnik

Mam ten pojemnik, wpadł mi w oko kiedyś w realu i kupiłam. Naprawdę jest
bardzo praktyczny, głównie dlatego że można go wstawić do lodówki. Nawet
z powodzeniem ogórki w nim ukisiłam i zakwas na chleb.

Ewa

29. Data: 2012-10-03 18:36:19

Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Animka" <a...@w...pl>
> [...]
> znowu mnie ta nerka bolała.
> Może to była jakaś podróbka z tych co teraz ludzie się trują.

Bo oni go robią na lewoskrętnym alkoholu. Dlatego tylko lewa nerka boli. No
ale niestety, mózg cię boli cały po tym. Więc albo nie pisz więcej głupot,
albo nie pij tyle....

30. Data: 2012-10-03 19:20:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 03 Oct 2012 17:33:11 +0200, medea napisał(a):

> [...]
> bardzo praktyczny, głównie dlatego że można go wstawić do lodówki. Nawet
> z powodzeniem ogórki w nim ukisiłam i zakwas na chleb.

Ja mam nawet dwa, przyznam się. Drugi kupiłam niedlugo po zakupie
pierwszego. Bardzo przydatne, do różnych celów właśnie.

(by XL)

Gruszki do tarty na zimę - we WLASNYM syropie.
Jaki grill elektryczny?
Loooodyyyyy :-)
Luzowanie.
Na czym smażyć.