kulki szpinakowe

1. Data: 2001-12-31 11:31:42

Temat: kulki szpinakowe
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj zrobilam kulki szpinakowe, pyszne wyszły. No i jedno
pytanie - mnie one nie wyszły kulkowe, tylko takie jakby bułeczki
z płaskim spodem - miękkie były i "przysiadły" w zapiekaniu.
No i moja dusza artysty cierpi- czy da się je zrobić tak, żeby wyszły
naprawdę kulkowate?

Krycha

1. Data: 2001-12-31 12:12:02

Temat: Re: kulki szpinakowe
Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

> No i moja dusza artysty cierpi- czy da się je zrobić tak, żeby wyszły
> naprawdę kulkowate?
To chyba wina wody ktorej nieobliczalna ilosc wydziela sie ze szpinaku!
Trzeba by je krecic bez przerwy zeby chcialy nie osiasc!
Sproboj je zrobic mniejsze, moze to cos zmieni,
ale jesli byly smaczne, to i forme nie kulkowata mozna im darowac.
--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2001-12-31 12:26:35

Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak sie robi takie kulki szpinakowe? hmmmm, chyba przeoczylam jak byl
podawany przepis :((
-
*** ^KIKI^ ***
Gosia Ceglinska
k...@i...pl
g...@p...onet.pl

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

1. Data: 2001-12-31 15:25:44

Od: "Kasia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy to nie byly takie gotowe kulki zamrozone?
kaska

1. Data: 2001-12-31 21:05:21

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> No i moja dusza artysty cierpi- czy da się je zrobić tak, żeby wyszły
> naprawdę kulkowate?

Mnie też się przyklepały, podejrzewam, że może za mało odcisnęłam, albo
rozgotowałam, albo i to i to.

--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2001-12-31 21:06:54

Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> a jak sie robi takie kulki szpinakowe? hmmmm, chyba przeoczylam jak byl
> podawany przepis :((

Czy chodzi o to?

Potrzeba (na 4 osoby):

1 kg szpinaku (mrożonego 500 g)
500 g twarogu
30 g maki
200 g tartego, żółtego sera
1 jajko
125 g masła
gałka muszkatołowa, sól, pieprz

Ser odcisnąć z nadmiaru serwatki, utrzeć lub zemleć. Szpinak przebrać,
odciąć ogonki, listki starannie wypłukać. Wrzucić do wrzącej osolonej wody,
gotować bez przykrycia 5 min. odcedzić i odcisnąć, drobno posiekać lub
zemleć. Połączyć szpinak z serem w jednolitą masę dodać połowę tartego sera,
jajko, doprawić do smaku. Wstawić do lodówki na 1 godzinę.
uformować kulki wielkości orzecha, obtaczać w mące i wrzucać na wrzącą wodę.
Gotować 2-3 minuty, aż wypłyną na wierzch. Odcedzić i osączyć. Ułożyć na
żaroodpornym półmisku, posypać resztą sera i grudkami masła. Ustawić wysoko,
w gorącym piekarniku i zapiekać 5 min.

--
Pozdrawiam-Iśka

1. Data: 2002-01-02 12:40:10

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul napisal:

> To chyba wina wody ktorej nieobliczalna ilosc wydziela sie ze szpinaku!

Nastepny szpinak spróbuję odcisnąć. A może odparować?

> Trzeba by je krecic bez przerwy zeby chcialy nie osiasc!
> Sproboj je zrobic mniejsze, moze to cos zmieni,

Zrobiłam małe, ok. 2 - 2,5 cm średnicy. Zrobić 1cm?

> ale jesli byly smaczne, to i forme nie kulkowata mozna im darowac.

:-) Smaczne były, znikły błyskawicznie.

Krycha

1. Data: 2002-01-02 12:43:57

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia ^KIKI^ napisala:

> a jak sie robi takie kulki szpinakowe? hmmmm, chyba przeoczylam jak byl
> podawany przepis :((

Był 13 grudnia, jak nie znajdziesz to moge Ci wysłać na priv.

Krycha

1. Data: 2002-01-02 12:49:46

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisala:

> a czy to nie byly takie gotowe kulki zamrozone?

A są gotowe? Gdzie?

Krycha z zza Słupa

1. Data: 2002-01-02 12:52:04

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iśka" napisala:

> Mnie też się przyklepały, podejrzewam, że może za mało odcisnęłam, albo
> rozgotowałam, albo i to i to.

Nie rozgotowałam, łowiłam jak tylko wypłynęły. Ale może faktycznie
za dużo wody :-(

Krycha

Wszystkiego dobrego...
co z tymi golabkami