liliowce

31. Data: 2004-08-20 07:42:08

Temat: Re: Odp: liliowce
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> writes:

> Wczoraj zaczęły kwitnąć jesienne astry, moje dwa wrzosy ("wypadek
> przy pracy" ogrodniczy) przekwitają, jesienne zawilce też w pełnej
> krasie.

Wczoraj dojrzałem kwitnące dwa pierwsze zimowity..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien pan z muchą w Konstancy
W księżycową noc walca tańczył;

32. Data: 2004-08-20 08:46:18

Temat: Odp: liliowce
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cg46p4$5cb$...@n...news.tpi.pl...
> To ja może zbiorczo - zapuść sobie słynną i ulubioną przeze mnie odmianę
> 'Stella d'Oro'.
Jest gdzieś w sieci zdjecie tej odmiany?

Ma 40 cm, czyli z tych niższych, powtarza kwitnienie > (kwitnie 3x od
czerwca do października).

A co sie robi by powtarzał kwitnienie?

> A kwitnienie liliowców, nawet tych pospolitych odmian typu "jedna
> pani drugiej pani" spokojnie rozciąga się na sześć tygodni bez specjalnych
> starań:-)
U mnie niestety tylko 30 dni (6 odmian).

Przyspieszanie to chyba tylko pod folią, a opóźnianie zapewni
> chłodne i deszczowe lato.

> Zadowolony? ;-)

Nie!!!

Pozdrawiam :-)
Janusz

33. Data: 2004-08-20 08:49:21

Temat: Re: liliowce
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://davesgarden.com/pdb/go/2653///

| Ma 40 cm, czyli z tych niższych, powtarza kwitnienie > (kwitnie 3x od
| czerwca do października).
|
| A co sie robi by powtarzał kwitnienie?

Nic, tylko trzeba go posadzić:-)

| U mnie niestety tylko 30 dni (6 odmian).

Najwyraźniej zbyt mało pań udało Ci się zbajerować;-)

| Przyspieszanie to chyba tylko pod folią, a opóźnianie zapewni

| Nie!!!

To zacznij męczyć Wiesię!

Pozdrawiam, Basia.

34. Data: 2004-08-20 13:16:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> liliowcach.

> Wczoraj zaczęły kwitnąć jesienne astry, moje dwa wrzosy ("wypadek przy
> pracy" ogrodniczy) przekwitają, jesienne zawilce też w pełnej krasie. Ale
> wszystkie byliny są w tej chwili przyćmiewane przez kwitnące hibiskusy.

Wyraznie u mnie wegetacja jest przesunieta w stosunku do Polski.
Hibiskusy juz koncza kwitnac.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

35. Data: 2004-08-20 13:18:07

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Przyspieszanie to chyba tylko pod folią, a opóźnianie zapewni

> Nie!!!

Czyzbys nie lubil chlodnego i deszczowego lata?

Pozdrowienia,
Michal

36. Data: 2004-08-20 14:05:53

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Kwitnacy rozchodnik zwiastuje bliskie nadejscie jesieni.
> A konkretnie - czas rozpoczecia zajec na uniwersytecie :-(
> [tutaj jest to 20-25 sierpnia]

Ano, u mnie własnie zaczyna się "rumienić":-(
Jesień idzie...

Pozdrawiam
Marta

37. Data: 2004-08-20 17:10:03

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cg4e66$8ng$...@n...news.tpi.pl...

> Najwyraźniej zbyt mało pań udało Ci się zbajerować;-)

Tak też zwsze mi się wydawało :-)

> To zacznij męczyć Wiesię!

Wiesia! Męczyć Cię? :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

38. Data: 2004-08-20 20:59:39

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał w wiadomości: ...
>Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomo?ci do >>
>
> Tak też zwsze mi się wydawało :-)

>Wiesia! Męczyć Cię? :-)

Mozesz :-)
Sa odmiany liliowcow, ktore rozpoczynaja kwitnienie wczesniej, w polowie
czerwca zaczyna u mnie kwitnac np Royal Braid, Moonlit Masquerade, inne jak
Stella de Oro, Key Lime Ice, Daring Deception, Blackberry Candy, czy Never
Ending Story - A. Jasinskiego - zaczynaja kwitnac okolo dwoch tygodni
pozniej, w polowie lipca rozwijaja kwiaty czerwone Kazbach Fez, Flamenco
Queen, kremowy Grand Marshal, bialy Arctic Snow, White Tie Affair i
dwukolorowe Tigerling, Bayou Bridge, najpozniej bo na poczatku sierpnia
zakwitaja Srawberry Candy, Panda Bear, Ride the Wind. Wszystkie te
liliowce kwitna jeszcze teraz, te ktore zaczely najwczesniej juz koncza
kwitnienie, inne maja jeszcze sporo kwiatow na pedach. Nie bez znaczenia
jest fakt ile dana odmiana tworzy pedow kwiatowych, mam takie, ktore maja i
po 40 pedow, i takie ktore co roku uparcie wytwarzaja jeden lub dwa.
Jak posadzisz ich tyle co ja to na pewno bedziesz mogl dluzej cieszyc sie
ich kwiatami :-)
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

39. Data: 2004-08-20 21:41:44

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wiesia Karpowicz <w...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cg5ojm$k5d$...@n...news.tpi.pl...

> Sa odmiany liliowcow, ktore rozpoczynaja kwitnienie wczesniej, /ciach/ >
Jak posadzisz ich tyle co ja to na pewno bedziesz mogl dluzej cieszyc sie
> ich kwiatami :-)
Dzięki :-)
A napisz mi jeszcze ktore odmiany są niskie, a ktore najwyzsze.
Pozdrawiam :-)
Janusz

40. Data: 2004-08-21 18:31:38

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał w wiadomości: ...

>A napisz mi jeszcze ktore odmiany s? niskie, a ktore najwyzsze.

Poza tymi 10-cio cm karzelkami rosnacymi w ogrodach w PKWL i w Chelmie to
najnizsza znana mi odmiana to oczywiscie Stella de Oro, ma ok. 30 cm, LIttle
MIssy - 40 cm, liliowce z serii Siloam maja okolo 50 cm wysokosci, te z
cukierkowej serii Stamile maja okolo 50-65 cm, sa tez liliowce o wysokosci
80-100 cm, np. Catherina Woodbery, liliowce o ksztaltach pajeczych sa
najwyzsze. Ja najbardziej lubie te, ktore osiagaja wysokosc 50-65 cm, maja
mniejsze kwiaty, ale obficie kwitna.
Szanujacy sie sprzedawca liliowcow powinien informowac o jego
mrozoodpornosci, podawac wysokosc pedu i wielkosc kwiatu, nazwisko hodowcy
i rok wyhodowania, opis kwiatu i podawac pore kwitnienia :-)
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

sianie trawy we wrześniu
ma ktos "Miskant olbrzymi" i mi da
Cebulki kwiatowe