maszynka do pieczenia chleba z TV Mango i przepisy

1. Data: 2005-01-14 20:22:44

Temat: Re: maszynka do pieczenia chleba z TV Mango i przepisy
Od: "Leszek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:cs8k8o$o5h$1@atlantis.news.tpi.pl,
Roj typed:

> Ja kupiłem tę maszynkę jakiś miesiąc temu. Była wtedy promocja w TV
> Mango za 250 zł można było wybrać jakieś 2 ich produkty. Więc mnie ta
> maszynka kosztowała 125 zł + wysyłka -myślę że taniej się nie da.

Czy jest podobna albo taka sama jak któraś z Allego?
Np. ta

lub któreś z tych

http://www.allegro.pl/search.php?string=chleba&categ
ory=8826&country=1

Leszek

1. Data: 2005-01-14 20:59:37

Temat: Re: maszynka do pieczenia chleba - koszt składników?
Od: "Leszek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:cs877r$s5u$1@atlantis.news.tpi.pl,
Roj typed:
> Witam,
> przed Świętami zakupiłem w promocji TV Mango maszynkę do pieczenia
> chleba. Jestem z niej super zadowolony. Pieczenie chleba opiera się
> praktycznie na wsypaniu odpowiednich składników i włączeniu maszynki.

Ciekawi mnie ile kosztuja składniki do upieczenia przeciętnego chleba,
ewentualnie jakiegoś, który szczególnie przypadł Ci do gustu. Maszynka
kosztuje 3 h - ile to prądu? To tak z ciekawości - zapewne suma wychodzi
sporo wyższa od chleba z piekarni, lecz za luksus się płaci :) Pytanie
ILE?

------------
Leszek

1. Data: 2005-01-17 07:23:11

Od: "Qx" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kosztuje 3 h - ile to prądu? To tak z ciekawości - zapewne suma wychodzi
> sporo wyższa od chleba z piekarni, lecz za luksus się płaci :) Pytanie

Nawet gdyby składniki + energia kosztowały 10 zł to i tak by sie bardziej to
opłacało niż kupowanie tego g... które sprzedawane jest jako chleb!!! A nie
znalazłem w polsce chleba już od dawna!!!

Pozdrawiam
Qx

1. Data: 2005-01-17 11:19:34

Od: "zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kosztuje 3 h - ile to prądu? To tak z ciekawości - zapewne suma wychodzi
> sporo wyższa od chleba z piekarni, lecz za luksus się płaci :) Pytanie

Energia zdaje się wychodzi taniej niż u piekarza :) Ogrzewana jest minimalna
objętość, w zasadzie sama foremka z ciastem czas trwania ogrzewania jest
ograniczony do niezbędnego minimum.

Max pobór mocy 715 W /w mojej maszynie/. Taki pobór występuje przez godzinę
pieczenia przy najmocniej zrumienionej skórce /715Wh/. Pozostały program to ok
25 min zagniatania, no i leciutkie podgrzewanie na minimalnej mocy przez
chwilkę, dla zachowania stałej temperatury ok 25°C.
Szacunkowo będzie to razem ok 1000Wh = 1 kWh.
Spoglądam na rachunek: w mojej wiosce to0,2155zł/kWh+ 0,1726 zł/kWh /opłata
praesyłowa + en. czynna/ = 0,3881 zł.
1/2 kg maki typ 650 = 30gr- 1,7 zł - zależnie gdzie i jaką mąke kupiłeś
Woda - kranówka 0,3l /łącznie ze ściekami/- 0,001433zł
sól 1,5 dkg - 0,015 zł
dr0żdże - 10g - 0,10 gr.

W zasadzie wszystko, teraz zwykły chlebek na drożdżach będzie kosztował ok 0,80
zł a zaważy ok 700g. jeśli nie kupisz mąki w worze z młyna, zapłacisz trochę
więcej /o 20 gr?/, ale zamierzając bawić się w wypieki zaczynasz rozglądać się
za mąka dośc konkretnie :).
Chcąc sobie zafundować chlebek z mąk razowych zakupionych w sklepie ze zdrową
żywnością /najdroższy wariant/ wyjdzie + mąka bułeczkowa , na
zakwasie /ukiszona mąka z wodą/ - ok. 1,75 zł za 700g

Jeżeli do takiego najzwyklejszego chleba dosypiesz odrobinę cebulki - będziesz
miał chleb cebulowy, można dosypać ziarenek wszelakich i innych wynalazków,
podniosą wartość chleba , ale i wagę.

Ale tak na prawdę to chodzi o całkiem niezłą zabawę :)

1. Data: 2005-01-17 17:45:09

Od: "Leszek" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:675c.00001683.41eb67de@newsgate.onet.pl,
Qx typed:

> Nawet gdyby składniki + energia kosztowały 10 zł to i tak by sie
> bardziej to opłacało niż kupowanie tego g... które sprzedawane jest
> jako chleb!!! A nie znalazłem w polsce chleba już od dawna!!!

Ja mam małą piekarnię koło domu (i drugą 100 m dalej) - chlebek pachnący
i chrupiący. Miasto 25 tys mieszkańców więc takich jest kilka. Nie
narzekamy. Pewnie mieszkasz w stolycy ;)

Leszek

jak piec mięso typu boczek lub karczek ?
żurawina -propozycje podania?
tarta - problemy
Jak prawidłowo szumuje sie rosół?
Jak robi sie zasmazke?