jak piec mięso typu boczek lub karczek ?

1. Data: 2005-01-14 10:24:52

Temat: jak piec mięso typu boczek lub karczek ?
Od: "Roj" <r...@k...pl[wytnij_to]> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie jak piec mięso typu boczek lub karczek żeby było soczyste i
smaczne a nie wysuszone. Dokładnie chodzi mi o wszelkie porady czyli:
- jak ustawić piekarnik (pieczenie od spodu, od góry, termoobieg itd.) ile
stopni i czy zmieniać temperaturę, czy rozgrzewać wcześniej piekarnik itp. ?
- czy lepiej mięso piec w folii czy bez ?
- jak je marynować i jak długo trzymać w marynacie ?
Więcej pytan nie przychodzi mi na myśl, ale wy pewnie wiecie więc każda rada
będzie bezcenna.
Już się cieszę, że z waszą pomocą upiekę super smaczne soczyste mięsko :)

1. Data: 2005-01-14 10:34:09

Temat: Re: jak piec mięso typu boczek lub karczek ?
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roj" <r...@k...pl[wytnij_to]> napisał w wiadomości
> Witam,
> mam pytanie jak piec mięso typu boczek lub karczek żeby było soczyste i
> smaczne a nie wysuszone.

Tłuste gatunki mięsa po prostu są wilgotne po upieczeniu. Tak już mają. To
trzeba się starać, żeby je wysuszyć.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2005-01-14 10:43:51

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boczku nie robie, ale karkowke czesto.

Zeby byla mieka i soczysta to tak:

Marynujesz (do marynaty troche octu - ja biore ok. 3-4 przykrywek na 1 kg).
Ocet czerwony stosuje, ale pewnie kazdy sie nadaje.

Nast. dnia bierezsz karkowke, rozgrzewasz patelnie z olejem i bsmazasz z
kazdej strony aby taka delikatna skorka pwstala (bardzo delikatna) -
pamietaj - z kazdej strony!

Zeby bylo bardziej soczyste: pierarnik na ok. 210 st rozgrzewasz (termoobieg
z reguly stosuje), karkowke do torebek do pieczenia i walisz do rozgrzanego
piekarnika. Pieczesz w takiej temp. ok 20-30 min a pozniej zmniejszasz
temp. do 180 i kolejne 30-50 min (w zaleznosci od wagi mieska). Bardziej
soczystej nie zrobisz :-)

Zeby bylo bardziej suche - w zaroodpornym zamykanym naczyniu.

Zeby bylo poprostu pysznie - w ciescie (ja wole razowe).

1. Data: 2005-01-14 11:31:25

Od: "akwaman" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w ciescie? a jak robi sie w ciescie i ciasto? oczywiscie jakie sa rodzaje
ciasta? moze kilak przepisow?

1. Data: 2005-01-14 13:22:05

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja ro bie tak: przygotowuje marynate z wody i tyle soli az wlozone surowe jajo
wyplynie na wierzch wody, dodaje 2 ziarna ziela ang., 3 liscie laurowe, 1 cebule
w cwiartkach, zabek czosnku i w tym trzymam mieso ok 3 dni ( co dzien obracam i
nastrzykuje, aby marynata dotarla do srodka), wyjmuje chwile obcieka, posypuje
ziolami prowansaldzkimi i wegeta, pieke w szklanym naczyniu pod ptrzykryciem w
temp. 180 st tyle godzin ile kilogramow wazylo mieso, ostatnie 15 minut bez
przykrycia, piekarnik ustawiony na grzanie dol i gora - wychodzi pychota na
goraco i zimno - polecam karczek, boczek, szynke ale najlepszy jest taki bardzo
lekko poprzerastany karczek

1. Data: 2005-01-14 15:15:31

Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanie jak piec mięso typu boczek lub karczek żeby było soczyste i
> smaczne a nie wysuszone.
Ja zawsze pieke w rekawie, naklutym pare razy igla (iguom); termoobieg
~175st.C (tak z przyzwyczajenia bo lubie ten dzwiek wiatraczka, poza tym
rownomierniej sie grzeje). Moja propozycja co do karkoweczki: kupujesz
sloiczek musztardy (sarepska[++], bawarska[+++])nacierasz ta musztarda i
tylko nia karkowe. W rekaw, do lodowki na noc i do piekarnika na 1.5 godz.
Do tego sos beszamelowy z roztartymi bananami i tesciowa masz kupiona.
Pozdrawiam i caluje Alt.

1. Data: 2005-01-14 19:11:41

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

altf4 wrote:
> Do tego sos beszamelowy z roztartymi bananami

Moge prosic szczegoly?
Ania

1. Data: 2005-01-15 01:26:08

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>w ciescie? a jak robi sie w ciescie i ciasto? oczywiscie jakie sa rodzaje
>ciasta? moze kilak przepisow?

1. Odpowiadaj pod postem.
2. Dziwie sie, ze sie dziwisz :-) Ja to robie dosc czesto - bo uwielbiam (w
ogole miesko - to jest to, bez czego nie przezyje ani dnia).

Ja robie tak:
Marynuje karkowke wg gustu (z reguly kupuje dosc szeroka karkowke i rozcinam
wzdluz na 2 kawalki dlugie).
Ciasto: biore chlebek razowy, obcinam tak,z eby tylko srodek (miekki)
zostal. Klade do wody cieplej. Po jakims czasie wyjmuje, wyciskam z niego
wode - powstaje miazdz w reku, ktory mieszam z maka pszenna. Meiszam
dlugo.... Dodaje sol, piepsz (do ciasta, ale nieduzo piepszu). Rozwalkowuje
do gr. ok. 2-3 mm (na wyczucie). Czasem robie w srodku grubsze, a po bokach
wlasnie 2-3 mm.
Teraz miesko: obsmazasz karkowke z kazdej strony, dajesz troche wystygnac i
kladziesz na srodku ciasta. Zawijasz ciasto albo do gory (zeby wyszel taki
"grzbietek"), albo jak pierog - w bok. DOciskasz zlaczenie. To kladziesz do
rozgrzanego piekarnika (ok. 180 st) i pieczesz normalnie (w zaleznosci od
wymiarow i wagi - ok. 1 godz. - az do gotowosci ciasta). Po wyjeciu dobrze
jest przykryc go na pare minut czyms (ja mam gleboka bryfwanne, do ktorej
klade - aby ciasto troche mieksze sie zrobilo (jak chleb - po wypieku ma
twardawa skorke).
No i cala filozofia! Kroisz normalnie - wazem z ciastem. Ja lubie ubskubywac
ciasto (i nie tylko ja, zreszta! - moi goscie tez) :-)Ciasto dostaje smaku i
soku mieska - jest poprostu pyszne!
Sprobuj i daj znac co myslisz o tym! Juz pare razy zdarzylo mi sie zaskoczyc
swoimi przepisami grupe :-) Reprezentuje tu kuchnie rosyjska (ale raczej ta
prostsza).

1. Data: 2005-01-15 13:44:21

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

?
> [...]
> będzie bezcenna.
> Już się cieszę, że z waszą pomocą upiekę super smaczne soczyste mięsko :)

Ostatnio robie to tak..

na dno gęsiarki kłade warstwe kapusty kiszonej..ot takiej po prostu lekko
odcisnietej
a na to kawał miecha..karkówka czy zeberka
mozna posmarować dobra musztardą
no i do piekarnika aż miekkie bedzie...
dodatkowa atrakcja jest uduszona kapucha z sosem co z miesa sie wyciekł

Marek

żurawina -propozycje podania?
tarta - problemy
Jak prawidłowo szumuje sie rosół?