misa ze stali nierdzewnej

1. Data: 2005-01-24 07:45:14

Temat: misa ze stali nierdzewnej
Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów,

Mam następujący problem. Potrzebowałam miski, ale wyjatkowo dużej. Głównie
do robienia sałatki owocowej (w sporej ilości) i mieszania w niej startych
warzyw (robię mieszanki warzywne dla psa, nawet nie pytajcie... :) Wszystko
co mam w domu, łącznie z największym garnkiem, jest za małe i przy mieszaniu
zawartość się wysypuje.

Ostatnio zwiedzałam sobie sklep Ikea i rzuciła mi się w oczy taka oto misa
ze stali nierdzewnej:

http://tinyurl.com/6x23e

Dokonałam tzw. zakupu pod wpływem impulsu i zadowolona przyniosłam trofeum
do domu. Ale spotkałam się z nieprzychylną reakcją ze strony mamy, która
twierdzi, że pokrojone owoce lub warzywa + stal to nie najlepsze połączenie,
bo coś tam się utlenia, owoce będą szybko ciemnieć, itp... Mama twierdzi, że
lepsza byłaby miska np. plastikowa.

Czy to prawda? I jesli tak, to poradźcie proszę co kupić.

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]

1. Data: 2005-01-24 07:52:00

Temat: Re: misa ze stali nierdzewnej
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to prawda? I jesli tak, to poradźcie proszę co kupić.

Do mieszania duzej ilości składników i zagniatania ciasta z większej ilości
mąki uzywam miski tupperware - Maksymilian. Jest naprawdę duza - 7,5 l
pojemności i bardzo poręczna do wyrabiania ciasta. Niestety, jak wszystko
tupperware nie jest to tania sprawa...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-01-24 08:35:02

Temat: Tuppet wara
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mąki uzywam miski tupperware - Maksymilian. Jest naprawdę duza - 7,5 l
> pojemności i bardzo poręczna do wyrabiania ciasta. Niestety, jak

Ktoś tu zaczyna przeginać z reklamowaniem...
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-01-24 09:16:41

Temat: Re: Tuppet wara
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś tu zaczyna przeginać z reklamowaniem...

niczego nie raklamuje, przynajmniej nie w takim sensie jak to sugerujesz.
Nie zdarza Ci się rozmawiać ze znajomymi na jakis temat i powiedziec, ze
akurat w danym temacie to czy tamto sie sprawdziło?
Ja nie poruszam tematu konkretnych marek, ale jak ktoś pyta o lodówkę, to
mówię że ja sobie chwalę electroluxa a jak pyta o miski to to samo mówię o
tupperware i tyle.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-01-24 09:31:08

Od: Asterek <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Pawlus wrote:

> [...]
> lepsza byłaby miska np. plastikowa.
>
> Czy to prawda? I jesli tak, to poradźcie proszę co kupić.

Jeśli tak, to również nie powinno się gotować warzyw ani owoców w
stalowo-nierdzewnych garnkach!! Ani kroić stalowym nożem!! A owoce w
puszkach? Stal chyba jest nawet lepsza niż cynowana blacha. ;-)

Wydaje mi się, że reakcja Twojej mamy jest troszkę przesadzona.

Najlepiej to spróbuj sama i oceń.

I daj nam znać.

Ździho

1. Data: 2005-01-24 10:11:08

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi się, że reakcja Twojej mamy jest troszkę przesadzona.

Starszym osobom stalowe naczynia kojarza się z aluminiowymi, takie kiedys
były garnki i w tych nie można było trzymać produktów kwasnych.

Kasia

1. Data: 2005-01-24 14:49:05

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Pawlus" <a...@...stopce> wrote in message
> [...]
> lepsza byłaby miska np. plastikowa.
>
> Czy to prawda? I jesli tak, to poradźcie proszę co kupić.

Do wiekszosci owocow i warzyw to chyba nie ma znaczenia, szczegolnie gdy nie
przechowujesz w nich produktow a uzywane sa tylko do przyrzadzania skladnikow.
Zasada natomiast jest uzywanie w kuchni do niektorych potraw/produktow naczyn
nie-reaktywnych (tzn. takich, ktore nie wchodza w szybkie reakcje chemiczne z
produktami spozywczymi.) Np. jesli wyciskasz sok z cytryny to lepiej robic to do
pojemnika "plastykowego" czy porcelanowego niz do miski ze stali czy zeliwa.

Ale miski stalowe w kuchni sa wspaniale i niezasapione, gdyz sie nie tluka, latwo sie

myja i nie przyjmuja zapachow. Wiekszosc wspolczesnych "plastykow" ma te same zalety

ale ja jakos lubie np. dzwiek metalowej trzepaczki przy ubijaniu bialek w stalowej
misce.
:-)))
--
><eM eL><Washington, D.C.><
><There's no place like 127.0.0.1><

Test
kwas chlebowy
Re:żeliwna patelnia
Dla " Parówkowiczów"
jak sie wymiawia obcobrzmiace nazwy potraw?