nowa kuchnia

11. Data: 2022-04-16 10:23:27

Temat: Re: nowa kuchnia
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.04.2022 o 00:05, Gil pisze:
> Witam wszyskich umarłych i żyjących grupowiczów pl.rec.kuchnia
> Proponuję temat co zjedź z z ogódka albo koło niego.
> Ja na początek proponuję młode pokrzywy, co jest wiadome. Potem łodygi i
> korzonki łopianów.

Skusiłam się kiedyś na makaron z pesto z młodych pokrzyw. Nie za dobre
to było.

--
Ewa

12. Data: 2022-04-18 18:41:34

Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <625a7cff$0$493$65785112@news.neostrada.pl>, x...@p...fm
says...

> Skusiłam się kiedyś na makaron z pesto z młodych pokrzyw. Nie za dobre
> to było.

Bo było źle zrobione. Potrawka z młodych pokrzyw zupełnie przypomina tą
ze szpinaku. Sól, czosnek i masło to pdstawa.
Ale nie o tem.
W maju puści liście popularna a nawet przeklęta roslina - rdestowiec
japoński. Same liście może nie mają większych walorów kulinarnych ale
mozna je wykorzystywać do gołąbków czy sałatki. Sa niezastąpionym
źródłem leczniczych elementów w kuchni japońskiej. Wręcz się mówi, że
leczą ze wszystkiego. Zapobiegaja rakom i cukrzycy. Palę, piję, używam i
żyję. Polecam.

13. Data: 2022-04-19 19:22:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.04.2022 o 18:41, Gil pisze:
> [...]
> Bo było źle zrobione. Potrawka z młodych pokrzyw zupełnie przypomina tą
> ze szpinaku. Sól, czosnek i masło to pdstawa.

Możliwe. Ale podejrzewam, że gdyby to była tylko kwestia dobrego
przygotowania, to pokrzywa cieszyłaby się mniejszą lub większą, ale
jednak nieustającą, popularnością. Tak jak szpinak.

> [...]
> źródłem leczniczych elementów w kuchni japońskiej. Wręcz się mówi, że
> leczą ze wszystkiego. Zapobiegaja rakom i cukrzycy. Palę, piję, używam i

Ale liście czy korzonki? I w jaki sposób przygotowane?

--
Ewa

14. Data: 2022-04-24 09:26:02

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-04-09 o 00:05, Gil pisze:

> [...]
> Proponuję temat co zjedź z z ogódka albo koło niego.
> Ja na początek proponuję młode pokrzywy, co jest wiadome. Potem łodygi i

Młode pałki wodne z porem i tempehem
Przepis
Jeśli nie masz w okolicy pałek wodnych, możesz użyć do tego dania
rdestowca ostrokończystego, młodych łodyg łopianu większego albo
świeżych młodych pędów chmielu pospolitego. W wersji mięsnej tempeh
można zastąpić boczkiem.
Składniki
por (białe części) - 2 szt.
pałki wodne (białe części) - 4 szt.
wędzony tempeh - 1 szt. (ok. 200 g)
olej - 300 ml
masło - 1 łyżka
twaróg półtłusty - 100 g
orzechy włoskie - 4 szt.
szczypiorek - 1/2 pęczka
sól - do gotowania i do przyprawienia
świeżo mielony pieprz - do smaku
chwasty - do dekoracji
sok z cytryny - do podania
oliwa - do podania
Przepis
Pory i młode pałki wodne umyj w zimnej wodzie. Następnie gotuj je w
osolonym wrzątku przez mniej więcej 2 minuty (licząc od momentu
zagotowania), aby odrobinę zmiękły. Wyciągnij je z wody i odłóż do
ostygnięcia.
W tym czasie pokrój w kostkę tempeh, przesmaż ma małej ilości oleju, aby
otrzymać skwarki. Na tej samej patelni przesmaż z odrobiną masła i oleju
pory wraz z pałkami wodnymi, aż się zrumienią. Gotowe odłóż na talerz,
posyp skwarkami z tempehu i pokruszonym świeżym twarogiem.
Dopraw solą oraz pieprzem, ana koniec posyp pokruszonymi orzechami
włoskimi i drobno posiekanym szczypiorkiem. Dodatkowo możesz użyć
chwastów jako świeżej dekoracji. Skrop je wcześniej oliwą i sokiem z
cytryny.
Smacznego
pozdr
Stefan

15. Data: 2022-04-25 20:32:20

Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <625eefeb$0$468$65785112@news.neostrada.pl>, x...@p...fm
says...

> [...]
> jednak nieustającą, popularnością. Tak jak szpinak.

> Ale liście czy korzonki? I w jaki sposób przygotowane?

Liście zamiast kapusty do gołąbków. Coś jak grecka potrawka z ryżu i
liści z winorośli. Ale to dla gości dla zaskoczenia czy dla domowników.
Oprócz tego polecam dodatek do sałatki albo normalnie żuć dwa liście
dziennie bez walorów smakowych. Gorąco polecam.

16. Data: 2022-04-25 20:34:10

Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <t42u2a$jfa$1$Stefan@news.chmurka.net>, s...@w...pl
says...

> Młode pałki wodne z porem i tempehem

A co to jest ten tempeh ???

17. Data: 2022-04-25 20:48:02

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-04-25 o 20:34, Gil pisze:
> In article <t42u2a$jfa$1$Stefan@news.chmurka.net>, s...@w...pl
> says...

> A co to jest ten tempeh ???

jak piszą:
Tempeh wywodzi się z kuchni indonezyjskiej. To produkt wytwarzany z
całych ziaren soi poddawanych procesowi fermentacji. Namoczone ziarna
soi gotujemy z dodatkiem substancji zakwaszającej. Po odcedzeniu i
osuszeniu ziaren, dodajemy do nich starter z zarodnikami Rhizopus
oligosporus. Pozostawiamy tempeh do inkubacji na czas 24-36 godzin w
odpowiedniej temperaturze (30-42°C).* Końcowy produkt jest bogaty w
substancje odżywcze, takie jak łatwo przyswajalne białko, żelazo,
witaminy z grupy B. Nie bez powodu stanowi idealny substytut mięsa i
innych produktów odzwierzęcych dla wegetarian i wegan.
pozdr
Stefan

18. Data: 2022-04-25 22:27:16

Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

z porem i tempehem

> [...]
> witaminy z grupy B. Nie bez powodu stanowi idealny substytut mięsa i
> innych produktów odzwierzęcych dla wegetarian i wegan.

Dajesz do pieca.

19. Data: 2022-04-26 08:30:51

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-04-25 o 22:27, Gil pisze:
> z porem i tempehem

> Dajesz do pieca.
bom kuchorz-piekorz amator :)

pozdr
Stefan

20. Data: 2022-04-27 16:27:58

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.04.2022 o 20:32, Gil pisze:

> [...]

Szkoda, że człowiek o takich cudownych rzeczach dowiaduje się tak późno. ;)

> [...]
> Oprócz tego polecam dodatek do sałatki albo normalnie żuć dwa liście
> dziennie bez walorów smakowych. Gorąco polecam.

Takie zerwane prosto z pola? A może są jakieś preparaty, polecasz coś?

--
Ewa

indukcji vs elektryka
Kuchnia indukcyjna