noze kuchenne

201. Data: 2017-05-01 19:57:47

Temat: Re: noze kuchenne
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 18:43 Akarm <a...@w...pl> pisze:

> W dniu 2017-05-01 o 17:30, Ikselka pisze:

(...)

> Trudno. Muszę teraz jakoś z tym żyć. :(
> A byłem przekonany, że przynajmniej ja jeden w Polsce robię chleb
> prawdziwy. Jestem pełen podziwu dla twej przenikliwości i super
> informacji na mój temat.

Jest tu całkiem pokaźna grupa piekących chleby, także Pszemol poczynił
jakieś próby.

Chleb, to właściwie jeden z łatwiejszych wypieków, śmiem twierdzić.
Co ciekawe, także Ikselka i jej wiedza wskazuje, że raczej nie
konfabuluje...
Ale żeby przyznać się na grupie, że piecze chleb nieprawdziwy?
To prawda, hoduje jakiś dziwny zakwas, ale jednak piecze.
Chyba.

--
Trefniś

202. Data: 2017-05-01 20:12:21

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.05.2017 o 17:06, Akarm pisze:

> Powtórzę: najpierw spróbuj, później się wypowiadaj.
> Nie ma to, jak doradzanie na podstawie swoich wyobrażeń. :D

Zaciąłeś się czy co?
Używałem, wiem.

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

203. Data: 2017-05-01 20:13:16

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.05.2017 o 17:22, Animka pisze:

> Ściekami? ;-)

Zmywaczkami.

204. Data: 2017-05-01 20:13:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> A coś ty taka dziś w złym humorku i tylko Ikselkę objeżdżasz?

Czterdziestka. Rycząca.

205. Data: 2017-05-01 20:15:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Wiesiaczek prawdopodobnie obawia się kruszenia przez nóż do chleba.
> Musiałby spróbować takiego noża, zapomniałby o innych.
> Wcale nie kruszy tak bardzo!
>
> Nóż bez ząbków może się ślizgać po skórce (zwłaszcza chleby inne, niż
> razowe i żytnie, o połyskliwej chrupiącej skórce). A to już prosta droga
> do skaleczeń.

Chyba nie miałeś ostrego noża. I prawdziwego chleba.

Też nie cierpię tych ząbkowanych noży, produkujących tony okruchów.

206. Data: 2017-05-01 20:18:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

> Zmywaczkami.

Bez przesady - bardziej zanieczyszcza środowisko każdy użytkownik samochodu
czy majtek.

207. Data: 2017-05-01 20:30:46

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 05:40 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> Oj, pogubiles sie...
> Dla higieny ona wyparza noze, ktorych uzyla do krojenia surowego miesa...
> Po to aby tym surowym miesem (na nozu) nie pobrudzic np surowego jablka
> lub
> kapusty...
> To czy pokrojone tym nozem mieso zje na surowo czy gotowane nie ma
> znaczenia dla faktu higieny uzywania noza...

A to ona nie ma osobnych noży do mięsa/owoców/warzyw?
Chyba rzeczywiście się pogubiłem.

--
Trefniś

208. Data: 2017-05-01 20:34:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Chyba nie miałeś ostrego noża. I prawdziwego chleba.
>
> Też nie cierpię tych ząbkowanych noży, produkujących tony okruchów.

Oczywiście chwalebnym wyjątkiem jest wciąż pikutek, którym kroję
praktycznie wszystko - od pomidorów, przez ser i bułeczki, aż po surowego
kurczaka wraz z kośćmi.

Tak, mam osobny pikutek do mięsa - specjalnie z różową rękojeścią.
Tak, wyparzam go i/lub myję w zmywarce.
Tak, mam też inne kolory - do celów ogólnych z czarną, do pomidorów z
czerwoną.
Tak, deski do krojenia analogicznie.

209. Data: 2017-05-01 20:40:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> A to ona nie ma osobnych noży do mięsa/owoców/warzyw?
> Chyba rzeczywiście się pogubiłem.

No, ma - vide post wyżej.
Ale ma też domowników lub gości, którzy niekoniecznie się orientują, co do
czego jest przypisane. A także męża, który niekoniecznie musi pamiętać
kolorki.
Wreszcie samą siebie - czasem roztargnioną. No i wreszcie szufladę, która
musi wszystkie te noże RAZEM pomieścić, te po mięsie stłoczone z tymi do
pomidorów - całkiem jeden na drugim, zupełnie bezwstydnie.
LOL

210. Data: 2017-05-01 20:40:55

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.05.2017 o 18:43, Akarm pisze:

> A ja bym przysiągł, że rozmawiamy o nożach do krojenia pieczywa.
> Patrz pan, jak to się można pomylić...

Młody jesteś więc...

No dobrze, podpowiem.

Nie każde pieczywo kroi się w jednakowy sposób.

Są również takie, których się nie kroi a rozrywa rękami, ale nie o tych
mowa.

Dlatego podałem Ci, jakich noży używać do jakiego pieczywa i rozmowa o
nożach bez odniesienia do rodzaju pieczywa nie ma sensu.

> A to nowość prawdziwa! Nie wiedziałem, że chlebem nazywam coś z
> chińskiej mrożonki we Włoszech. Nawet nie wiedziałem, że byłem we
> Włoszech. Widać są osoby znacznie lepiej ode mnie poinformowane. :)
> A swoją drogą, jakże tanie musi być sprowadzanie i utrzymywanie
> mrożonego ciasta we Włoszech, skoro wszędzie dużo tańsze jest dolanie
> wody do gotowej, suchej mieszanki.

Skąd Ci te Włochy się wzięły?

Mniejsza o to...

Ciasto mrożone trafia do Polski z Chin i jest tańsze dlatego, że jest
przygotowywane na skalę masową w fabrykach.

Bawienie się w receptury, badania chemiczne, utrzymanie laboratoriów i
niewielkie, siłą rzeczy, mieszalnie na terenie klienta (Polski) jest
chyba zdecydowanie droższe i bardziej skomplikowane od włożenia do
podgrzewacza gotowej mrożonki.

> Trudno. Muszę teraz jakoś z tym żyć. :(

Nie chcę niczego sugerować... Ale nie musisz:)

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)