o głodzie nowości

81. Data: 2015-10-11 18:40:11

Temat: Re: o głodzie nowości
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-11 17:14, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

Bidne kresowiaki...

82. Data: 2015-10-11 18:41:34

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Taaak, po piccy to bedzie wielkaaaaa odmianaaaa :-D

A żebyś wiedziała. Zwłaszcza gdy zrobię nie na drożdzowym cieście tylko na
jakimś ciekawszym.

Muszę wypróbować czy w ogólę podołam.
Ktoś może polecić jakiś prosty, sprawdzony przepis?

Chciałbym uzyskać coś takiego:
http://www.bbcgoodfood.com/sites/bbcgoodfood.com/fil
es/recipe_images/recipe-image-legacy-id--424506_11.j
pg
Zdecydowanie NIE coś takiego:
http://4.bp.blogspot.com/-ShuLr43DaWU/UqtwPM9J8MI/AA
AAAAAANH0/wTQhFg8smHg/s1600/kulebiak4.jpg

Może ten przepis spróbuję:
http://7smakowswiata.blox.pl/2012/09/Juz-nie-kresowy
-kulebiak-jeszcze-nie-szkocki.html
Wygląda całkiem prosto, nawet dla mnie - początkującego.

83. Data: 2015-10-11 18:51:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Oct 2015 11:37:30 -0500, Pszemol napisał(a):

> Nie wiem skąd u Ciebie te wymysły...
> Ale teraz już wiem, dlaczego mnie tak atakujesz,
> czujesz się niepotrzebnie zagrożona na pozycji
> grupowej Krynicy Nieskończonej Mądrości :-)))
> Zupełnie niepotrzebna, bo nic Ci tu nie grozi...
> Zwłaszcza z mojej strony, więc odpuść sobie :-)

LOL

84. Data: 2015-10-11 18:53:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Oct 2015 11:41:34 -0500, Pszemol napisał(a):

> Może ten przepis spróbuję:
> http://7smakowswiata.blox.pl/2012/09/Juz-nie-kresowy
-kulebiak-jeszcze-nie-szkocki.html
> Wygląda całkiem prosto, nawet dla mnie - początkującego.

Ja tam widzę wielką kluchę francuską. A nie kulebiak.

85. Data: 2015-10-11 19:05:32

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-11 o 15:59, Pszemol pisze:
> "stefan" <s...@w...pl> wrote in message

jpg
4/35.jpg

> Niech Cię to nie szokuje - w Azji gęsto ludzi, jedzą wszystko
> co się rusza - psy, duże nietoperze, szczury... cokolwiek.
>
> W naszej kulturze to jest tabu, ale właściwie racjonalnych
> powodów dziś brak.
Nie szokuje, zawsze lubiałem świeżyznę. A psinkę tez niewiedzący o tym
jadłem (w postaci delikatnych sznycelków pod wódkę :) Ale to było
daaawno - początek wczesnego Gierka :)
pozdr
Stefan

86. Data: 2015-10-11 19:14:45

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-11 o 18:53, Ikselka pisze:

-kulebiak-jeszcze-nie-szkocki.html

> Ja tam widzę wielką kluchę francuską. A nie kulebiak.

Ja (po Mamie) robiłem na cieńkim drożdżowym, a ponieważ wtedy o łososia
było trudno (był na obrazkach, w konserwie czerniak ala łosoś i w
knajpach kat S) robiłem ze śledziami matiasy albo uliki (chyba?) i ikrą
tegoż. Z kapustą też niezłe były...
pozdrawiam
Stefan

87. Data: 2015-10-11 19:28:35

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

-kulebiak-jeszcze-nie-szkocki.html

> Ja tam widzę wielką kluchę francuską. A nie kulebiak.

A konstruktywnie potrafisz?

88. Data: 2015-10-11 19:30:03

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2015-10-11 17:14, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Bidne kresowiaki...

Sukces ma wielu ojców a porażka zawsze jest sierotą.
Przypomina mi to wojny o to, kto pierwszy wymyślił pizzę lub pierogi :-)

89. Data: 2015-10-11 19:35:37

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-11 19:30, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message

> Sukces ma wielu ojców a porażka zawsze jest sierotą.
> Przypomina mi to wojny o to, kto pierwszy wymyślił pizzę lub pierogi :-)

Tu najbardziej patriotycznie jest jednak o pyzach.

90. Data: 2015-10-11 21:05:30

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> [...]
[...]
[...]
> Bidne kresowiaki...

Dla Amerykańców wszystko w naszej okolicy to jest Russia.
Z ciekawości zajrzałem do innych Wikipedii. Na naszej jest,
że z Ukrainy. Na białoruskiej, że "staroruski" -- co w
ogólności może znaczyć też Ukrainę, Białoruś, czy po prostu
nasze Kresy. Niemiecka wspomina Rosję i Polskę (Polak, Rusek
i Niemiec -- trzej lokalni imperialiści, wiadomo). Estońska,
że niby z Rosji, ale i nasz też trochę. Francuska nie wdaje
się w takie drobiazgi jak pochodzenie, praktycznie zauważa,
że jadano w ZSRR, a jak kto chce, to i w Izraelu na kulebiaka
trafi. Kazahska tej rosyjskości przytakuje -- w końcu to byłe
ZSRR. Szwedzka przyłącza się do obozu rosyjskiego. Ukraińska
oględnie wspomina carskie imperium.

--
Jarek

Najlepsze ciasto ucierane.