obowiązki dzieci w domu ...

261. Data: 2006-02-07 09:17:21

Temat: Re: obowiązki dzieci w domu ...
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
news:ds8i2b$1u2g$1@news.mm.pl...
> Dlatego też pełni u nas fukcję szafki na soki i wodę.

Serio czy trollujesz?
I.

262. Data: 2006-02-07 09:21:54

Temat: Re: OT - patelnie; było: RE: obowiązki dzieci w domu ...
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i gdzie Ci sie to "gorzej niz ziaziu" robi?? ;)

Oczy mi się wytrzeszczają za bardzo. ;-)
I.

263. Data: 2006-02-07 09:24:44

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ds9i79$39e$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Radek" <r...@z...net> napisał w wiadomości
>
> Nie mam zmywarki. Nie czuję się nieporadna. Lubię zmywac ręcznie. Nie
> zajmuje mi to godziny dziennie. Po co mi zmywarka?
> Aga B.

Toteż to nie bylo do Ciebie ;)
Chyba, że przeskakujemy na czytanie ze zrozumieniem ;)

Radek

/jesli chodzi o zmywanie dziennie to:
- miałem na myśli rodzinę - flejmogennie powiem - przynajmniej 2+1 :))
- ile to czasu zajmuje bardzo łatwo sprawdzić:
potrzebna duża miska, oraz tydzień czasu na testy (7 kolejnych dni -
chodzi o to, żeby się jakiś weekend załapał)
zasada jest prosta - w dzień nie zmywamy nic - kompletnie nic - po
użyciu
naczynie/cośtam ląduje w misce. Na koniec dnia zmywamy wszystko
co zebraliśmy w misce - można też dodać czas wycierania.
Bardzo łatwo zmierzyć wtedy czas.
Tym sposobem uniknie się bzdur pt. "po obiedzie zmywam 20 min."
- bo tak naprawdę zmywanie to także umycie szklanki po herbacie, noża
i deski po śniadaniu itp. itd.

Oczywiście jest sprawą indywidualną czy czas przeznaczony na zmywanie
(u nas to byłoby 6-10h) warto przy tym zmywaniu spedzać, czy nie.

264. Data: 2006-02-07 09:30:59

Od: "Aga B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> Toteż to nie bylo do Ciebie ;)

Wiem :-)

> Oczywiście jest sprawą indywidualną czy czas przeznaczony na zmywanie
> (u nas to byłoby 6-10h) warto przy tym zmywaniu spedzać, czy nie.

Dziennie? Ja zmywam wieczorem, po 22, bo mam wtedy tańszy prąd (a ciepła
wodę mam z termy). Jest to zmywanie z całego dnia (wszystkiego, często kilku
garnków, patelni, stosu talerzy i kubków). Zajmuje mi to góra pół godziny.
Nic nie wycieram, do rana samo wyschnie. W weekendy zmywam również w dzień
(też podczas drugiej taryfy), wtedy wieczorem zostaje niewiele. No choćbym
chciała, więcej niż godzina dziennie mi nie wyjdzie.
Aga B.

265. Data: 2006-02-07 09:31:53

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oshin dorota bugla" <oshin@no_spam.engram.psych.uw.edu.pl>
napisał w wiadomości news:ds9o8c$u5l$1@achot.icm.edu.pl...

(ciach)
Wydaje mi się, że tak jak Nixe chcesz walczyć z postępem.
To naprawdę nie jest fanaberia cywilizacji zachodniej...
Zmywarka jest _dokładnie_ takim samym sprzętem jak
lodówka, pralka, kuchenka, samochód, odkurzacz - służy do
upraszczania życia.

OK - można ją postrzegać jako towar "luksusowy", ale tylko
do momentu, kiedy zaczniesz jej używać. Potem okaże się,
że zasługuje na miano sprzętu _podstawowego_.
Odkurzacz i szczotka jest tu znakomitą analogią...

Pozdrawiam,
Radek

266. Data: 2006-02-07 09:34:58

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ds9pcn$q1s$1@news.onet.pl...
> [...]
> wyschnie. W weekendy zmywam również w dzień (też podczas drugiej
> taryfy), wtedy wieczorem zostaje niewiele. No choćbym chciała, więcej

Tygodniowo ;)
Nie chciałabyś mieć 7 h tygodniowo więcej dla siebie?

Pozdrawiam,
Radek

267. Data: 2006-02-07 09:45:03

Od: "Aga B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tygodniowo ;)

uff, już myślałam, że Wy pół dnia zmywacie :-)

> Nie chciałabyś mieć 7 h tygodniowo więcej dla siebie?

Nie, bo ja lubię zmywac :-), rozmyslam sobie wtedy o różnych sprawach dnia
codziennego :-)
Aga B.

268. Data: 2006-02-07 09:48:42

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> naczynie/cośtam ląduje w misce. Na koniec dnia zmywamy wszystko
> co zebraliśmy w misce - można też dodać czas wycierania.

Nie wycieram. Takie zmycie zajmuje 10-15 minut. Model rodziny 1+1+1.
Zmywarki nie mam, nie idologicznie, tylko jej wstawienie w mój dom
wiąże się z rewolucją w kuchni, a szczególnie w kanalizacji,
hydraulice i instalacji elektrycznej, która była przystosowana do
jednej 40W żarówki na pomieszczenie.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

269. Data: 2006-02-07 09:51:03

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Marchewka" <M...@b...pl> napisał

> Serio czy trollujesz?

Serio. Nie używamy zmywarki (napisałam już dlaczego), więc dlaczego ma stać
pusta? :)

PozdrawiaM

270. Data: 2006-02-07 09:52:13

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek <r...@o...pl> napisał(a):

> Zmywarka jest _dokładnie_ takim samym sprzętem jak
> lodówka, pralka, kuchenka, samochód, odkurzacz - służy do
> upraszczania życia.

No, ale zlew jest takim sprzętem jak sedes. Niby można za szopę
chodzić, ale po co?
To, że mam odkurzacz i samochód, nie znaczy, że nie mam szczotki i
butów...

--
.:: JID:s...@j...org ::.

przebranie - puchatek