[opinie] Wkretarka

1. Data: 2006-06-25 10:41:49

Temat: [opinie] Wkretarka
Od: Reseller <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam sie nad zakupem wkretarki akumulatorowej, raczej do
zastosowan amatorskich. Przegladalem Allegro, sklepy itd... Nie chce
kupic tandety "marketowej" za 50 zl. Ciekawe parametry maja: Einhell,
Skill, Bosch juz o DeWalt nie wspomne... Interesuje mnie raczej nizsza
polka ale urzadzenia markowego. Co mozecie polecic? Nie jestem totalnym
amatorem ale na "niebieskiego Boscha" po prostu szkoda mi kasy, choc
wiem, ze sprzet jest zacny. Oczekuje opinii na temat Enihella i
ewentualnie wybranych modeli Skilla moze innych marek - tak do 200 zl.
Czy w Einhellu kolory tez rozrozniaja narzedzia na amatorkie i
profesjonalne? Czy macie doswiadczenia z zakupem w/w na Allegro?
Slyszalem opinie, ze mozna trafic podroby, czy to prawda?
--
Reseller
GG:1794

2. Data: 2006-06-25 11:14:43

Temat: Re: [opinie] Wkretarka
Od: JanuszWo <jannus_tl@gaz_co_pali.pl> szukaj wiadomości tego autora

Reseller wrote:

> Co mozecie polecic?
Z moich doświadczeń, a używam wkrętarki do zabawy w stolarstwo, czyli
wkręty, konfirmaty, czasem jakiś otworek, ale specjalnym wiertłem do
wiertarek i do drewna... Moja rada - przynajmniej 14,4V oraz dwa
akumulatory. Udar to bzdura moim zdaniem. Nigdy nie traktowałem tej opcji
serio. Zresztą patrz, do czego używam. Gdybym kupował jeszcze raz, to
popatrzyłbym na ciężar... No, i jeszcze może na wielkość, tzn odległość od
czubka, tam gdzie jest wiertło, bit do końca... Czyli najdalej oddalony od
tego czubka punkt, sam tył... Nie wiem jak to opisać, ale chodzi o to, że
do niektórych wąskich szafek nie mogę mojej wkrętarki włożyć i czegoś tam
zrobić w bocznej ściance. Idź do sklepu dla stolarzy i spytaj, co kupują
fachowcy. Mało kto wybiera bosha. Ważna jest gwarancja... Ja ze trzy,
cztery lata temu kupiłem na lubelskim targu wkrętarkę firmy meisster
chyba... I za każdym razem jak jej używam, to jestem zadowolony. Fakt, nie
używałem nigdy innych narzędzi... ale robi, to, co chcę żeby robiła, nie
zawodzi... Na lubelskim targu jest takie skupisko straganów z narzędziami.
Większość z nich działa kilka lat... przynajmniej! Znam gościa z widzenia,
idę, pytam, co poleca... Jeszcze się nie zawiodłem. Einhell ma bardzo
dobrą opinię... Chyba polecę. Nie wiem natomiast jak to jest z kolorami.
Podobno bez znaczenia w przypadku einhella... Byłem też w zakładzie
stolarskim, gdzie używali narzędzi 12V, bo jak mają terminową ogromną
robotę, to sobie podłączają kabelkiem do aku w samochodzie... A wkrętarki
mieli najtańsze, Toya, śmoja, cokolwiek. Twierdzili, że szkoda forsy.
Wszystkie działają podobnie, a jak się zepsuje, to sobie kupi następną za
50 zł i się nie szczypią, że firma taka, czy inna, że serwis... Kto ma
czas czekać? Idę, kupuję następną i pracuję dalej. Tak mówili.
Życzę udanych zakupów - JanuszWo

--
w adresie zagadka

3. Data: 2006-06-25 14:10:20

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> Zastanawiam sie nad zakupem wkretarki akumulatorowej, raczej do zastosowan
> amatorskich. Przegladalem Allegro, sklepy itd...

Zasatnów się jeszcze raz ;-)
Dokładnie co będziesz nią robił, gdzie i jak często.
co - z tego będzie wynikało jakiej musi być mocy (jakie napięcie,
akumulatory) etc.
gdzie - da Ci odpowiedź na wielkość, ciężar itp.
jak często - to odpowiedź na pytanie czy potrzebujesz pracy z sieci czy aku
wystarczy.
Po skompletowaniu tych informacji ilość wkrętarek spełniających Twoje
potrzebny zastraszająco się skurczy :-)

> profesjonalne? Czy macie doswiadczenia z zakupem w/w na Allegro? Slyszalem
> opinie, ze mozna trafic podroby, czy to prawda?

O cegłach słyszałem a żeby wysyłać flaki z kurczaków - nie możliwe, poczta
za smród by zatrzymała ;-)

--
ZZ@private

4. Data: 2006-06-25 16:05:22

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Reseller napisał(a):
> [...]
> wiem, ze sprzet jest zacny. Oczekuje opinii na temat Enihella i
> ewentualnie wybranych modeli Skilla moze innych marek - tak do 200 zl.

Ja korzystam z Einhella (szary, limited edition na jakieś tam x-lecie
Einhella - to chyba to samo co żółty). Niestety już drugiego. W
pierwszym padła regulacja obrotów. Więc wymieniono na nowy (Praktiker).
Wkrętarka przeżyła układanie podłogi drewnianej (setki wkrętów) i wiele
innych prac (zabudowa garderoby np.). Ogólnie przy niższych seriach
Einhella (żółty, zielony) trzeba dokładnie sprawdzić egzemplarz który
bierzesz. Bo moja obecna ma lekie bicie na głowicy. Też muszę zanieść do
reklamacji :)

Ogólnie jednak polecę Einhella (mam jeszcze młotowiertarkę (zieloną) i
wyrzynarkę (czerwoną)). Są to jak dla mnie urządzenia rozsądnej jakości
za rozsądną cenę. Ergonomia tych urządzeń jest całkiem fajna.

Jako przeciwwagę podam, że równolegle (całe urządzanie mieszkania, w tym
układanie podłogi) pracowała wkrętarka Kinzo. I ..... ta pracuje dalej
bez zająknięcia :) A jak wspomniałem drugi Einhell szykuje się do
reklamacji. Więc czasem warto wziąć coś tańszego, ale to loteria.

Aha - jak już Ci napisano - minimum 14,4V (polecam 18) i 2 akumulatory.
Bez tego ciężko zrobić jakąś pracę przekraczającą 3h.

> Czy w Einhellu kolory tez rozrozniaja narzedzia na amatorkie i
> profesjonalne?

Tak - są to: żółty, zielony, czerwony (w kolejności jakości).

Czy macie doswiadczenia z zakupem w/w na Allegro?
> Slyszalem opinie, ze mozna trafic podroby, czy to prawda?

Ja na alledrogo kupowałem młotowiertarkę i wyrzynarkę. O ile wiem to
Einhella nie podrabiają, ale część sprzedawców sprzedaje ściągane z
Niemiec. Więc są z niemiecką gwarancją niehonorowaną w Polsce. Niektórzy
sprzedawcy sami podejmują się realizacji takiej gwarancji. Ale to
dodatkowy kłopot. Jednak z drugiej strony - ten sprzęt jest tańszy niż
taki z gwarancją polską.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

5. Data: 2006-06-25 18:10:45

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> profesjonalne? Czy macie doswiadczenia z zakupem w/w na Allegro?
> Slyszalem opinie, ze mozna trafic podroby, czy to prawda?

Mam Black&Deckera jakieś 8 lat. Trochę przeżył, ale dalej chodzi super.
Teraz gdybym miał kupować kupiłbym coś taniego z 2-3 aku.
Jeżeli będziesz dużo pracował to polecam coś taniego, np. Pegasus,
praktycznie w okresie gwarancji nie do zniszczenia.
Są bardziej toporne od firmowych, ale swoje wytrzymają. U znajomego w firmie
praktycznie używają tylko marketowych narzędzi, po roku, dwóch wymieniają na
nowe.

Tomek

6. Data: 2006-06-25 18:31:05

Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Reseller napisał(a):
> [...]
> profesjonalne? Czy macie doswiadczenia z zakupem w/w na Allegro?
> Slyszalem opinie, ze mozna trafic podroby, czy to prawda?

Ja mam Bosha IXO. O wyborze zdecydowały bardzo małe rozmiary i bateria
li-jo (choć to może być też minus bo nie można wymieniać baterii). Z
minusów - nie ma "sprzęgła" - wkręca do oporu i nawet dłużej - nie
przeskakuje przy za dużym oporze. Wybrana za punkty Payback. Ogólnie
jestem bardzo zadowolony. Może leżeć pół roku i zawsze jest gotowa do
pracy.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

7. Data: 2006-06-25 18:48:28

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
wiadomości news:e7mkp7$ief$1@news.onet.pl...

> [...]
> przeskakuje przy za dużym oporze. Wybrana za punkty Payback. Ogólnie
> jestem bardzo zadowolony. Może leżeć pół roku i zawsze jest gotowa do

A to ciekawe.
Jak jakąś kiedyś nabyłem to oddałem bez żalu, bo nigdy nie była nadładowana
jak była potrzebna, a mało która ma opcję pracy z sieci. Muszę się przyjżeć,
tak by mi chyba pasowała.

--
ZZ@private

8. Data: 2006-06-25 19:05:11

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:e7mkp7$ief$1@news.onet.pl...

Tylko to jest śrubokręt a nie wkrętarka chyba.
Nie da rady tym wkręta w świerzą deskę wkręcić, szkoda.
Może są jednak wkrętarki z takim aku? Poszukam :-)

ZZ@private

9. Data: 2006-06-25 19:32:38

Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek Zarzycki napisał(a):
> Użytkownik "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> napisał w wiadomości
>
> Tylko to jest śrubokręt a nie wkrętarka chyba.
> Nie da rady tym wkręta w świerzą deskę wkręcić, szkoda.
> Może są jednak wkrętarki z takim aku? Poszukam :-)

Nie wiem jaka musi być moc żeby bez problemu w każde drewno wkręcać ale
w sosnę dał sobie radę bez problemu.

10. Data: 2006-06-25 19:56:17

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> napisał w
wiadomości news:e7mocj$t3r$1@news.onet.pl...
> Nie wiem jaka musi być moc żeby bez problemu w każde drewno wkręcać ale
> w sosnę dał sobie radę bez problemu.

Nie było łatwo bo na stronie bosch-ico jest tylko to maleństwo 3,6V ale już
znalazłem że są mocniejsze modele.
Trzeba będzie sięgnąć do kieszeni ;-/

--
ZZ@private

plomby
Porady w sprawie wanny
Likwidacja BILLY 60 cm :-(
Deski barlineckie na parkiet bez zrywania?
jak zmyć tłuste plamy ze ściany?