pasztecik

1. Data: 2004-11-30 11:46:19

Temat: pasztecik
Od: "Pati" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów!
Wczoraj natknęło mnie na pyszny domowy pasztecik, jest tylko mały
szkopuł-nigdy czegoś takiego nie robiłam. Może macie jakis swój najlepiej
sprawdzony przepis.
Z góry dziękuję za odpowiedzi

1. Data: 2004-11-30 12:41:16

Temat: Re: pasztecik
Od: "ulla" <U...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepis na pasztet Agaty Solon - rewelacyjny
robie tylko ten wygoogluj sobie albo poszukaj w archiwum bo przepis jest
długi i pisać nie mam za bardzo czasu, ale polecam go całym swrcem.
ula/warszawa

1. Data: 2004-11-30 14:57:42

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pati napisał:

> Wczoraj natknęło mnie na pyszny domowy pasztecik, jest tylko mały
> szkopuł-nigdy czegoś takiego nie robiłam. Może macie jakis swój najlepiej
> sprawdzony przepis.

Dobre są takie: 300 g zamrożonego ciasta francuskiego, lub robionego
samodzielnie, żółtko do posmarowania.
Z tej ilości rozwałkowanego ciasta wycinasz 6 kółek (szklanką) i 6
pierścieni (szklanka i kieliszek). Pierścienie smarujesz żółtkiem,
układasz na blasze na kółkach, a osobno układasz małe kółeczka (te od
kieliszka), tez je zółtkujesz. Musisz zrobić z folii alu małe kominki i
włożyc je w otwory w pasztecikach, inaczej "zarosną" w pieczeniu.
Pieczesz ok. 15 min. w temp. 220-230 stopni, upieczone napełniasz ragout
czy czym lubisz, np. ja najchętniej grzybami.

Jeden pasztecik może być za mało :)
--
pa, Basiabjk

1. Data: 2004-11-30 18:14:47

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> Jeden pasztecik może być za mało :)

Obawiam sie, ze to zdrobniale od "pasztet" bylo :0.
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-11-30 18:21:24

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik A.L. napisał:

> Obawiam sie, ze to zdrobniale od "pasztet" bylo :0.

Też miałam takie podejrzenia... Ale co mi tam, podałam, o co pytała.
--
pa, BBjk

1. Data: 2004-11-30 22:06:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Nov 2004 15:57:42 +0100, BasiaBjk
<b...@q...pl> wrote:

> [...]
>Pieczesz ok. 15 min. w temp. 220-230 stopni, upieczone napełniasz ragout
>czy czym lubisz, np. ja najchętniej grzybami.

Kominek niepotrzebny jak sie wytnie bardzo cienkie pierscienie. a
calosc to sie snobistycznie nazywa vol-au-vent ;))

Ja tez z grzybami.

Tu robia z prawn cocktail czyli ...jak to po polsku? koktajl
krewetkowy? Mi zupelnie nie lezy

Pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-11-30 22:07:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Nov 2004 19:14:47 +0100, "A.L." <a...@n...wp.pl>
wrote:

>Obawiam sie, ze to zdrobniale od "pasztet" bylo :0.

No to chyba wystarczy wziac pasztet monstre, albo przynajmniej
normalnej kubatury i poprzycinac...poprzycinac ;PPPPPPPP
a swoja droga jeszcze w zyciu nie udalo mi sie zrobi pasztecika,
bo albo pasztet (monstre) albo pasztecikI

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-11-30 22:46:58

Od: "DuzyMis" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wczoraj natknęło mnie na pyszny domowy pasztecik, jest tylko mały
> szkopuł-nigdy czegoś takiego nie robiłam. Może macie jakis swój najlepiej
> sprawdzony przepis.

Witam

To ja podam sprawdzony przepis ;-)

Pasztet z wątróbką i grzybami

0,50 kg boczku wieprzowego surowego
0,30 kg chudego mięsa wieprzowego (sprawdzony przeze mnie przepis na
łopatce)
0,30 kg wątroby wieprzowej
2 nieduże cebule
1 duża marchew
2 liście laurowe
2-3 ziarna ziela angielskiego
1 łyżeczka vegety
10 szt kapeluszy suszonych grzybów
2 czerstwe bułki
3 jaja
sól, pieprz

Wszystkie składniki gotujemy do miękkości. Następnie odcedzamy (wywaru nie
wylewać) i pozostawiamy do ostygnięcia. Po ostygnięciu mielimy 2 razy przez
maszynkę. W wywarze w tym czasie moczymy bułki i odciśnięte również mielimy.
Dodajemy do masy 3 jaja solimy i pieprzymy do smaku. Po dobrym wymieszaniu
powstałą masę nakładamy do formy (ja wkładam do keksówki) i pieczemy około
50 minut (ja sprawdziłem w temperaturze 180C)

Pozdrawia i Smacznego

Duży Miś

1. Data: 2004-12-01 08:19:34

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DuzyMis" <D...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powstałą masę nakładamy do formy (ja wkładam do keksówki) i pieczemy około
> 50 minut (ja sprawdziłem w temperaturze 180C)

Robię bardzo podobnie. Tylko nie daję grzybów, vegety, liścia i ziela tylko
kilka ziaren jałowca (utłuczone oczywizda) i gałkę muszkatułową. No i ważne:
wody niewiele, i jeszcze ważniejsze - wątróbkę wkładam do gara, gdy
pozostałe mięsa są już prawie miękkie. Można dać pietruszkę i kawałek
selera. Formę, w której się ma piec wykładam paskami słoniny. Piekę w
keksówce albo w tortownicy.
Pozdrówka - Agnieszka
P.S. Zamiast boczku można dać podgardle - pasztet będzie wtedy bardziej
kleisty. Proporcje boczek (czy podgardle) - mięso (może być cielęcina też) -
wątróbka 1:1:1. Ale proporcjr Dużego Misia też są moim zdaniem wporzo.

1. Data: 2004-12-01 10:40:23

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pati" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wczoraj natknęło mnie na pyszny domowy pasztecik, jest tylko mały
> szkopuł-nigdy czegoś takiego nie robiłam. Może macie jakis swój najlepiej

Cześć
Ja robię coś może bardziej pieczeniowate niż pasztetowate, ale podaję
przepis (robiłam w sobotę, jest pyszne):
1/2 kg mięsa wołowego
1/2 kg mięsa wieprzowego (z łopatki, karczku etc)
1/2 kg wędzonego boczku
2 bułki
2 jajka
garść suszonych grzybów
szpinak (pól opakowania mrożonego)
cebula
kilka ząbków czosnku
sól
przyprawy: pieprz, majeranek, tymianek, + co kto lubi
koperek

Mięso przemielić z cebulą, czosnkiem, namoczoną bułka, namoczonymi grzybami,
szpinakiem etc. dodać pozostałe składniki, dokładnie wymieszać i wyłożyć do
keksówki. Piec ok. 1,5 h w piekarniku nagrzanym do ok. 180 stopni.

Pozdrawiam
Gocha

Prośba z czekolada w tle
Jak zrobic w domu żółty ser ? Kto wie ?