pierniczki miękkie - jak zrobić?

1. Data: 2004-12-18 16:57:53

Temat: Re: pierniczki miękkie - jak zrobić?
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara (Basiek)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
napisał w wiadomości news:cq1hdd$j57$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
>
> 2 jajka
>
> 2 łyżeczki sody oczyszczonej
>
> 25 dkg tłuszczu
>
> (jeśli ma być czarny, dodaj kakao - było w pierwotnym przepisie, ale
> ja niestety go nie mogę jeść, więc usuwam z każdego przepisu)
>
> Miód rozpuścić na ciepło z cukrem (najpierw wlać miód, potem cukier,
> bo się skarmelizuje). Lekko skarmelizować. Dodać tłuszcz.
>
> Gotowane ziemniaki podlewać stopniowo roztopionym miodem i tłuszczem
> rozcierając. Lekko ostudzić, potem dodać resztę składników.
>
> Wstawić do nie rozgrzanego piekarnika. Piec w 180 stopniach C około

Dziękuję bardzo!!!
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-12-18 21:09:18

Od: "fiora" <a...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja "oszukuje", czyli:
wkladam powiedzmy, tak ok. litra (nie wiem, ile to na wage) piernikow
do szczelnego plastikowego worka,
klade na blacie, z brzegu wstawiam filizanke z wrzatkiem,
zamykam i rano mam miekkie pierniczki.
Pozdrawiam
Fiora

1. Data: 2004-12-19 10:05:32

Od: "L." <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto piernikowe zrobione :) Teraz mam tylko watpliwosci czy nie jest za
twarde - ma byc dosyc twarde? Byc moze cos zepsulam, bo dalam mniej cukru...
Hmm... no zobaczymy jak to wyjdzie.
Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2004-12-19 10:58:02

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto piernikowe zrobione :) Teraz mam tylko watpliwosci czy nie jest za
> twarde - ma byc dosyc twarde? Byc moze cos zepsulam, bo dalam mniej
> [...]

Ciasto było dość twarde, więc myślę, że powinno się udać.
Powodzenia i koniecznie daj znać, jakie pierniczki Ci się upiekły. Ja w tym
roku niestety nie piekę (zamieniłam na piernik), ale w przyszłym sobie nie
odpuszczę.
Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

frytkownica i karp