pierogi a wlasciwie farsz (P)

1. Data: 2002-01-25 20:59:34

Temat: pierogi a wlasciwie farsz (P)
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
zrobilismy nasze pierwsze samodzielne pierogi. Caisto bylo dobre, zrobione
wg Waszych wskazowek.
obiecałam farsz ... ameryki naturalnie nie odkrylam, ale nam nawet smakowal
i zjadlam tego nienormalna jak na mnie ilosc.

Na poczatku zaznaczam jednak ze to bomba kaloryczna i nie dla osob muszacych
pilowac choleterolu. Niestety konkretnej gramatury nie podam,bo kartke gdzie
to zapisywalam zniszczyl (wole nie pisac jak :) ) synek, iwec podaje
proporcje mniej wiecej:

Farsz do pierogow z boczku i kapusty kisz:
kapusta kiszona
wędzony boczek srednio tlusty (proporcja okolo 2:1)
cebula spora
jablko 2 bialka jaj
troche sera zołtego
tymianek
odrobina majeranku

Kapuste podgotowalam w malej ilosci wody.
Boczek pokroilam w drobniutką kostke.Wrzucialam na patelnie i po chwili
smazenia dodalam drobno posiekaną cebule. Pod sam koniec dorzucilam starte
na tarce o grubych oczkach, odciasniete jablko (bez skorki). Jeszcze chwile
potrzymalam na ogniu.
Kapuste odcisnelam dosc mocno (wazne !) i zmielilam w maszynce
przepuszczajac przez tzw grube oczka.
Boczek i kapuste wymieszalam, dodałam bialka i przyprawy i troche zoltego
sera dla uzyskania lekko kleistej struktury farszu.
I to juz wsio.

Pozdrawia
Sassenach
GG 1527151 ICQ 144311597