Strona główna Grupy pl.rec.dom podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii? podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii?

podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii?

następny post »
Newsgroups: pl.rec.dom
Date: Wed, 15 Oct 2014 11:06:31 -0700 (PDT)
Subject: podkład pod ogrzewanie podłogowe i panele - pianka i folia czy bez folii?
From: dsw <d...@g...com>

Witajcie,

Od czasu kiedy kładłem pierwsze panele w domu (>15 lat temu, klejone panele z Ikei)
tak aż dużo w technologiach się nie zmieniło, jak mniemam. Standard folia
paroizolacyjna + pianka (obojętnie czy w rolkach czy w płytach) ew. korek, tektura
czy szmata. Jednakoż natknąłem się ostatnio na taką czerwono-różową piankę DECO-FLOOR
1,6mm, przy której na instrukcji jest narysowane jakoby kładło ją się bezpośrednio na
beton. Ponieważ odzew na maila do producenta jest żaden, może ktoś tutaj wie, czy
folie trzeba przy tej piance kłaść czy może ona jest jakaś specjalna i obejdzie się
bez (wiem, że właściwie zawsze można bez, ale nie zawsze jest to zgodne ze sztuką).

pozdrawiam
Radek