pytanie porównawcze o zużycie gazu

1. Data: 2008-01-09 19:14:08

Temat: pytanie porównawcze o zużycie gazu
Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mieszkanie 55 m. kw, 10 cm styropianu (nowe budownictwo), okna standart
plastik, gotowanie+cwu+ogrzewanie domu, temperatura jakieś 21,5 stopnia w
dzień 18 w nocy, piec viessman wiszący gazowy atmosferyczny (nie wiem jaka
moc) z zasobnikiem cwu.

Zużycie od 12 grudnia do 08.01 (niecały miesiąc) - 177 m3.

Jak to jest u was, czy to nie jest za dużo?

MS

2. Data: 2008-01-09 22:15:11

Temat: Re: pytanie porównawcze o zużycie gazu
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Jan 2008 20:14:08 +0100, "Macius" <m...@c...pl> wklepał(-a):

> [...]
>moc) z zasobnikiem cwu.
>
>Zużycie od 12 grudnia do 08.01 (niecały miesiąc) - 177 m3.
>
>Jak to jest u was, czy to nie jest za dużo?

Podobnego rozmiaru mieszkanie, podobny budynek, za ostatnie 2 miesiące wychodzi
mi ok. 140 m^3. Trzeba by wziąć poprawkę na to, że na początku nie grzałem całą
dobę, więc załóżmy, że wyszłoby 200 m^3. Piec mam bez zasobnika - Termet
miniterm, w mieszkaniu temperatura ok. 21 stopni.

3. Data: 2008-01-09 22:57:32

Od: "Tomek" <t...@u...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moc) z zasobnikiem cwu.
>
> Zużycie od 12 grudnia do 08.01 (niecały miesiąc) - 177 m3.
>
> Jak to jest u was, czy to nie jest za dużo?

Mieszkanie skrajne, szereg 126m2 piec Vitopend 222 (24kw) temperatura wody
powrotnej ustawiona na 40 stC (minimum).
Temperatura w mieszkaniu ok 17 st. C, nie mieszkam jeszcze.
Zużycie 19.12 - 09.01 225m3 gazu.

4. Data: 2008-01-10 00:21:51

Od: "Marek" <d...@t...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Macius" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> moc) z zasobnikiem cwu.
>
> Zużycie od 12 grudnia do 08.01 (niecały miesiąc) - 177 m3.
>
> Jak to jest u was, czy to nie jest za dużo?

Budynek z 1987 roku, 40 mieszkań, 2445,4 m2 + klatki schodowe (ok 16 st),
6-8 cm styro na trzech ścianach (czwarta nieocieplona), okna standard
plastyk, tylko C.O., temp dzień 23 st, noc 17 st (od 22:00 do 05:30), piec
Buderus żeliwny atmosferyczny moc 2x 90 kW

Zużycie za cały grudzień - 5338 m3 GZ50, średnie ciepło spalania - 39,769
MJ/m3
Nie ma jeszcze danych o średniej temp. zew. (
http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/pogoda/tempsred.ht
ml )

Marek

5. Data: 2008-01-10 06:41:13

Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moc) z zasobnikiem cwu.
>
> Zużycie od 12 grudnia do 08.01 (niecały miesiąc) - 177 m3.
>
> Jak to jest u was, czy to nie jest za dużo?

Witam

U mnie w mieszkaniu 63 m2 (tez nowym i ocieplonym 10 lub 12 cm)
z trzema scianami naroznymi, zuzycie mialem nastepujace:
w listopadzie 100 m3
w grudniu 115 m3
temp w dzien 19, wieczorem 21
piec viessman dwufunkcyjny z zamknieta komora.

Ryba

6. Data: 2008-01-10 06:50:02

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Macius pisze:
> [...]
> moc) z zasobnikiem cwu.
>
> Zużycie od 12 grudnia do 08.01 (niecały miesiąc) - 177 m3.
>
> Jak to jest u was, czy to nie jest za dużo?

80 m^2, od 29.10 do 28.12 282 m^3. Twoje wartości są podejrzanie duże,
ale jeśli to jest _pierwszy_ sezon grzewczy, to nie może to dziwić.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

7. Data: 2008-01-10 09:40:35

Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> 80 m^2, od 29.10 do 28.12 282 m^3. Twoje wartości są podejrzanie duże, ale
> jeśli to jest _pierwszy_ sezon grzewczy, to nie może to dziwić.

Z tego co widzę to rzeczywiście za dużo, rozumiem że wszyscy mają cwu i
kuchenkę na gaz.

To nie jest pierwszy sezon grzewczy.

MS

8. Data: 2008-01-10 09:41:11

Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w grudniu 115 m3
> temp w dzien 19, wieczorem 21
> piec viessman dwufunkcyjny z zamknieta komora.

Dlaczego masz niższą w dzień a wyższą w nocy, jaki ma to sens?

MS

9. Data: 2008-01-10 09:53:46

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Macius pisze:

> Z tego co widzę to rzeczywiście za dużo, rozumiem że wszyscy mają cwu i
> kuchenkę na gaz.

Mam CWU bez zasobnika, jeśli to ma znaczenie.

> To nie jest pierwszy sezon grzewczy.

A sąsiedzi grzeją ? Możesz mieć super izolację i okna, wystarczy że z
dołu i góry masz pustostany. U nas w bloku największe zużycie mają ci,
którzy mają pod sobą piwnice.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

10. Data: 2008-01-10 09:59:55

Od: "Macius" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

A widzisz. Mam pod sobą piwnicę (zapomniałem to napisać)

MS

Podłączenie okapów do wentylacji
Kosz na śmieci w szafce
Śmierdzący problem z piekarnikiem....