recepta antykocepcja

51. Data: 2003-04-25 14:12:01

Temat: Re: recepta antykocepcja
Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

" vlad " wrote:

> Hm...
> preparaty antykoncepcyjne pelnoplatne mozna wypisac na 6 miesiecy. Ale
> inne leki hormonalne ( HTZ, preparaty antykoncepcyjne refundowane jak
> Rigevidon , Stediril ) juz tylko na 3 miesiace. Czy ustawodawca
> rozroznia te preparaty? I czy naprawde ustawodawca naklada na lekarza
> obowiazek badania kobiety co 3 miesiace a innej co 6 mies. tylko
> dlatego , ze stosuje preparat pelnoplatny?

No własnie to mnie zastanawia,
bo ja mam taki układ z lekarką ( nie tylko ja, ale wszystkei pacjentki), do
której chodze prywatnie ( a wiec powinna chciec jak najczesciej mnie widziec
w gabinecie), ze po wizycie dostaje recepte na 6 opakowan, a potem jesli
wszystko jest ok, to po nastepne recepty na 6 opakowan ide do
recepcjonistki/pielegniarki/czy kogos takiego. Bezpłatnie. No i nastepna
wizyta jesli wsio jest ok dopiero za 6 miesiecy.

Co wiecej, ostatnio wyrwano mnie z nieswiadomosci głebokiej, i
poinformowano, ze pigułek nie musi przepisywac ginekolog - równei dobrze
moze to byc kardiolog czy lekarz rodzinny. Zdziwiłam sie, ale skoro
moze.... to jak to ma sie do tego ustawowego obowiazku badania pacjentki co
kilka miesiecy ginekologicznie?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

52. Data: 2003-04-26 08:51:47

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Apr 2003 14:43:12 +0200, vlad wrote:

> [...]
> inne leki hormonalne ( HTZ, preparaty antykoncepcyjne refundowane jak
> Rigevidon , Stediril ) juz tylko na 3 miesiace. Czy ustawodawca

Jak mogłeś przeczytać wcześniej - tak.

> I czy naprawde ustawodawca naklada na lekarza
> obowiazek badania kobiety co 3 miesiace a innej co 6 mies. tylko dlatego
> , ze stosuje preparat pelnoplatny?

To nie tak.
Z przepisów o których wcześniej wynika, że kobieta (zdrowa z założenia)
traktowana preparatem antykoncepcyjnym w celu li tylko antykoncepcji
powinna pokazać się lekarzowi co pół roku (i od lekarza zależy, czy i
jak będzie ją badać przez przepisaniem kolejnej porcji preparatu).
Natomiast _chorych_ leczonych przewlekle lekarz może zaopatrzyć w lek na
czas nie dłuższy, niż 3 miesiące. I tyle.

> Czy pacjent leczony z powodu , dajmy
> na to , cukrzycy czy nadcisnienia , ktory dobrze toleruje przepisane
> leki , a przepisane 2 opakowania wystarcza mu na 2-3 tyg leczenia musi
> koniecznie poddac sie drobiazgowemu badaniu w gabinecie co te 2-3 tyg?

Powtarzam: W terapii przewlekłej wolno przepisać lek na nie dłużej, niż
3 miesiące (kiedyś 2). I to od lekarza zależy kiedy wyznaczy termin
następnego spotkania. Mogą to być i 3 miesiące. Wszystko zależy od stanu
pacjenta. Gdybym miał ustawiać ambulatoryjnie na lekach doustnych
chorego na cukrzycę - ponieważ jako neurolog znam się na tym średnio -
pewnie chciał bym widzieć go co 3 dni (w pierwszym okresie). To chyba
jasne i logiczne:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

53. Data: 2003-04-26 13:26:20

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michalw" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> Wśród lekarzy jest pełno ignorantów, którzy odbębniają swoją pracę.nie
> patrzą na interes pacjenta.

widac lubisz prezentowac swoj interes
:)

54. Data: 2003-04-29 17:20:09

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:
cut
> [...]
> Natomiast _chorych_ leczonych przewlekle lekarz może zaopatrzyć w lek na
> czas nie dłuższy, niż 3 miesiące. I tyle.
I tu sie zgadzamy - do lekarza nalezy ocena czy zbadac pacjenta(tke)
"doglebnie" czy poprzestac na wywiadzie .
Bo IMHO, zamieszales w swej wypowiedzi do tego ustawodawce, a ta ocena
nalezy do lekarza.
Vlad

Jak jest na medycynie?
Kamienie żółciowe