rower a kręgosłup

1. Data: 2007-07-30 18:01:59

Temat: rower a kręgosłup
Od: Rolf <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jak już wcześniej pisałem, moja przypadłość to ześlizg szóstego kręgu
lędźwiowego i lumbalizacja... Dzisiaj byłem u rehabilitanta (leczącego
metodą Mackenziego), i z tego, co widzę, w jego oczach większym
problemem są u mnie skrzywienia boczne kręgosłupa i zbyt słaba lordoza
lędźwiowa... W każdym razie problem polega na tym, że pan magister
zabronił mi jeżdżenia na rowerze (na jakichkolwiek dłuższych
dystansach), a dodatkowo jakichkolwiek ćwiczeń na siłowni... Jednak
wcześniej byłem na prześwietleniu u ortopedy, który stwierdził, że mam
sobie dać spokój z kilkoma innymi sportami (np. bieganiem), co do
siłowni to też radził dać sobie spokój, jednak jego zdaniem na rowerze
mam jeździć do woli. Stwierdził także, że jego syn ma znacznie bardziej
krzywy kręgosłup ode mnie, a robi rocznie ok 6000 km na dwukołowcu :-)
No to jak jest w końcu, osoby z pokrzywionym kręgosłupem mogą czy nie
mogą sobie jeździć na dwóch kołach? Problemem jest zła (pochylona)
pozycja, czy trzęsienie na nierównościach?
--
. /|
[*][*][*] . //|

]:-> serdecznie was pozdrawia ]:->

2. Data: 2007-07-30 18:08:36

Temat: Re: rower a kręgosłup
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rolf" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sobie jeździć na dwóch kołach? Problemem jest zła (pochylona) pozycja, czy
Jeżeli syn ortopedy ma krzywy kręgosłup, ortopeda "pozawala" jeździć na
rowerze, a Ty masz wątpliwości, to może spytać ....krawca?
Pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2007-07-31 08:08:18

Od: Rolf <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek pisze:
> Jeżeli syn ortopedy ma krzywy kręgosłup, ortopeda "pozawala" jeździć na
> rowerze, a Ty masz wątpliwości, to może spytać ....krawca?
> Pozdrawiam Jurek M.

pogadam jeszcze z tym ortopeda, jak wroci z wakacji... no ale skad mam
wiedziec, czy racje ma on, czy rehabilitant? czy taka wiedze wykladaja
na studiach ortopedycznych, rehabilitanckich, czy jak? :D

--
. /|
[*][*][*] . //|

4. Data: 2007-07-31 08:52:41

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pogadam jeszcze z tym ortopeda, jak wroci z wakacji... no ale skad mam
> wiedziec, czy racje ma on, czy rehabilitant? czy taka wiedze wykladaja na
> studiach ortopedycznych, rehabilitanckich, czy jak? :D

Poszukaj w Częstochowie ortopedę dra Przemysława Palę, on Ci pomoże.
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2007-07-31 22:04:37

Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rolf wrote:

> pogadam jeszcze z tym ortopeda, jak wroci z wakacji... no ale skad mam
> wiedziec, czy racje ma on, czy rehabilitant? czy taka wiedze wykladaja
> na studiach ortopedycznych, rehabilitanckich, czy jak? :D

Rower jest bardzo kontuzyjnym sportem jeśli chodzi o kręgosłup.
Jeśli chcesz jeździć na rowerze, to... wyjmij siodełko, aby zapewnić,
że zawsze będziesz jeździł "na stojąco".

Osobom ze zdrowym kręgosłupem polecam sztyce amortyzowane pod siodło.

--
Mariusz Lotko

6. Data: 2007-08-01 09:32:18

Od: Rolf <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Lotko pisze:
> Rower jest bardzo kontuzyjnym sportem jeśli chodzi o kręgosłup.

to stwiedzenie wynika z wlasnego doswiadczenia? jesli nie, to mozna
prosic o zrodlo tych wiadomosci?

--
. /|
[*][*][*] . //|

7. Data: 2007-08-01 09:42:04

Od: Rolf <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - znacie jakies sporty (poza
plywaniem), ktore NIE obciazaja kregoslupa??? bo skoro nie moge
biegac/skakac/jezdzic na rowerze, nie moge podnosic ciezkich rzeczy, to
odpada rowniez koszykowka, siatkowka, pilka nozna, tenis, badminton,
squash, pilka reczna, jogging, lekkoatletyka, kulturystyka, zeglarstwo,
windsurfing, surfing i cokolwiek by mi jeszcze nie przyszlo do glowy...

--
. /|
[*][*][*] . //|

8. Data: 2007-08-01 11:11:51

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>squash, pilka reczna, jogging, lekkoatletyka, kulturystyka, zeglarstwo,
>windsurfing, surfing i cokolwiek by mi jeszcze nie przyszlo do glowy...

Szachy i bridż...
Pozdrawiam Jurek M.

9. Data: 2007-08-01 12:06:03

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

31.07.2007: Mariusz Lotko wrote:

> Rower jest bardzo kontuzyjnym sportem jeśli chodzi o kręgosłup.
> Jeśli chcesz jeździć na rowerze, to... wyjmij siodełko, aby zapewnić,
> że zawsze będziesz jeździł "na stojąco".

Zapomniałeś, że istnieją rowery typu ,,mieszczuch'' z prostą pozycją. Nie
każdy rower, to rower sportowy, stąd nie rozsiewaj takich plotek, albo
powiedz skąd to masz.

> Osobom ze zdrowym kręgosłupem polecam sztyce amortyzowane pod siodło.

Żadna amortyzacja nie będzie tak dobra dla kręgosłupa jak wstawanie z
siodła na wybojach.

--
<http://www.rowerowe.net> - Wycieczki rowerowe, zawody, sprzęt
<http://www.bikertrzebinia.pl> - KTS BikerTrzebinia

10. Data: 2007-08-01 12:07:23

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

01.08.2007: Jurek wrote:

> Użytkownik "Rolf" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
>>
> Szachy i bridż...

Bzdury opowiadasz. Szachy właśnie bardzo obciążają kręgosłup - pozycja
siedząca. Na brydżu się nie znam, stąd nie wypowiadam.

--
[...]

fałszywa moralnośc lekarzy
Trzustka a kamienie żółciowe
Wizyta u dentysty - porady dla nerwicowców ?
Kręgosłup i pływanie
Jak dlugo goi sie rogowka?