ryż do risotto

21. Data: 2008-01-09 05:29:52

Temat: Re: ryż do risotto
Od: Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miedzy risotto a paella ?
>

> Ewcia

I to ryż i to ryż :)
Jak oglądam np w TV różne warianty i jednego i drugiego to wygląda to
podobnie. Prawdziwą paellę w Hiszpani zjadłem ale na risotto we Włoszech
jakoś nie miałem czasu.

--
"Podwładny winien mieć przed obliczem przełożonego
wygląd lichy i durnowaty tak,

Ukaz cara Rosji, Piotra I z 2 grudnia 1708r.

22. Data: 2008-01-09 15:00:22

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Sty, 06:44, "Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote:

> A risotto to taka pojemna nazwa jak pizza, barszcz, czy nawet krupnik.
> Jeżeli masz dużo serków topionych - zrób sobie choć raz founde serową
> dodając pozostałe składniki.

mylisz sie, risotto to potrawa gotowana w specyficzny sposob i ze
specjalnych odmian ryzu.
mysle ze gdybys kiedys sprobowal prawdziwego risotto zrozumialbys o co
chodzi, bo to zdecydowanie nie jest "cokolwiek-z-ryzu-zapieczone-w-
piekarniku" jak sie w Polsce uwaza.
nie ma to nic wspolnego z puryzmem - po prostu risotto to risotto.

mac

23. Data: 2008-01-09 15:02:04

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Sty, 16:01, "Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote:

> Aby rozkleic dowolny ryż dodaje się trochę wiecej wody niż przy gotowaniu na
> sypko. Inna sprawa - żółty kolor od szafranu można zastąpić Warzywkiem.

a smak i aromat od szafranu czym sie zastepuje?
Lol..

mac

24. Data: 2008-01-09 15:03:16

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Sty, 14:41, Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> wrote:

> Nie pamiętam czy do risotto powinno się dodać szafranu ale na pewno daje
> się go do paelli. Swoją drogą to różnica pewnie jest głównie w nazwie.

dokladnie, bardzo dobrze zgadles, zreszta obie te potrwy niczym sie
nie roznia rowniez od golabkow i pomidorowej z ryzem...
po co przeplacac...

mac.

25. Data: 2008-01-09 21:40:59

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 9 janvier 2008 ŕ 16:03:16, dans
<a...@h...go
oglegroups.com> vous écriviez :

Nic dodac, nic ujac.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

26. Data: 2008-01-09 21:55:36

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 9 janvier 2008 ŕ 06:29:52, dans <1...@S...pwdi> vous
écriviez :

> I to ryż i to ryż
> Prawdziwą paellę w Hiszpani zjadłem ale na risotto we Włoszech
> jakoś nie miałem czasu.

Ciekawe z ta "prawdziwą paellą"...

Bo w Hiszpanii owa ma dosyc malo ryzu akurat. Za to duzo kurczaka,
muli z (prawdziwym) szafranem, merguez, owocow morza i innych
przyjemnosci. Malo kto na swiecie utozsamia paelle z "ryzem", ale
oczywiscie wszystkie zboczenia istnieja.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

27. Data: 2008-01-10 18:24:44

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. pisze:
> [...]
> przyjemnosci. Malo kto na swiecie utozsamia paelle z "ryzem", ale
> oczywiscie wszystkie zboczenia istnieja.

Powiedz to Halbańskiemu i tym co nie byli w Hiszpanii.
:-)
pozdr. Jerzy
--
A skąd ona się wzięła?
http://www.lapaella.net/paella-valenciana/receta-pae

28. Data: 2008-01-11 05:27:59

Od: Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czemu tu wszyscy tacy poważni :)
gdybym napisał, że kolor whysky można zastapić zaparzoną herbatą to też
byście to potraktowali poważnie ? :)))

29. Data: 2008-01-11 21:36:51

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymuś pisze:
> Czemu tu wszyscy tacy poważni :)
> gdybym napisał, że kolor whysky można zastapić zaparzoną herbatą to też
> byście to potraktowali poważnie ? :)))

Naparem? Z zielonej herbaty? Same bzdury piszesz.
pozdr. Jerzy

co zamiast jajka do panierki ??
MIESOPUST
mule z niespodzianka
Bizkfity ;) (Biscuits - USA). Baking powder.
Co na obiad?