ryż do risotto

11. Data: 2008-01-07 15:54:42

Temat: Re: ryż do risotto
Od: Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KLasyczne risotto musi się kleić czyli właśnie zwykły ryż nie jest
najlepszy bo nie bardzo się klei i zbyt łatwo ugotować go na sypko. Ja
osobiście jednak wolę "niby risotto" ale z ryżem nie klejącym się.

--
"Podwładny winien mieć przed obliczem przełożonego
wygląd lichy i durnowaty tak,

Ukaz cara Rosji, Piotra I z 2 grudnia 1708r.

12. Data: 2008-01-07 16:01:12

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szymuś" <pwdi_@_friko3.onet.pl> wrote in message
> KLasyczne risotto musi się kleić czyli właśnie zwykły ryż nie jest
> najlepszy bo nie bardzo się klei i zbyt łatwo ugotować go na sypko. Ja
> osobiście jednak wolę "niby risotto" ale z ryżem nie klejącym się.

Aby rozkleic dowolny ryż dodaje się trochę wiecej wody niż przy gotowaniu na
sypko. Inna sprawa - żółty kolor od szafranu można zastąpić Warzywkiem.

13. Data: 2008-01-07 17:22:50

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> ps. wiem ze na pewno odpiszesz (jestes splonkowany wlasciwie wszedzie
> wiec chwytasz okazje kiedy ktokolwiek ci odpowie), ale tylko wyszedles
> z KF z okazji zmiany roku.

A moj KF jakos wylapal, nawet ze zmiana daty, dawno juz tych dwoje nie
widuje, tylko wtedy gdy ktos usilnie cytuje.

MB

14. Data: 2008-01-07 19:59:59

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:

> A moj KF jakos wylapal, nawet ze zmiana daty, dawno juz tych dwoje nie
> widuje, tylko wtedy gdy ktos usilnie cytuje.

Ewę trzymasz w KF-ie?
;-)
pozdr. Jerzy

15. Data: 2008-01-07 20:09:57

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Ewę trzymasz w KF-ie?
> ;-)
> pozdr. Jerzy

Nie, na szczescie nie cytowala trolla po nazwisku, wiec KF tego postu
nie wylapal.
MB

16. Data: 2008-01-07 21:33:16

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 7 janvier 2008 a 21:09:57, dans <1...@c...supernews.com> vous
écriviez :

> Nie, na szczescie nie cytowala trolla po nazwisku, wiec KF tego postu
> nie wylapal.
> MB

Jeszcze tego brakowalo zeby debilow antysemickich (do tego
niedorozwinietych kulinarnie) nazywac tak jak sobie zycza aby ich
nazywano...

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

17. Data: 2008-01-07 21:59:29

Od: "Bluzgacz" <p...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

> Jeszcze tego brakowalo zeby debilow antysemickich (do tego
> niedorozwinietych kulinarnie) nazywac tak jak sobie zycza aby ich
> nazywano...

Pozdrawiam serdecznie.
--

Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com

18. Data: 2008-01-08 00:23:33

Temat: Re: ryż do risotto/crab cakes
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> [...]
>

> Jeszcze tego brakowalo zeby debilow antysemickich (do tego
> niedorozwinietych kulinarnie) nazywac tak jak sobie zycza aby ich

Podzielamy zdanie na temat tych ... calkowicie. Szkoda, ze czasami
gdzies bokami wylaza, ale i tak latwo ich wylapac bez czytania.

Czego i tobie serdecznie...

A u nas dzis kotlety krabowe, ach jak ja je lubie. Dostalismy 4
ugotowane kraby (Dungeness crabs) i udalo mi sie wydlubac z nich 1 kg
miesa. Zamrozilam czesc, a czesc na obiad.

Crab cakes

250 g miesa z krabow
1/2 szklanki bulki tartej
1/2 szklanki smietanki
2 rozdzielone jajka
2 lyzki posiekanej pietruszki
2 lyzki maki
1 lyzka pieprzu
1 lyzeczka soli

3 lyzki masla do smazenia

Bialka ubic osobno. Bulke tarta zalac smietanka na 10 minut. Dodac
reszte i dokladnie wymieszac, dodac ubite bialka i wymieszac delikatnie.
Klasc lyzka na patelnie z roztopionym maslem i splaszczyc az beda male,
grube placki. Smazyc na malym ogniu na masle, az spuchna. Przewrocic,
gdy zlote z jednej strony. Podac z salata.

To samo mozna zrobic z miesem rybim, np. halibutem czy lososiem. Smak
bedzie inny, ale tez niezly

Magdalena Bassett

19. Data: 2008-01-08 14:41:02

Od: Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Inna sprawa - żółty kolor od szafranu można zastąpić Warzywkiem.

Nie pamiętam czy do risotto powinno się dodać szafranu ale na pewno daje
się go do paelli. Swoją drogą to różnica pewnie jest głównie w nazwie.

20. Data: 2008-01-08 20:32:47

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 8 janvier 2008 ŕ 15:41:02, dans <1...@S...pwdi> vous
écriviez :

> Nie pamiętam czy do risotto powinno się dodać szafranu ale na pewno daje
> się go do paelli. Swoją drogą to różnica pewnie jest głównie w nazwie.

Miedzy risotto a paella ?

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

co zamiast jajka do panierki ??
MIESOPUST
mule z niespodzianka
Bizkfity ;) (Biscuits - USA). Baking powder.
Co na obiad?