spirytus

1. Data: 2003-02-28 11:06:36

Temat: spirytus
Od: zdzisław <...@...co> szukaj wiadomości tego autora

Jak go rozrobić,żeby był dobry ?
Mam litr i zastanawiamsię czy zrobic oklepana "przypalanke", czy z
miodem i cytryną ?
A może ktoś ma jakis wypróbowany, dobry przepis.
No i zeby nie trzeba było czekac 3 tygodnie :-)

1. Data: 2003-02-28 11:23:52

Temat: Re: spirytus
Od: Ramiro <r...@s...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

zdzisław <...@...co> napisał(a):

> [...]
> miodem i cytryną ?
> A może ktoś ma jakis wypróbowany, dobry przepis.
> No i zeby nie trzeba było czekac 3 tygodnie :-)

Cześć,
Na "już" to najlepiej "przypalanke", chyba że posiadasz jakiś sok
dmowej roboty (np. wiśniowy) to proponuję go zaprawić tym spirytusem -
bardzo dobry efekt.

Ramiro

--
^^^^-@@-^^^^
(..)

1. Data: 2003-02-28 13:21:09

Od: "Jola S" <j...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam
1/2 l spirytusu
1/2 l napoju winogronowego (nie soku)
1/4 l wody mineralnej niegazowanej.

Do spożycia następnego dnia.
SMACZNEGO>

1. Data: 2003-02-28 13:52:56

Od: "Anix" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak go rozrobić,żeby był dobry ?
> Mam litr i zastanawiamsię czy zrobic oklepana "przypalanke", czy z
> miodem i cytryną ?

moj tato zawsze robi z ciemnym piwem,( porter), miod i zwykla woda mineralna
albo kranowa przegotowana, podobno dobry wychodzi (nie sprawdzone przeze
mnie, ja nie pijam ;-) )

1. Data: 2003-02-28 14:16:01

Od: "kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1/2 l spirytusu
> 1/2 l napoju winogronowego (nie soku)
> 1/4 l wody mineralnej niegazowanej.

Taa, ale z tej wody to bym już zrezygnował. Moja Śp. mamuśka robiła
zawsze pół na pół, nawet gdy to był ajerkoniak

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

1. Data: 2003-02-28 14:23:42

Od: zdzisław <...@...co> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anix napisał:

> moj tato zawsze robi z ciemnym piwem,( porter), miod i zwykla woda mineralna
> albo kranowa przegotowana, podobno dobry wychodzi (nie sprawdzone przeze
> mnie, ja nie pijam ;-) )

jak to wygląda od strony "technologicznej" ??
Po prostu miesza to wszystko...???

1. Data: 2003-02-28 15:00:53

Od: "kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak to wygląda od strony "technologicznej" ??
> Po prostu miesza to wszystko...???

I tu z wody bym zrezygnował. A tak porter 0,5 litra zagrzać dodać z
dwie łyżki miodu, zagotować, zdjąc z ognia i powoli ciągle mieszając
dolewac spirytus. Po ostygnięciu przecedzić przez gazę. Musi parę dni
postać.

1. Data: 2003-02-28 15:09:01

Od: "Ewa Dacko" <e...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

zdzisław wrote:

> [...]
> miodem i cytryną ?
> A może ktoś ma jakis wypróbowany, dobry przepis.
> No i zeby nie trzeba było czekac 3 tygodnie :-)

Ajerkoniak zrób :)

6 żółtek
4 łyżki cukru
cukier waniliowy
szklanka spirytusu
trochę koniaku
puszka mleka skondensowanego słodkiego

Żółtka ubić w miseczce zanurzonej w garnku z gotującą się wodą na
jasny, puszysty kogel-mogel. Potem - cały czas ubijając - dolewać
powoli mleko, a potem spirytus i koniak. Koniak jest dla aromatu;
można też eksperymentować z rumem albo jakimś sztucznym aromatem,
ale to już nie to samo.

Można dać mleko niesłodzone, ale z puszki albo z tubek, to z kartoników
jest za rzadkie; wtedy więcej cukru oczywiście.

I można pić prawie od razu, musi tylko wystygnąć.

Aha. Wszystko można zrobić w termomiksie oczywiście, jeśli ktoś chciałby
dokładny przepis z czasami i temperaturami, to proszę dać znać.

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-02-28 17:58:00

Od: "Anix" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak to wygląda od strony "technologicznej" ??
> Po prostu miesza to wszystko...???

chyba tak :) musialabym sie go zapytac ale to dopiero jutro po poludniu

1. Data: 2003-02-28 18:02:38

Od: "Anix" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwie łyżki miodu, zagotować, zdjąc z ognia i powoli ciągle mieszając
> dolewac spirytus. Po ostygnięciu przecedzić przez gazę. Musi parę dni

o juz nie musze pytac, tak to chyba wyglada :)

a poniewaz paczkow bylo mi malo...
Nadzienie do polędwiczek wp?
kurs rozpoznawania/degustacji win
Kielki soji