szczepienie niemowlaka

1. Data: 2004-11-25 12:18:22

Temat: szczepienie niemowlaka
Od: "Romek" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
urodził mi się syn i jak każdy niemowlak po 6 tygodniach będzie szczepiony. Pani
doktor poleciła mi nową, "dużo lepszą od tradycyjnej, super bezpieczną
szczepionkę" (nazwy niestety nie pamiętam). Wszystko super, jedyny minus tego
wszystkiego to to, że trzeba za nią zapłacić 120 zł. Tak się zastanawiam czy nie
jest to kolejna ściema. Kolejny sposób na wyciągniecie pieniędzy. Wiadomo, dla
swojego dziecka człowiek jest w stanie zrobić wszystko, zwłaszcza jeżeli chodzi
o zdrowie. Nie chciałbym jednak być naiwną osobą, która płaci za coś co może
okazać się normalną szczepionką (tylko w innym opakowaniu). Czy ktoś z
szanownych grupowiczów miał doświadczenia z tą szczepionką?

2. Data: 2004-11-25 12:40:51

Temat: Re: szczepienie niemowlaka
Od: "MagdaK." <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Romek" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tego
> wszystkiego to to, że trzeba za nią zapłacić 120 zł.

Pewnie chodzi o szczepionke skojarzona (Infanix,Hiberix,Ipv). Nie jestem
lekarzem, ale mam zaufanie do swego pediatry, a ta rowniez nam plecila, a
wrecz kazala skorzystac ze szczepionek skojarzonych. Maja one dodatkowe
przeciwciala, bardziej chronia dziecko przed chorobami. Pediatra
stwierdzila, ze te szczepionki powinnym byc obowiazkowe, jednak
panstwo-kraj, nie stac na zapewnienie maluchom wlasnie bardzo dobrej opieki
medycznej, stad dodatkowe koszta rodzicow. Moja mala ma 6,5mies. nabywalam
dla niej owe szczepionki (3 dawki). Po kazdym szczepieniu czula sie dobrze,
nie miala temperatury, wymiotow itp. Moi znajomi tez szczepia dzieci
szczepionkami skojarzonymi. We Wroclawiu dwie pierwsze szczepionki nabylam
po 100zl, trzecia 125zl.
Jesli chodzi o zdrowie dziecka, jesli nas stac to lepiej zabezpieczyc go.
Pozdrawiam
Magda

3. Data: 2004-11-25 12:52:39

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co4k3m$bjs$...@n...news.tpi.pl,
MagdaK. <z...@i...pl>:

> [...]
> plecila, a wrecz kazala skorzystac ze szczepionek skojarzonych. Maja
> one dodatkowe przeciwciala, bardziej chronia dziecko przed chorobami.

Nie tylko to: jest to szczepionka acelularna, generalnie bezpieczniejsza i z
mniejszymi dzialaniami ubocznymi od tej z NFZ.

--
Robert

4. Data: 2004-11-25 15:28:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Nov 2004 13:52:39 +0100, RobertSA wrote:

> Nie tylko to: jest to szczepionka acelularna, generalnie bezpieczniejsza i z
> mniejszymi dzialaniami ubocznymi od tej z NFZ.

Czepnę się: czy nie jest tak, ze szczepionki acelularne, mimo swoich
zalet, są mniej immunogenne czyli w praktyce mniej skuteczne? :)

I proszę mnie nie bić - o szczepionkach to ja czytałem ostatnio tylko w
kontekście SM (związku nie znaleziono).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

5. Data: 2004-11-25 15:46:00

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@a...coca.cola,
Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>:

> [...]
>
> I proszę mnie nie bić - o szczepionkach to ja czytałem ostatnio tylko
> w kontekście SM (związku nie znaleziono).

Z tego co czytalem, badania kliniczne pokazuja w przypadku tej komponenty
acelularnej (tzn. krztusiec) skutecznosc nie gorsza. W ogolnosci, trudno
oczywiscie powiedziec.

--
Robert

6. Data: 2004-11-25 15:54:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Nov 2004 16:46:00 +0100, RobertSA wrote:

> [...]
[...]
> Z tego co czytalem, badania kliniczne pokazuja w przypadku tej komponenty
> acelularnej (tzn. krztusiec) skutecznosc nie gorsza. W ogolnosci, trudno
> oczywiscie powiedziec.

To ja dziękuję i przepraszam:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

7. Data: 2004-11-25 20:35:20

Od: "Janusz z Galicji" <u...@t...is> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Serdecznie gratuluję syna:-). Niech rośnie zdrowo,
ukłony dla Mamy.

Taka to już smutna dola niemowlaków:-)
Proszę przeczytać ten dokument:
http://www.pzh.gov.pl/zaklady/5/szczepionki.pdf
Jest tutaj: http://www.pzh.gov.pl/zaklady/5.htm
Więc macie Państwo wybór:
oraz: http://pzh.gov.pl/epimeld/2004/M_04_11A.pdf
i podobne stąd:
http://pzh.gov.pl/epimeld/2004/index_mp.html
Przy bardzo uważnej lekturze można dowiedzieć
o ciekawych zjawiskach.
Jak też: http://www.szczepienia.pl/
Nazywa się to też - reklamowo:
www.mamomaszwybor.pl
Jak masz zdrowie, czas i jesteś wyspany?:-)
i chce Ci się:
http://www.cdc.gov/nip/menus/groups.htm#child
Nieco inne realia wprawdzie ale...
ewentualnie poszukaj w serwisie www.mp.pl
w wolnej chwili.

Wydaje się, że nie, zresztą przeczytaj.
Jednak nie mam porównawczych danych, czarno
na białym jak wygląda zapadalność w rozbiciu
na szczepionych i czym - tu na miejscu. Tylo częściowe.
I nie wiem jak to jest naprawdę z Hepavaxem? etc. etc.
Tu widzę rolę dla lekarza specjalisty - w tym miejscu
specjalne ukłony dla doktora Marka Bieńka, który
jest jednym z niewielu stałych i pewnych uczestników
forum grupy psm.
Przykładowo, w Krakowie takie szczepienia dzieci
prowadzi Wojewódzka Poradnia Szczepień Ochronnych
http://www.malopolska.hg.pl/szpitale/szpitale/janapa
wlkrak.htm
Nieco więcej: http://tinyurl.com/6wf4t (na dole)
To taka wyciśnięta z drugiego parzenia
esencja linków, sam się kiedyś naszukałem niesiony
prędkimi skrzydłami strachu.
Zajrzyj na pl.soc.dzieci i do jej archiwum
Podobno to mamusinocycusiowa grupa:-)))
ale dużo było na ten temat i inne pewno Ci bliskie
(kupki, pupki, kaszki, pieluszki, wózki...)

Pozdrawiam Janusz z Galicji

nalotna jezyku..antybiotyk nie pomogl
jak przytyc?
Oberon, Vilcacora, Pajączek - warto przeczytać !!!
jak dlugo wazne skierowanie?
trzylatka i cienie pod oczami