tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach

131. Data: 2009-10-02 09:10:00

Temat: Re: tajne komplety dla szesciolatków z przedszkolach
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ha4e5l$e37$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Wyluzuj ;)
> Zgadzam się, że czytanie lektur i odrabianie lekcji to obowiązek młodego,
> ale...
> ...mam jeszcze młodą, która czytać nie umie i to również dla niej łączę
> czasami 2 w 1.
> W zeszłym roku młody czytał lektury łącząc trening czytania na głos z
> bajką
> na dobranoc dla młodszej siostry.

Ale ja zasadniczo zgadzam się z młodzieżą, że lektury są nudne. I dlatego
jeszcze młodzszej młodzieży bym lekurami "na dobranoc" nie katowała. I tak
swoje odcierpi we właściwym czasie ;-)

Agnieszka

132. Data: 2009-10-02 09:39:10

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

*Agnieszka*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
Pippi):

> [...]
> dlatego
> jeszcze młodzszej młodzieży bym lekurami "na dobranoc" nie katowała.

OK, sierotkę Marysię i dziewczynkę z zapałkami tym razem jej odpuszczę ;)

Magda *gdaMa*, a psa który jeżdził koleją sama przeczytam zalewając się na
koniec łzami...
Mysz 27.02.2000 oraz inszy Szkodnik 22.04.2005

4475 (20091002) __________

133. Data: 2009-10-02 15:22:24

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:

> P.S. Czy nauczyciele przechodzą jakieś szkolenia z komunikacji, jest ten
> zakres tematyki poruszany w trakcie trwania studiów na pedagogice?

Dawno temu nie było, przynajmniej ja nie miałam. Jak jest teraz to nie
wiem, ale skoro pani dość wczesny rocznik to pewnie nie miała.
A szkolenia są przeróżne zależy od ofert, od tego co sobie rada
wybierze. Kiedyś KLANZA miała warsztaty na temat współpracy z rodzicami.

waruga_e

Dobrzy ludkowie pomóżcie, mój laptop wariuje, gdy się rozpędzę w pisaniu
zdarza się, że ciąg liter, które piszę przeskakuje o linię wyżej, albo
kursor nagle ląduje w środku jakiegoś już napisanego słowa i tam sobie
wstawia dalej. Nie wiem czy to niechlujstwo w pisaniu, klepię w klawisze
gdzie popadnie i tak mi wychodzi czy coś gdzieś źle ustawione i dlatego.
Na innych komputerach a dokładniej klawiaturach tak się nie zdarza.
Jestem już tym "lekko" poirytowana.

134. Data: 2009-10-02 15:27:08

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdaMa pisze:

> "Dzieci z Bullerbyn są nuuuuuuuudne i dla maluchów"
> W związku z powyższym stwierdzeniem lekturę czytamy na głos w ramach "20
> min. dziennie, codzienie" - jeden rozdział ja, jeden młody a młoda tylko
> słucha.
> Młody za to w ramach lektury dowolnej męczy* Hobbita.
>

> (*)"męczy" to właściwe określenie na czytanie książki wydrukowanej maczkiem

Tylko widzisz, ten wspomniany osobnik sam od siebie nie męczy nic, w
poprzednich latach nie przeczytał lektur (tzn. przeczytał
kilkustronicową jakąś bajkową wersję przygód Puchatka nie mającą nic
wspólnego z tą autorstwa A.A. Milne), a teraz przeczytała mu mama. Jak
już ją "męczy" to chociaż tak jak u Was część rodzic część on.

--
waruga_e

135. Data: 2009-10-02 15:32:46

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> A moja młoda jest na
> etapie "Mikołajek jest głupi i nikomu w klasie się nie podobał". I żyje ;-)

V klasa otrzymała spis lektur, więc pogoniłam dziecię do biblioteki z
nakazem by choć jedna spośród pięciu wypożyczonych była lekturą ;).
Potem się dowiedziałam, że Przygody Tomka Sawyera są nudne. Ciekawe czy
chociaż Chłopcy z Placu Broni mu się spodobają. Aaaaaaaa i pani
powiedziała, że chłopcy nie muszą czytać Ani z Zielonego Wzgórza.

--
waruga_e

136. Data: 2009-10-02 15:40:02

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> Agnieszka (ja nie lubię ani Mikołajka ani Harrego, ale się przy
> dzieciach nie przyznaję ;-))

Mikołajek mi nie wadzi, nie lubię Dzieci z Bullerbyn, a Harrego coś tam
przeczytałam, nie zachwycił mnie, dzecko też się nie chwyta. Za to do
Opowieści z Narnii powracam systematycznie od ponad 20 lat. Miałam takie
brzydkie wydanie z czasów gdy na jakości papieru oszczędzali, każdy tom
osobno. W końcu po latach sama się uszczęśliwiłam i podarowałam sobie
pod choinkę najładniejsze wydanie jakie mi się spodobało.
--
waruga_e

137. Data: 2009-10-03 07:23:51

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Aaaaaaaa i pani
> powiedziała, że chłopcy nie muszą czytać Ani z Zielonego Wzgórza.

Mądra pani. Jedna z naprawdę bardzo niewielu lektur (obowiązkowych i
nadobowiązkowych, czytałam wszystko jak leci), której nie zdzierżyłam. Drugą
było Wesele ;-)

Agnieszka

138. Data: 2009-10-03 13:06:33

Od: "bilbek" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> [...]
>
> Mądra pani. Jedna z naprawdę bardzo niewielu lektur (obowiązkowych i
> nadobowiązkowych, czytałam wszystko jak leci), której nie

A mi się wydawało, że zdzierżenie lub nie Ani z ZW to kwestia przynależności
do płci :) Tzn. że jest to literatura dla dziewcząt, a chłopcy się męczą.
Choć akurat ja ją przeczytałem (z oporami). Dla mnie jedną z najlepszych
lektur byli Chłopcy z Placu Broni, choć zbierało mi się na płacz nad
Nemeczkiem :)
Właściwie to tytuły określają, co komu bardziej pasuje :)

Lech
--
"Czarodziejskie przygody Franka":
www.lomazy.eu/franek

139. Data: 2009-10-03 13:15:20

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bilbek" <b...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ha7i8t$95u$1@news.onet.pl...

> Właściwie to tytuły określają, co komu bardziej pasuje :)

"Ania z Zielonego Wzgórza" dla dziewczynek
"Chłopcy z Placu Broni" dla chłopców
"Pożegnanie z Bronią" dla idących do cywila albo dla żeniących się z
Anią daleko od szosy
"W pustyni i w puszczy" dla Cejrowskich
"Emancypantki" dla feministek
"Lalka" dla samotnych mężczyzn
"Faraon" dla mrówek
"Na straganie" dla wegetarian
"Krzyżacy" dla miłośników pająków
"Dziady" dla pensjonariuszy domów spokojnej starości
"Katarynka" dla Janków Muzykantów
"Siłaczka" dla maminsynków
"Syzyfowe prace" dla bałaganiarzy
"Zemsta" dla nowowybranych członków nowego rządu
"Ten obcy" dla Młodzieży Wszechpolskiej
itd.

140. Data: 2009-10-03 14:09:19

Od: "bilbek" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka wrote:
> [...]
> "Siłaczka" dla maminsynków
> "Syzyfowe prace" dla bałaganiarzy
> "Zemsta" dla nowowybranych członków nowego rządu

A "Ziemia obiecana" dla dżdżownic?

Lech

[przedszkole] epizod drugi
[przedszkole] jak zareagować?