technika kontra tradycja w kuchni

1. Data: 2003-07-18 06:56:36

Temat: technika kontra tradycja w kuchni
Od: "zosia " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
wydawało mi się, że urządzenia takie jak mikser, blender itp. są niezbędne w
kuchni. tymczasem mój idol jamie oliver zawsze ubija pianę czy śmietanę
ręcznie. zastanawiam się czemu? czy to ma jakiś wpływ na jakość? czy
ubijanie piany mikserem to takie samo pójście na łatwiznę jak używanie
bulionu z kostki i prawdziwy kucharz się do tego nie zniża? czy ktoś z was
używa trzepaczki zamiast miksera, bo tak woli?

1. Data: 2003-07-18 07:19:34

Temat: Re: technika kontra tradycja w kuchni
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-18 08:56, osoba przedstawiająca się jako 'zosia', zachciała
zauważyć:
> [...]
> bulionu z kostki i prawdziwy kucharz się do tego nie zniża? czy ktoś z was
> używa trzepaczki zamiast miksera, bo tak woli?

Są to urządzenia przydatne, ale nie niezbędne. To różnica. Nie wiem, kto
ten Olivier, ale efekt przygotowania dania z użyciem najbardziej
podstawowych narzędzi kuchennych robi wrażenie - trudno wtedy
powiedzieć: a mnie się nie udało, bo nie mam miksero-wyżymaczki model
GX2003 Turbo.
I faktycznie. Istotą gotowania jest komponowanie dobrych składników
wspomagane wiedzą teorytyczną oraz doświadczeniem, wyobraxnią i
odrobinką talentu. Tego nie zastąpi nowoczesne urządzenie, ale też temu
nie zaszkodzi.

Pozdrawiam
R.

1. Data: 2003-07-18 07:20:45

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

GX2003 Turbo.
I faktycznie. Istotą gotowania jest komponowanie dobrych składników
wspomagane wiedzą teorytyczną oraz doświadczeniem, wyobraźnią i

1. Data: 2003-07-18 07:28:44

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia " <p...@N...gazeta.pl> napisała:
> [...]
> bulionu z kostki i prawdziwy kucharz się do tego nie zniża? czy ktoś z was
> używa trzepaczki zamiast miksera, bo tak woli?

Ja uzywam trzepaczki zamiast miksera do ubijania piany z bialek,
bo tak wole :) Mam wrazenie, ze przy recznym ubijaniu wprowadza sie
wiecej powietrza do piany z bialek i jest ona lepsza jakosciowo.
Natomiast smietane zawsze ubijam mikserem.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-07-18 07:49:47

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak używanie
> bulionu z kostki i prawdziwy kucharz się do tego nie zniża? czy ktoś z was
> używa trzepaczki zamiast miksera, bo tak woli?

Bulionu w kostce używam w ostateczności, kiedy się bardzo spieszę.
Maszyny do wyrabiania ciasta bym sobie nie kupiła, bo wolę ręcznie.
Pianę też wolę ręcznie i ciasta też wyrabiam ręcznie, a mikserem miksuję np.
koktaile.
Tak wolę. Wydaje mi się, że im bardziej "naturalny" proces produkcji, tym
efekt smaczniejszy.
Co nie znaczy, że tępię i piętnuję wokoło używaczy techniki - każdy używa
tego, z czym mu dobrze.

Just one year of love is better than a lifetime alone
[Freddie Mercury]

1. Data: 2003-07-18 08:01:00

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zosia napisał:
czy ktoś z was
> używa trzepaczki zamiast miksera, bo tak woli?

Ja, do ubijania piany z bialek. Dlaczego? Od malego uwielbiam to robic.
A najwieksza radoche mam jak wywroce miche do gory dnem i nic nie
wyleci, choc zdarzaly sie czasem wpadki ;-)
A smietany trzepaczka chyba bym sie nie podjela.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-18 09:32:19

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

zosia <p...@N...gazeta.pl> wrote:

> witajcie,
> wydawa"o mi się, że urządzenia takie jak mikser, blender itp. są niezbędne w
> kuchni.

Sa przydatne.

> tymczasem mój idol jamie oliver
A kto to taki?

> zawsze ubija pianę czy śmietanę
> ręcznie. zastanawiam się czemu?

Moze dlatego, zebys sie nad tym zastanawiala? W koncu jest idolem.

> czy to ma jakiś wp"yw na jakość? czy
> ubijanie piany mikserem to takie samo pójście na "atwiznę jak używanie
> bulionu z kostki

Prawie.

> i prawdziwy kucharz się do tego nie zniża?

Prawdziwy kucharz do tego sie nie przyznaje.

> czy ktoś z was
> używa trzepaczki zamiast miksera, bo tak woli?

Wole mikserem, ale z drugiej strony wole czasem zrobic to porzadnie.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-18 09:44:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Wole mikserem, ale z drugiej strony wole czasem zrobic to porzadnie.
>
>Wladyslaw

moze masz marny mikser ;P

Van Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-18 09:46:59

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>wiecej powietrza do piany z bialek i jest ona lepsza jakosciowo.
>Natomiast smietane zawsze ubijam mikserem.

zazwyczaj pzry instrukcjach machin kuchennych z zamknieta bania
to pisza, ze bialek nie ubije dobrze, bo brak wlasnie powietrza,
wiec nie polecaja. wiec mam dwa urzadzenia - taki reczny
elektryczny - wlasnie glownie do bialek i smietany (inaczej robie
maslo, choc recznym mi sie tez udalo niedawno). i mikser z bania,
zamkniety, do calej reszty

van p
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-18 09:50:29

Od: "zosia " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jamie Oliver to młoda, brytyjska gwiazda kuchni, autor trzech chyba w tej
chwili książek - "naked chef", "the return of the naked chef" oraz "happy
days", ma też swój program w tv i felietony w brytyjskiej marie claire
bodajże. jego przepisy są niesamowicie proste i dające pole do improwizacji
i wariantów. strasznie mi się podoba jego "luzackie" podejście do gotowania,
to jak drugi biegun nouvelle cuisine, żadnej tam wyszukanej sztuki dla
sztuki na talerzu - proste potrawy z najlepszych składników, a przez
wszystko przebija wielka radość z tworzenia w kuchni. a jaki przystojny do
tego ;-)
kurczę, zaimponowaliście mi tym biciem piany ręcznie. a jak długo tak mniej
więcej trzeba trzepać, żeby ubić pianę z 2 białek na przykład?

Dekoracje z porzeczek ?
Przepisy niekompletne, oszukiwane
kupne dipy
kurde, jeść mi sie chce...