technika kontra tradycja w kuchni

1. Data: 2003-07-18 09:52:41

Temat: Re: technika kontra tradycja w kuchni
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jul 2003 09:50:29 +0000 (UTC), "zosia "

> [...]
>bodaj?e. jego przepisy s? niesamowicie proste i daj?ce pole do improwizacji
>i wariantów. strasznie mi si? podoba jego "luzackie" podej?cie do gotowania,
>to jak drugi biegun nouvelle cuisine, ?adnej tam wyszukanej sztuki dla
>sztuki na talerzu - proste potrawy z najlepszych sk?adników, a przez
>wszystko przebija wielka rado?? z tworzenia w kuchni. a jaki przystojny do
>tego ;-)
>kurcz?, zaimponowali?cie mi tym biciem piany r?cznie. a jak d?ugo tak mniej
>wi?cej trzeba trzepa?, ?eby ubi? pian? z 2 bia?ek na przyk?ad?

to zalezy do czego - jak na bezy to bardzo dlugo, bo trzeba
cukier wbic, zeby krysztalkow nie bylo widac. jak do ciacha
jakiegos to na pewno krocej.

Van p, co J.O. nie lubi, nie wiedziec dlaczego
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-18 10:05:22

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

zosia <p...@N...gazeta.pl> wrote:

> tego ;-)
> kurczę, zaimponowaliście mi tym biciem piany ręcznie. a jak d"ugo tak mniej
> więcej trzeba trzepać, żeby ubić pianę z 2 bia"ek na przyk"ad?

W legendarnej

1. Data: 2003-07-18 10:05:23

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> moze masz marny mikser ;P

W ogole nie mam miksera, natomiast niedwno udalo mi sie w koncu kupic
koncu porzadna, miedziana, niebielona miske w jakiej powinno sie bic
bialka. Klopot tylko w tym, ze kupilem ja w sklepie z materialami
dekoracjnymi i powleczona byla warstwa lakieru, by nie tracila polysku.
Ile sie nameczlem, zanim go usunalem!

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-18 10:26:39

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> wrote:

zosia <p...@N...gazeta.pl> wrote:

> jak d"ugo tak mniej
> więcej trzeba trzepać, żeby ubić pianę z 2 bia"ek na przyk"ad?

Trzeba bic tak dlugo, az na wyjetej z piany trzepaczce zostaje sztywny
"turban" z piany , zachowujacy swoj ksztalt po odwroceniu wyciagnietej
trzepaczki do gory. Lub inaczej -- kladziemy na pianie w misce jajko --
nie powinno sie zaglebic.
Z jajka o objetosci 0,035 l powinno powstac 0,35 litra piany.
Bicie nalezy natychmiast przerwac, kiedy osiagnie sie wlasciwa
konsystencje, by nie popsuc piany (piana przybiera "perlowy polysk" --
woda zaczyna sie oddzialc od bialka) Odpowiedni moment latwo zauwazyc
przy biciu recznym, i latwo przegapic, gdy sie uzywa miksera.
Niestety nigdy nie mierzylem czasu ubijania bialek.

W legendarnej francuskiej ksiazce "La bonne cuisine de Mme. Saint-Ange"
opis prawidlowego bicia piany z bialek zajmuje 4 strony drobnym drukiem
i jeszce strona o mieszaniu bitego bialka z innymi skladnikami.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-18 11:03:17

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-18 12:26, osoba przedstawiająca się jako 'Wladyslaw Los',
zachciała zauważyć:
> [...]
> opis prawidlowego bicia piany z bialek zajmuje 4 strony drobnym drukiem
> i jeszce strona o mieszaniu bitego bialka z innymi skladnikami.

To są właśnie te szczegóły w których tkwi kuchenny diabeł.

R.

1. Data: 2003-07-18 21:17:33

Od: beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zosia napisał:
> witajcie,
> wydawało mi się, że urządzenia takie jak mikser, blender itp. są niezbędne w
> kuchni. tymczasem mój idol jamie oliver zawsze ubija pianę czy śmietanę
> ręcznie. zastanawiam się czemu? czy to ma jakiś wpływ na jakość? czy
> ubijanie piany mikserem to takie samo pójście na łatwiznę jak używanie
> bulionu z kostki i prawdziwy kucharz się do tego nie zniża? czy ktoś z was
> używa trzepaczki zamiast miksera, bo tak woli?

Witam.

Nie jestem przekonana ze tak jet bo to by bylo bardzo dziwne, ale moja
ciocia robi najlepsze ciasta. Zawsze recznnie niezleznie czy jest to
ciasto ubijane, ucierane czy gniecione. Oczywicie wszelkie kremy rowniez

Pozdrawiam Beazuku Zielona Góra
B...@p...onet.pl
http://www.republika.pl/beazuku
GG 5470466

"Aby do czegoś dojść trzeba wyruszyć w drogę"

Dekoracje z porzeczek ?
Przepisy niekompletne, oszukiwane
kupne dipy
kurde, jeść mi sie chce...