ocet balsamiczny

1. Data: 2003-07-17 20:10:43

Temat: ocet balsamiczny
Od: "MonikaP" <m...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Często w Waszych przepisach używany jest ten ocet. Powiedzcie czym on się
różni od zwykłego octu i co daje w sałatkach oraz czy cena 18 zł za 0,5 h
takiego octu włoskiego to tanio czy drogo?

Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2003-07-18 07:35:42

Temat: Re: ocet balsamiczny
Od: "Jacek Dyduch" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Często w Waszych przepisach używany jest ten ocet. Powiedzcie czym on się
> różni od zwykłego octu i co daje w sałatkach oraz czy cena 18 zł za 0,5 h
> takiego octu włoskiego to tanio czy drogo?

Ocet balsamiczny jest delikatnieszy od zwykłego. Mniej "octowy" :). Moim
zdaniem różnica jest znaczna.

Ogólnie są dwa jego rodzaje Aceto Balsamico di Modena i Aceto Balsamico di
Modena Tradizionelle. Ten drugi jest duuużo droższy, 19 PLN za 0,5 l to
chyba cena dość normalna.
Pozdrawiam,
Jacek

1. Data: 2003-07-18 08:24:33

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Dyduch napisał:

> Ogólnie są dwa jego rodzaje Aceto Balsamico di Modena i Aceto Balsamico di
> Modena Tradizionelle.

Kupiłem 3 dni temu Aceto Balsamico di Modena w sklepie Geant płacąc 9
PLN za 0.5 litra.

--
"Dla kochanków śmierć jest nocą poślubną." (Novalis)

1. Data: 2003-07-18 09:05:41

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki @ Work:

> Kupiłem 3 dni temu Aceto Balsamico di Modena w sklepie Geant płacąc 9
> PLN za 0.5 litra.

to jest niestety tylko podróba, choć też można jeść. 20zł za 0.5l
tradycyjnego byłoby trochę mało. U nas kosztuje dobry Balsamico
Tradizionelle jakieś 10-20EUR za 0.5l.
Różnica między tradycyjnym i przemysłowym jest w technologii. Tradycyjny
fermentuje w beczkach drewnianych kilka-kilkanaście lat. Przemysłowy
robiony jest z octu winnego oraz soku z winogron i jest zabarwiany
sztucznie. W beczkach jest przechowywany tylko kilka miesięcy.

Waldek

1. Data: 2003-07-18 09:32:14

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

MonikaP <m...@N...poczta.onet.pl> wrote:

> Często w Waszych przepisach używany jest ten ocet. Powiedzcie czym on się
> różni od zwyk"ego octu

Bylo to juz na tej liscie kilkakrotnie objasniane. Jak chcesz to Ci to
poszukam przez Google, ale moze sama to zrobisz?

> i co daje w sa"atkach oraz czy cena 18 z" za 0,5 h
> takiego octu w"oskiego to tanio czy drogo?

Bardzo tanio. Najprawdipodobniej nie jest to prawdziwy, czysty ocet
balsamiczny z Modeny.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-18 10:02:08

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

> to jest niestety tylko podróba, choć też można jeść. 20zł za 0.5l
> tradycyjnego byłoby trochę mało.

Zdawałem sobie z tego sprawę, kupując go, jednak uważam, ze do sałatki z
pomidora i ogórka, na kolacje nadaje się wyśmienicie.

> U nas kosztuje dobry Balsamico
> Tradizionelle jakieś 10-20EUR za 0.5l.

A mówili, że żywność nie podrożeje po wejsciu do Unii ;-))

> [...]
> robiony jest z octu winnego oraz soku z winogron i jest zabarwiany
> sztucznie. W beczkach jest przechowywany tylko kilka miesięcy.

To coś tak jak rum i wódka z aromatem rumowym ;-))
Niemniej jednak taka wódka do ciasta sie nadaje no nie ???

--
"Kobieta stanowi niebezpieczeństwo dla każdego raju." (Paul Claudel)

1. Data: 2003-07-18 10:05:47

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki @ Work:

> Zdawałem sobie z tego sprawę, kupując go, jednak uważam, ze do sałatki z
> pomidora i ogórka, na kolacje nadaje się wyśmienicie.
teżczasem używam, bo ten prawdziwy jest mi czasem za drogi.

> A mówili, że żywność nie podrożeje po wejsciu do Unii ;-))
może i nie podrożeje. To tak jak z samochodami, Clio jest za parę
tysięcy EUR, Mercedes 500 kosztuje i 100kEUR.

> To coś tak jak rum i wódka z aromatem rumowym ;-))
> Niemniej jednak taka wódka do ciasta sie nadaje no nie ???
niekoniecznie. Akurat aromatu rumowego i wynalazków Austrowęgierskich w
stylu Stroh nie lubię.

Waldek

1. Data: 2003-07-18 10:29:37

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki @ Work <a...@l...home.pl> wrote:

> To coś tak jak rum i wódka z aromatem rumowym ;-))
> Niemniej jednak taka wódka do ciasta sie nadaje no nie ???

Tak, ale takie ciasto nie nadaje sie do jedzenia.

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-18 10:35:39

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia *2003-07-18 12:05*, Użytkownik *Waldemar Krzok* siedząc i dłubiąc w
klawiaturze napisał :

> może i nie podrożeje. To tak jak z samochodami, Clio jest za parę
> tysięcy EUR, Mercedes 500 kosztuje i 100kEUR.

To był tylko "*joke mode*".

> niekoniecznie. Akurat aromatu rumowego i wynalazków Austrowęgierskich w
> stylu Stroh nie lubię.

Nie zupełnie o to mi chodziło w polskich sklepach można kupić produkt
rodzimych polmosów, na którym jest napisane np Rum piracki, a w składzie
jest wódka + Aromat identyczny z naturalnym ;-))

--
"Uczony jest człowiekiem, który wie o rzeczach nieznanych innym i nie ma
pojęcia o tym, co znają wszyscy." (Albert Einstein)

1. Data: 2003-07-18 10:38:12

Od: "Artur Nowacki @ Work" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia *2003-07-18 12:29*, Użytkownik *Wladyslaw Los* siedząc i dłubiąc w
klawiaturze napisał :

> Tak, ale takie ciasto nie nadaje sie do jedzenia.

Miałem np na myśli krem, do którego należy dodać rumu.
Chyba za mocno używam skrutów myślowych...

--
"Nasze namiętności często stają się naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud)

technika kontra tradycja w kuchni
Dekoracje z porzeczek ?
Przepisy niekompletne, oszukiwane
kupne dipy