wędzenie kurczaka, mięsa

1. Data: 2004-06-14 07:18:33

Temat: wędzenie kurczaka, mięsa
Od: "sławek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

z wędzeniem ryb jakoś mi wyszło , ale czy ktoś z grupowiczów podał by przepis
jak przygotować kurczaka do wędzenia, czy tro tez ma być solanka, alby do
karkóweczki, jak to przygotować. W internecie nic konkretnego nie mozna znaleść

1. Data: 2004-06-14 10:14:57

Temat: Re: wędzenie kurczaka, mięsa
Od: "fagot" <P...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak przygotować kurczaka do wędzenia, czy tro tez ma być solanka, alby do
> karkóweczki, jak to przygotować. W internecie nic konkretnego nie mozna
*************
Do kurczaka zdecydowanie solanka, przed samym wędzeniem trzeba kuraka
wytrzeć. Karkówk przed wędzeniem marynuje w zalewie z saletry.
Pozdrawiam fagot

1. Data: 2004-06-14 13:09:24

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "fagot" <P...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> Do kurczaka zdecydowanie solanka, przed samym wędzeniem trzeba kuraka
> wytrzeć.

Wiesz że bije, tylko nie wiesz w którym kościele:))
Nic nie trzeba wycierać. Można nawet nastrzyknąć solanką, żeby był bardziej
soczysty.

>Karkówk przed wędzeniem marynuje w zalewie z saletry.

Każde mięso należy zapeklować. Minimum 3-4 dni przed wędzeniem. 200-220 g
peklosoli na 10 kg mięsa. Peklować można zarórwno na sucho, jak i na
"mokro". Przed wędzeniem także dobrze jest nastrzyknąć. Jeżeli nie masz
peklosoli to mieszanka soli z saletrą (na opakowaniu powinna być informacja
o proporcjach).

Z ryb wędziłem tylko łososia i peklowałem go 2 dni na sucho.

Miłego wędzenia.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał - z pozwoleniem na budowę nowej wędzarni :))

1. Data: 2004-06-14 15:33:52

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sławek <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> jak przygotować kurczaka do wędzenia, czy tro tez ma być solanka, alby do
> karkóweczki, jak to przygotować. W internecie nic konkretnego nie mozna

Osobiscie nie przepadama za kurczakami moczonymi w solance ale mozna tez
wedzic np. tak.
4 lyzki octu z jablek
2 lyzki oleju warzywnego
4 zabki czosnku przpuszczonego przez praske
lyzka soli
lyzeczka czarnego piperzu
lyzeczka cukru (brazowy jest OK)

Kurcze porzadnie umyc, wysuszyc i natrzec tym roztworem na zewnatrz i w
srodku. Wstawic do lodowki na 2-3 godziny.

Duza cebule drobno posiekac i zmieszac z puszka piwa.

Wedzarnie rozgrzac, gdy jest gotowa postawic duza blaszanke napelniona piwem
z cebula bezposrednio pod kurczakiem. Wedzic ok. 4 godzin w dobrze
zamknietej wedzarni (czym mniejszej - tym lepiej) az skora bedzie ciemna,
mieso rozowe a z naklutego gleboko kurczaka wyplynie bezbarwny sos. Dolewac
piwa do blaszanki gdy wyparuje. Z praktyki wiem ze wychodzi 6 puszek piwa -
3-4 dla gotujacego i dwie-trzy do kurczakow :-)

--
><Uklony><eM eL><Washington, D.C.><
><5 out of 3 people don't understand statistics><

archiwum
kombiwar
ciasto z marchwi
Gruzinskie Chaczapuri