wilgotnosc powietrza w domu

1. Data: 2006-01-30 19:29:37

Temat: wilgotnosc powietrza w domu
Od: o`rety <o`rety@pl.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

jaka powinna byc wilgotnosc powietrza w mieszkaniu, coby sie zdrowo
mieszkalo?
,a, wrazenie ze u mnie jest baaardzo sucho.

pozdrawiam i dziekuje z gory za rady

2. Data: 2006-01-30 20:57:06

Temat: Re: wilgotnosc powietrza w domu
Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisal w wiadomosci
> witam,
>
> jaka powinna byc wilgotnosc powietrza w mieszkaniu, coby sie zdrowo
> mieszkalo?
> ,a, wrazenie ze u mnie jest baaardzo sucho.

http://groups.google.pl/groups?as_q=wilgotnosc&num=1
0&scoring=r&hl=pl&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=pl
.rec.dom&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_
qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=30&as_
maxm=1&as_maxy=2006

pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2006-01-30 21:01:56

Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkalo?
> ,a, wrazenie ze u mnie jest baaardzo sucho.

Latem wilgotnosc osiaga nawet 80%, z tym ze mieszkam nad morzem wiec w
innych rejonach pewnie mniej. Zima z doswiadczenia wiem ze normalna
wilgotnosc powietrza powinna wynosic co najmniej 50% i wtedy najlepiej sie
czujemy. W ogrzewanych mieszkaniach nie powinna spasc ponizej 30 - 40% wiec
nalezy uzywac nawilzaczy lub poprostu klasc na kaloryfery mokre reczniki
przynajmniej 2 razy dziennie, gdy ma sie duzo kwiatów sprawe zalatwia ich
podlewanie. Niebezpieczna dla zdrowia a wlasciwie dla naszych nosów, zatok i
gardel (blon sluzowych) jest wilgotnosc ponizej 20%. Dane te znalazlam w
jakims pismie popularnonaukowym, niestety nie pamietam w jakim!
HaNo

4. Data: 2006-01-31 01:41:43

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

HaNo napisał(a):
> Niebezpieczna dla zdrowia a wlasciwie dla naszych nosów, zatok i
> gardel (blon sluzowych) jest wilgotnosc ponizej 20%. Dane te znalazlam w
> jakims pismie popularnonaukowym, niestety nie pamietam w jakim!
potwierdzam - siedze 3/4 dnia w pomieszczeniu wraz z stadem serwerow,
wilgotnosc waha sie 15-20%, temperatura 24-27stC, i ciagle problemy z
zatokami, z wysychajacymi soczewkami kontaktowymi, z drapiacym gardlem
itd...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

5. Data: 2006-01-31 07:27:06

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
> wilgotnosc waha sie 15-20%, temperatura 24-27stC, i ciagle problemy z
> zatokami, z wysychajacymi soczewkami kontaktowymi, z drapiacym gardlem

Musisz przekonać dyrekcję, że to szkodzi serwerom (elektryczność statyczna),
to Ci kupią nawilżacz.

Witek,
który dzięki serwerom ma w pokoju klimatyzator i nawilżacz.

6. Data: 2006-01-31 10:28:37

Od: perimo <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Soczewki kontaktowe są do dupy. Jeśli mają duże uwodnienie to na skutek
zmian wilgotności w różnych środowiskach (dom, poza domem) soczewka się
uwodni i lata po oku uniemożliwiając widzenie. Przy małym uwodnieniu, oko
jest zatruwane przez brak tlenu, którego soczewka nie przepuszcza, i po
kilku godzinach biała mgła, nie da się nic zobaczyć.

7. Data: 2006-01-31 17:26:20

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

o`rety napisał(a):

> jaka powinna byc wilgotnosc powietrza w mieszkaniu, coby sie zdrowo
> mieszkalo?
> ,a, wrazenie ze u mnie jest baaardzo sucho.

40-60% wilgotnosci powinno być (informacja z nawilżacza). Zauważyłam, że
żeby osiągnąć taką wilgotność w czasie mrozu, trzeba non stop mieć
włączony nawilżacz (wtedy wilgotność sięga lekko powyżej 40%).
Wystarczy, że pogoda odrobinę się zmieni (np. temperatura jest 0 lub
powyżej) wilgotnośc od razu sama rośnie bez pomocy nawilżacza :-). Piszę
oczywiście o normalnych warunkach domowych, nie serwerowniach ani
supermarketach, bo tam suchoty panują niesamowite).

Pozdrawiam
EWa

8. Data: 2006-01-31 18:44:10

Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "perimo" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest zatruwane przez brak tlenu, którego soczewka nie przepuszcza, i po
> kilku godzinach biała mgła, nie da się nic zobaczyć.

Nie wiem czemu okulista nie poinformował cię o takich zjawiskach przy
sztucznym ogrzewaniu w zimie. Jest to normalne i dlatego firmy produkujace
soczewki oferują specjalne krople do soczewek aby oko było ciągle nawilżone.
Używam ich od roku i krople załatwiają sprawę mimo, że pracuję dużo przy
komputerach, co tez strasznie wysusza oczy. Wcześniej przeżywałam męki od
kiedy używam kropli jest ok.

9. Data: 2006-01-31 20:00:19

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszkalo?
> ,a, wrazenie ze u mnie jest baaardzo sucho.

Podepnę się: a co byście polecili do pomiaru wilgotności w domu, coby li tylko
suchymi wrażeniami się nie kierować? ;-) Nie musi być super-hiper dokładne,
byle posłużyło kilka(naście?) lat... Za powiedzmy około 50zł coś sensownego
kupię?

pozdrawiam

Stanley

10. Data: 2006-01-31 21:52:48

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@o...pl napisał(a):

> [...]
> byle posłużyło kilka(naście?) lat... Za powiedzmy około 50zł coś sensownego

Możesz spróbować za 30zł : http://allegro.pl/show_item.php?item=84127423

Adam

zalalem kawalek sklepu
Zonk fotelowy