witam ,witam

1. Data: 2003-10-08 09:25:20

Temat: Re: Odp: witam ,witam
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Ladorucka <a...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl>
[...]

> O, Jerzy :). A wiec jednak na dluzej?

Bo jak trochę poczytałem to się ZABULGOTAŁEM od tego co tu się prz(w)yprawia.
I jeśli już to z nowym nickiem jw.

Odbywałem pokutę, którą sam sobie narzuciłem, miałem do wyboru: odgryźć sobie
palce albo zamilknąć na jakiś czas.
;-)))

> W kuchni bylo pustawo bez Ciebie...

Miło mi to słyszeć.

pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-08 09:25:23

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego głupotę? To raczej ty sie nie popisałeś.
> Poczytaj trochę słowników to nie bedziesz mieć durnych skojarzeń.
> zajob m IV, D. -a, Ms. ~bie; lm M. -y
> 1. posp. <dziwactwo, szaleństwo, wariactwo>
======
Pomyliłeś wyrazy. Zamień literkę "o" na "e" i wtedy poszukaj w słownikach,
najlepiej w bezokoliczniku i bez przedrostka "za".

waldek
======

1. Data: 2003-10-08 09:34:01

Temat: Re: Odp: Odp: witam ,witam
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Nedoma <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bm0kao$1mh$...@i...gazeta.pl...

> Gratuluje wyczucia jezykowego.[...]

Mnie też się to nie podobało ale już przywykłem i odrzucam to co złe czyli
skojarzenie z ... Tym bardziej jak parę autorytetów językowych odbyło kiedyś
przy mnie dyskusję na ten temat, zdania były podzielone ale w końcu wszyscy
uznali, ze to jednak jest przymiotnik od zajoba.
I nic na to nie poradzisz, to jest w zgodzie z regułami j.pol.

> Fakt umieszczenia jakiegokolwiek slowa w slowniku jeszcze o niczym nie
> swiadczy.

Mylisz się, świadczy o tym, że jezyk żyje.

> Wole miec "durne" skojarzenia niz byc uwazany za chama.

To naprawdę nie jest chamskie słowo, ono tylko ma "durne" skojarzenia, i czy
chcesz czy nie bedzie funkcjonować na co dzień w naszym języku.
Tak jest mu pisane.
Zastanów się ilu używasz słów, które twoja babcia uznaje za nieprzyzwoite?

pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-08 09:43:55

Temat: Odp: Odp: Odp: witam ,witam
Od: "Janusz Nedoma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bm0lm8$6kp$...@i...gazeta.pl...

> Zastanów się ilu używasz słów, które twoja babcia uznaje za nieprzyzwoite?

Niestety. Zarowno babcie jak i rodzice juz nie zyja.

Byc moze to troche wyjasnia sprawe, sytuujac mnie w okreslonej grupie
wiekowej. Nie, nie az tak bardzo starej - 46 lat.

Tylko - widzisz - gdy ja chodzilem do szkoly podstawowej okreslenie "chyba
masz zajoba" bylo mi jak najbardziej znane. I - mimo, ze go uzywalem,
przyznaje sie bez bicia - doskonale wiedzialem, ze nie jest piekne. Roznych
slow czlowiek uzywal - ale _doprawdy_ nie do wyobrazenia bylo, bym w
rozmowie ze swa "licealna" dziewczyna wtykal w charakterze przecinka to, co
po lacinie zakret znaczy.

Teraz - ilekroc na ulicy, na przystanku, gdziekolwiek - mijam mlodych ludzi
plci obojga - slysze, ze jest to _norma_.

No tak. Z pewnoscia uznasz to wszystko za zjawisko pozytywne,
potwierdzajace, ze "jezyk zyje".

Tyle, ze mnie takie zliszajenie jezyka nie odpowiada.

Wulgaryzmy sa czescia jezyka. Ba! sa istotnym srodkiem ekspresji, czasem
koniecznym! Stare zeglarskie powiedzenie: "Marynarz trafiony celna k...
nabiera chyzosci rak i bystrosci umyslu". Ale jest to "srodek specjalny", w
"specjalnych" sytuacjach stosowany. Uzywany bez potrzeby - zachwaszcza
jezyk, jak perz wrasta w glebe, by w koncu zyskac prawo obywatelstwa.

Nie u mnie. Pod tym wzgledem bylem, jestem i pozostane durniem

Pozdrowienia - Jasiek

1. Data: 2003-10-08 09:45:33

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek <x...@o...pl> napisał(a):

> Pomyliłeś wyrazy. Zamień literkę "o" na "e" i wtedy poszukaj w słownikach,
> najlepiej w bezokoliczniku i bez przedrostka "za".

Najpierw utwórz przymiotnik od zajoba a potem pogadamy.

Skoro tak uważasz to może mi powiesz co kryje się pod słowem zajebisty.
Oczywiście wg ciebie.
Bo ja wiem w jakim sensie jest używane na co dzień.

cyt.:
"...podczas gdy zdania, w których występuje przymiotnik "zajebisty" w
większości przypadków wypowiadane są z intencją wykluczającą treści
prostackie i grubiańskie. Jako takimi wulgaryzmami nie są, co nie przeszłoby
nawet przez myśl niektórym autorytetom językoznawczym. Kiedy osoba młoda (od
15 do 25 lat) obejrzy dobry jej zdaniem film, kiedy usłyszy dobrą jej zdaniem
muzykę, kiedy jej zdaniem dobrze spędzi nad czymkolwiek innym czas, skłonna
jest wydać sąd "to jest/było zajebiste". W większości chodzi tu więc o sądy
estetyczno-aksjologiczne, choć bardzo ważny element stanowi w nich treść
emotywna. Uczucia i ich świadecto stało się niewątpliwie wartością naszych
czasów. Nieważne, czy wysłuchana przeze mnie muzyka, przeczytana książka lub
"doświadczona" dowolna rzecz opatrzona jest etykietką "Uwaga! Niezwykle
cenne. Zachwyt wskazany!". Kogo to dziś obchodzi? "
http://zabudowa.republika.pl/wwwyd_ar/esej01.html

pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-08 10:01:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Zastanów się ilu używasz słów, które twoja babcia uznaje za nieprzyzwoite?
>
>pozdr. Jerzy

wyszlo mi, ze jestem swoja babcia.....

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-10-08 10:06:10

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jako takimi wulgaryzmami nie są, co nie przeszłoby
> nawet przez myśl niektórym autorytetom językoznawczym.
=======
Na pewno autorytetem nie jest dla mnie autor cytowanej przez Ciebie
wypowiedzi.
Język ludzi nieoczytanych i nieokrzesanych, potrafiących określić wszystko
co ich otacza kilkoma zaledwie przymiotnikami może być akceptowany w ich
własnym środowisku, ale nie na forum publicznym. Istnieje coś takiego, jak
kultura. A co to słowo oznacza, też można sprawdzić w słowniku.

waldek
=======

1. Data: 2003-10-08 10:16:20

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: witam ,witam
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Nedoma <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl>

> Niestety. Zarowno babcie jak i rodzice juz nie zyja.

Szkoda, ale zapewne masz do czynienia z ich rówiesnikami, nieprawdaż?

> Byc moze to troche wyjasnia sprawe, sytuujac mnie w okreslonej grupie
> wiekowej. Nie, nie az tak bardzo starej - 46 lat.

Phi, ale szczaw.
(Tak bym ci powiedział gdybysmy chodzili do jednej podstawówki.)
;-))))

> Tylko - widzisz - gdy ja chodzilem do szkoly podstawowej okreslenie "chyba
> masz zajoba" bylo mi jak najbardziej znane. I - mimo, ze go uzywalem,
> przyznaje sie bez bicia - doskonale wiedzialem, ze nie jest piekne.

Wiedziałeś sam z siebie, czy ktos ci to uswiadamiał?
A jeśli tak to kto i dlaczego?

> Roznych
> slow czlowiek uzywal - ale _doprawdy_ nie do wyobrazenia bylo, bym w
> rozmowie ze swa "licealna" dziewczyna wtykal w charakterze przecinka to, co
> po lacinie zakret znaczy.

Po włosku?

> Teraz - ilekroc na ulicy, na przystanku, gdziekolwiek - mijam mlodych ludzi
> plci obojga - slysze, ze jest to _norma_.
>
> No tak. Z pewnoscia uznasz to wszystko za zjawisko pozytywne,
> potwierdzajace, ze "jezyk zyje".

I tu się mylisz. Właśnie takiego chamstwa też nie znoszę. I nie przyzwyczaję
się do tego nigdy.

> Tyle, ze mnie takie zliszajenie jezyka nie odpowiada.

Mnie też.

> [...]
> jezyk, jak perz wrasta w glebe, by w koncu zyskac prawo obywatelstwa.
>
> Nie u mnie. Pod tym wzgledem bylem, jestem i pozostane durniem

Jak widzę poza jednym wyjątkiem zresztą się zgadzamy, pamietaj, że ja też na
początku byłem przeciw ale zdanie zmieniłem. Oczywiście, że dopiero jak się
osłuchałem (czyt. wsłuchałem) i wiem kiedy i w jakim sensie jest ono używane.
Sam oczywiście nie stosuję tego słowa, znam inne.
;-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-08 10:18:23

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: witam ,witam
Od: "Janusz Nedoma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bm0o5k$gfo$...@i...gazeta.pl...
.

> Wiedziałeś sam z siebie, czy ktos ci to uswiadamiał?

W tym okresie "ruski" byl obowiazkowy ;o) A rdzen wyrazu rozpoznac doprawdy
nietrudno :o)

> Po włosku?
Tez. Z pewna modyfikacja rowniez po niemiecku.

> Jak widzę poza jednym wyjątkiem zresztą się zgadzamy

Miło mi

> Sam oczywiście nie stosuję tego słowa, znam inne.

Hehehe....

Pozdrowienia - Jasiek

1. Data: 2003-10-08 10:21:04

Od: "" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyszlo mi, ze jestem swoja babcia.....
>
> trys
> K.T. - starannie opakowana

Przecież Ty Krysiu nie uzywasz.
Jak wszystkie zresztą anioły...

pozdrówka
Michał

książka kucharska Berghoff
patelnia obustronna
nasionka czarnuszki
buraki
Kawa Alfredo w Warszawie i Młynek do kawy.... mam nadzieję, ze ostatni raz na ten temat