wycieczka...

1. Data: 2003-04-11 15:01:51

Temat: Re: wycieczka...
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slonko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b766jc$hdr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
> Możliwe, że większość grupowiczów odpowie mi po prostu -NTG, ale mimo
> wszystko proszę o trochę zrozumienia. Mój problem jest następujący;
> wybieram się na dłuższą wycieczkę autokarem, a że [niestety] jestem osobą,
> która "nieprzyjemnie" znosi tego typu jazdę chciałabym się dowiedzieć,
czego
> raczej mam unikać [około 2-3 dni przed wyjazdem] aby w trakcie podróży nie
> zwrócić tego wszystkiego. Może ktoś mi doradzi, co jeść, co robić, aby mój
> humor w trakcie drogi był jak najlepszy ;-))

Ja i kilka moich kolezanek przed wyjazdem do hiszpanii (a raczej w trakcie)
bralysmy jakies tam tabletki nasenne. Dzieki temu spokojnie przespalysmy
prawie cala (ponad 2 dniowa) jazde autokarem. Nie pamietam nazwy preparatu.
Wydaje mi sie ze jesli jest to jednorazowa sprawa to nie powinnno zaszkodzic
a przynajmniej na miejsce przybylysmy pelne energii i sil a nie zmarnowane
po tylu godzinach jazdy. Na pewno w aptece potrafiliby doradzic co mozna
wziasc.
Co do jedzenia doskonale sprawdzily sie gorace kubki wszelkiego rodzaju.
Wrzatek juz teraz chyba zawsze jest w autobusach (przynajmniej tych na
dluzsze trasy) a zawsze to jest cos cieplego. Bralysmy tez takie jednorazowe
salatki ktore w pierwszy dzien z kanapkami jadlysmy. Chyba nigdy mi tak
salatka nie smakowala:-)

1. Data: 2003-04-11 20:49:55

Temat: Re: OT do Joli, bylo: wycieczka...
Od: "Iris" <i...@t...usun-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

*madzik* <b...@b...op.pl> napisał(a):
> Jestes pewna ze mozna laczyc aviomarin z alkoholem?
> Nie neguje, tylko zawsze mi sie wydawalo, ze to "nie
> idzie w parze"...

Hmm.. jest taka stara zasada medyczna "po pierwsze nie
szkodzic". Aviomarin w polaczeniu z alkoholem (np.mala
lamka koniaku) dziala jak trucizna. Jak silna - zalezy
od organizmu i ilosci lacznie zazytych "specyfikow".
Rzeczywiscie znieczula i usypia, ale nawet po dawce
1tabletka+1alkohol moze byc potrzebna pomoc lekarza, by
czlowieka "wybudzic".
Sam aviomarin jest srodkiem nie zawsze dobrze
tolerowanym, czasem pojawia sie nieprzyjemne uczucie
ciezkosci w zoladku, jak przy zgadze. Ale sa inne leki,
o podobnej skutecznosci, rowniez w czopkach. Najlepiej
to skonsultowac z lekarzem, ktory wypisze stosowna
recepte.
Iris

1. Data: 2003-04-14 15:12:10

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Slonko:
> [...]
> zwrócić tego wszystkiego. Może ktoś mi doradzi, co jeść, co robić, aby mój
> humor w trakcie drogi był jak najlepszy ;-))

Z racji wykonywanego obecnie zawodu, po przeczytaniu odpowiedzi
stwierdzam co następuje:
1. ograniczenie tłuszczu i nabiału jest zalecane.
2. Cokolwiek lekkostrawnego, owoce i pieczywo są zalecane.
3. Alkohol jest niezalecany, wzmaga chorobę lokomocyjną.
4. Imbir może pomóc, pomaga ok. 20-30% osób. Ale reszcie nie szkodzi ;-)
5. W ciężkich przypadkach lepiej wziąć jakiś środek, są też w formie
plastra, nie trzeba łykać, tłumiące reakcje wegetatywne zmysłu równowagi.

A co najważniejsze: dobry dopływ powietrza, w przypadku sensacji oglądać
okolice możliwie na wprost, nie czytać książki czy coś podobnego.
Ewentualnie ułożyć się jakoś, by głowa się za bardzo nie gibała. To jest
najgorsze, w szczególności potakiwanie w czasie jazdy po zakrętach.

Dobrej wycieczki

Waldek,
jako pracownik zakładu eksperymentalnych badań równowagi, FU Berlin

1. Data: 2003-04-15 12:31:56

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> (...)
> 3. Alkohol jest niezalecany, wzmaga chorobę lokomocyjną.

Wcale nie. jeden warunek - całą podróż trzeba odbyć na rauszu,
trzeźwienie szkodzi ;-)

Krycha

co obok pizzy?
Chwale wafle