wyroby wedliniarskie

1. Data: 2004-10-17 02:46:55

Temat: wyroby wedliniarskie
Od: "izabelcia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam- jestem nowa .Prosze o pomoc .Poszukuje przepisow na wyroby
wedliniarskie.Tylko prosze nie polecajcie -ksiazki. Mieszkam w Kanadzie.Jesli
ktos moze mi pomoc to z gory dziekuje.Pozdrowienia.

1. Data: 2004-10-18 09:17:44

Temat: Re: wyroby wedliniarskie
Od: "Taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiełbasa swojska:
Składniki:
Przepis na kiełbasę:
- 9 kg mięsa wieprzowego,
- 1 kg mięsa chudego wołowego,
- 23 dkg soli,
- 3 łyżki cukru,
- 1,5 dkg pieprzu,
- 6 ząbków czosnku,
- gorczyca w/g uznania ( ja daję 1/2 szklanki).

To wszystko dobrze długo wymieszać i pozostawić w chlodnym miejscu na
jedną noc. Na drugi dzień napychać w jelita cienkie i pozostaje wędzenie.

Jak przyrządzić?
Mięso przekrecić przez maszynkę do mięsa o dużych okach. O ile mięso
jest za chude dodać 1kg. słoniny drobno pokroić i dodać do calości.
SMACZNEGO!

Potrzebne przybory:
Maszynka do mięsa, miska.

Uwagi:
Ważne jest wędzenie ale to juz odrębny temat.Tak wykonana kielbasa
może być gotowana jako biała na Wielkanoc.
Czas przygotowania:
5 godz. to jest razem z wędzeniem.

Warte polecenia :
http://www.ebook.com.pl/product_info.php?cPath=209_2