zabiegi rozne takie

1. Data: 2003-08-24 22:28:21

Temat: zabiegi rozne takie
Od: "Grabarz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bry!
Czy sa przeprowadzane zabiegi na "zyjacym" organizmie, gdzie caly czas
trzeba korygowac np. mimowolne ruchy pacjenta (tj. o tych wyplywajacych z
woli nie wspominam, bo raczej nie operuje sie tych, co ze stolu uciekaja;))
. Jak sie to robi? Chodzi mi np. o laserowe nacinanie eee.. chyba soczewki
oka femtosekundowym (chyba) laserem (duza moc lasera z tego wynika :)), aby
poprawic wzrok. Co sie robi, zeby nie pociac zle oka w wyniku ruchow galki
ocznej ??
Pozdrawiam i wiecej nie precyzuje o co mi chodzi, bo tak mieszam, ze sam
przestaje rozumiec;))
Grabarz

2. Data: 2003-08-25 06:17:37

Temat: Re: zabiegi rozne takie
Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

bibe54$p14$...@n...onet.pl,
Grabarz <t...@p...onet.pl>:

> [...]
> (duza moc lasera z tego wynika :)), aby poprawic wzrok. Co sie robi,
> zeby nie pociac zle oka w wyniku ruchow galki ocznej ??

Np. w zabiegach laserowej korekcji wzroku, gdzie dokonuje sie ablacji
rogowki (nie soczewki!), wspolczesne lasery maja systemy trackingowe, ktore
nadazaja za ruchami galek, sledzac je + system rozpoznawania obrazu np. 60
razy na sekunde.
Jednak nie dzialaja one stuprocentowo i zadaniem chirurga operujacego jest
wylaczyc laser, jesli pacjent poruszy okiem. Starszy sprzet nie ma trackingu
i prawidlowe fiksowanie przez pacjenta bylo (i w sumie nadal jest) kwestia
podstawowa dla powodzenia zabiegu.

Niespelnienie tego warunku skutkuje powiklaniem zabiegu zwanym decentracja
ablacji, co optycznie daje nieregularny astygmatyzm, obrazy dodatkowe
(ghosting).

--
Robert
Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

Biały nalot na języku
degeneracja siatkówki oka
cortineff
wzór pieczątki