14 latek, szczury i inne :-)

następny post »
From: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: 14 latek, szczury i inne :-)
Date: Mon, 27 Mar 2006 10:19:23 +0200

Ciekawa sprawa, bo mam już drugiego 14-latka (to znaczy Michał był
14-latkiem 5 lat temu) ale jakoś łagodniej przechodził ten okres, czy co ?
W każdym razie nie pamiętam takich jazd.
Ogólnie nie jest najgorzej, Maciek uczy się dobrze, wygrywa w różnych
olimpiadach, jest w miarę grzeczny (pyskuje, ale nie jest chamski) ale:

- Olewa szkołę jak sie tylko da, zeszytów prawie nie prowadzi, zadania
domowe robi rano lub w szkole. Zazwyczaj jego oceny wyglądają tak 5, 5, 6,
6, (za odpowiedzi i sprawdziany) 2,1, (za zadania domowe).

- Szlaban na komputer nie pomaga, bo jest tyle innych ciekawych zajęć - np.
czytanie książek - czyta wszystko co wpadnie pod rękę w tym regularnie
"Gazetę Wyborczą" i "Politykę". Jak tylko wychodzę z pokoju natychmiast coś
czyta. Nie mam nic przeciwko czytaniu, ale on totalnie olewa inne sprawy.
Jak nikogo nie ma w domu - natychmiast gra na komputerze.

- Przez ostatnie 3 nocy grał z bratem w RPG do godz. 2, lub nawet 4.
Ustawili na stole całe armie z guzików, specjalnie pokupowali jakieś
kamyczki do akwarium. Ja nie mam nic przeciwko takim grom, ale dlaczego w
nocy ? w sobotę i niedzielę miał turniej szachowy, rano był półprzytomny.
Dziś do szkoły wstał też prawie nieprzytomny, a 16 ma kolejną rundę
turnieju.
Moje gderanie i marudzenie absolutnie nic nie pomaga. Czuję ze staję się
nudna a on to olewa.

- Najgorsza sprawa - szczury - ma 12 szczurów, sam je kupił i rozmnożył.
Niby się nimi opiekuje, ale zawsze ale to zawsze daje im jeść nieregularnie.
Zazwyczaj (po tych zarwanych nocach) zasypia około 21 i musze go budzić aby
dał jeść tym szczurom.
Budzę go zazwyczaj 5 do 6 razy, pod koniec już z rykiem.
Czasem tak mi żal tych zwierzaków że w końcu sama im daję jeść.
Biedne szczury mało nie powyłażą z klatek (zresztą jeden sie nauczył
otwierać i czasem wyłażą)
Czyści im klatki raz na jakieś 2 czasem 3 tygodnie. Tak pod koniec to smród
w pokoju jest wprost nieopisany.
Ja nie wiem, czy on tego w ogóle nie czuje ?

W sumie musiałam sie wyżalić, ale czy ktoś ma jakiś bardzo konkretny pomysł
do skłonienia nastolatka do odpowiedzialnego zajęcia się swoimi zwierzakami.
Tak żeby te zwierzaki przy tym nie ucierpiały.
Przy czym zaznaczam ze ja szczury też kocham i nie chcę ich nikomu oddawać.

Pozdrowienia.

Basia