Bizkfity ;) (Biscuits - USA). Baking powder.

1. Data: 2008-01-05 20:26:23

Temat: Bizkfity ;) (Biscuits - USA). Baking powder.
Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepis na bizkfity z uzyciem 'baking powder'. Jako, ze rozni sie
to znacznie od 'baking soda' mam pytanie czym to zastapic, ewentualnie
czym uzupelnic proszek do pieczenia? Myslalem o wodzie gazowanej, ale
chyba za malo efektywny to dodatek aby uzyskac odpowiedni efekt. A
moze ktos ma inny SPRAWDZONY przepis?

Pozdrawiam. Tomek.

2. Data: 2008-01-06 12:34:14

Temat: Re: Bizkfity ;) (Biscuits - USA). Baking powder.
Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Kałużny <v...@o...pl> wrote:
> [...]
> czym uzupelnic proszek do pieczenia? Myslalem o wodzie gazowanej, ale
> chyba za malo efektywny to dodatek aby uzyskac odpowiedni efekt. A

ja baking powder używam w przepisach, gdzie mam dodać proszek do
pieczenia - nie widzę różnicy i prawdę mówiąc nie sądziłam, że to coś
innego.

M.K.

3. Data: 2008-01-06 15:39:21

Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> ja baking powder używam w przepisach, gdzie mam dodać proszek do
> pieczenia - nie widzę różnicy i prawdę mówiąc nie sądziłam, że to
> coś innego.

Tez tak sadzilem, ale nie wyszlo mi ciasto tak jak powinno raz i
drugi, wiec wpisalem w gugle i...

http://chemistry.about.com/cs/foodchemistry/f/blbaki
ng.htm

http://www.joyofbaking.com/bakingsoda.html

Pozdrawiam. Tomek.

4. Data: 2008-01-07 16:55:37

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Kałużny wrote:
> Mam przepis na bizkfity z uzyciem 'baking powder'. Jako, ze rozni sie to
> znacznie od 'baking soda' mam pytanie czym to zastapic,

Jesli masz przepis na bisquits z proszkiem do pieczenia, to dlaczego
chcesz zastapic soda? te dwie substancje nie sa wymienne w pieczeniu.
Trzymaj sie przepisu.

ewentualnie czym
> uzupelnic proszek do pieczenia?

jesli w przepisie jest proszek, to dlaczego chcesz go uzupelniac?

Myslalem o wodzie gazowanej, ale chyba
> za malo efektywny to dodatek aby uzyskac odpowiedni efekt. A moze ktos
> ma inny SPRAWDZONY przepis?

Czy chodzi ci po prostu o sprawdzony przepis na bisquits? jesli tak, to
sprecyzuj "bizkfity" - w Anglii, USA i Australii bisquits to trzy rozne
wypieki. Jesli chodzi Ci o takie bisquits, jakie robi sie w poludniowych
Stanach, podawane do mies z sosem, to moge podac wlasny spprawdzony przepis.

MB

5. Data: 2008-01-07 17:19:58

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Kałużny wrote:

> Użytkownik "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Tez tak sadzilem, ale nie wyszlo mi ciasto tak jak powinno raz i drugi

Zdziwilabym sie, gdyby Ci wyszly za pierwszym razem. Ciasto na bisuits
nie jest proste, trzeba je robic szybko, wycinac specyficznie, i szybko
wstawiac do pieca. Podaje Ci moj przepis w osobnym watku.

MB

6. Data: 2008-01-07 17:33:48

Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:13o4mc9q4hvt5d3@corp.supernews.com...
> Czy chodzi ci po prostu o sprawdzony przepis na bisquits? jesli tak,
> to sprecyzuj "bizkfity" - w Anglii, USA i Australii bisquits to trzy
> rozne

Tak, dokladnie chodzi mi o takie bisquits podawane np. w Alabamie.
Probuje i mi nie wychodzi. Bylem przekonany, ze proszek do pieczenia w
Polsce to tylko zwykla baking soda (kwasny weglan sodowy) a baking
powder to cos innego. Przepis mialem taki, cytuje w calosci:

Making biscuits from scratch is not hard at all - it takes us about 20
minutes from beginning to out of the oven and ready to eat. They taste
so much better and you can have quality time with the kids making
them - Why? Because there is a cookie cutter involved and it's like
working with Play-Doh!

Ingredients:

2 ? cups of all-purpose flour (never really tried anything else)
3 teaspoons of baking powder
?-teaspoon salt
? cup of shortening (Crisco)
1-cup milk (we use buttermilk)

Cooking Directions:

Preheat Oven to 450 F. degrees

In a large bowl, combine flour, baking powder, and salt. Using
blender, cut shortening into flour until consistency of course meal.
Pour in milk; stir with fork until mixture leaves sides of bowl and
forms a soft moist dough, toss lightly until no longer stocky, Roll
out to ? inch thick, and cut with 2-inch floured cookie cutter. Place
on un-greased cookie sheet. Bake biscuits in oven on middle or top
rack at 450 degrees for 8-12 minutes or until lightly golden. Serve
hot with butter and favorite jams and jelly or honey. Makes about
12-15 biscuits.

Pozdrawiam smacznie i dziekuje za wszelkie sugestie. Tomek.

7. Data: 2008-01-07 17:36:17

Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2008-01-09 15:16:56

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hey,

baking powder to w polsce proszek do pieczenia
baking soda to w polsce soda oczyszczona

proszek do pieczenia (baking powder) składa się z sody i regulatoró
kwasowaści
soda oczyszczona skłda się z czystej sody bez regulatorów kwasowaości

baking powder można zamienić na baking sodu tylko w przypadku użycia
jakiś kwaśnych dodatków w cieście
baking soda mozna zamieniać na baking powder w kazdym przypadku

obie zamiany mogą mieś wpływ na smak.
ciasto powinno rosnąć podobnie.

Romer

Co na obiad?
mieszadło do Alaski
Numery identyfikacyjne ferm i partii drukowane na jajkach
Kuchenka indukcyjna+aluminium
Młynek do kawy - ręczny czy elektryczny?