Co w te święta na plus, a co na minus?

11. Data: 2010-12-27 11:03:53

Temat: Re: Co w te święta na plus, a co na minus?
Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> my nawet z karpia ostatecznie zrezygnowaliśmy, o zgrozo! na rzecz
> pieczonego łososia! ;) Ale to okazało się świetnym posunięciem, bo
> wreszcie córka nie marudziła przy wigilii, tylko wsuwała aż miło.
> Martwię się tylko, czy zachowane łuski z łososia tak samo działają jak
> karpiowe. ;)

A chcesz może?
U mnie córka tak hojnie dysponowała nimi szykując paczuszki, że mam ich na
najbliższe 2 lata.

Qra

12. Data: 2010-12-27 11:18:21

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-27 12:03, Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> A chcesz może?
> U mnie córka tak hojnie dysponowała nimi szykując paczuszki, że mam ich
> na najbliższe 2 lata.

A pewnie! Taka podarowana łuska może mieć jeszcze większą moc!

Ewa

13. Data: 2010-12-27 18:37:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Dec 2010 11:11:30 +0100, medea napisał(a):

> O, dzięki, ten sposób mi się bardziej podoba, bo ten poprzedni to raczej
> sałatka, w dodatku nie lubię kaparów. Mam też lekkie obawy co do
> połączenia łososia z awokado, czy znowu nie okaże się mdłe.

Dosyć ostry lecz aksamitny sos czyni tutaj SMAK, a avocado jako tło dla
łosoia jest zabójczo piękne. Kapary w tym zestawie są bajeczne, moze się
przekonasz. Spróbuj :-)
Polecam samodzielne porcjowanie łososia w plastry, bo te łososiowe plastry
kupowane w folii są jakieś żylaste. W Makro kupuję kawałekj łososia,
wyciągam ości pęsetą i wtedy sama kroję. Jest miękki, i zupełnie inny, niż
ten foliowany - podejrzewam ze do plastrowania idą te najgorsze kawałki, no
po prostu sa twarde. A ma się to wszystko rozpływać w ustach.

> Do wędzonego
> łososia najbardziej pasuje mi kwaśny smak.

Sos, któy wymyśliłam, jest dostatecznie wyraźny w smaku, a wzbogacenie
smaku czosnkiem czyni niesamowity efekt, do tego oliwki i kapary
koniecznie.

14. Data: 2010-12-28 12:46:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Dec 2010 01:09:20 +0100, Ikselka napisał(a):

> Poza tym wszystko super, zwłaszcza wędzonki i pasztety. Zdjęcia wkrótce :-)

http://mazam.fotosik.pl/albumy/806753.html

To nie wszystko - nie ma tu barszczu, galarety z nóżek, śledzi, rybki po
grecku, tatara (znowu nie zdążyłam upilnować, żeby nie został zjedzony
zanim pstryknę zdjęcie)... i wielu innych, nie mówiąc o dodatkach, jak
marynaty i kompot z suszu, który udał się bosko :-)

15. Data: 2010-12-28 13:04:15

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-28 13:46, Ikselka pisze:

> [...]
> zanim pstryknę zdjęcie)... i wielu innych, nie mówiąc o dodatkach, jak
> marynaty i kompot z suszu, który udał się bosko :-)

No tak, to nie dziwię się, żeś taka zapracowana po tych świętach. ;)
Boczek rolowany też zrobiłam, po raz pierwszy w życiu, trafiłam na
znacznie chudszy kawałek mięcha, wyszedł bardzo smaczny.
Co do pasztetu - wygląda bardzo apetycznie, zwłaszcza ten z pieczarkami,
bo wersja z szynką nie przemawia jednak do mojej wyobraźni. Do pasztetu
wolę jako dodatek bardziej zdecydowany słodko-kwaśny smak np. śliwki
suszone (lub inne owoce, kiedyś zrobiłam z suszonymi pomidorami i to
było to!).

BTW przydałby Wam się lepszy aparat, bo ani jedno zdjęcie nie jest
udane, a szkoda.

Ewa

16. Data: 2010-12-28 13:26:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Dec 2010 14:04:15 +0100, medea napisał(a):

> No tak, to nie dziwię się, żeś taka zapracowana po tych świętach. ;)
> Boczek rolowany też zrobiłam, po raz pierwszy w życiu, trafiłam na
> znacznie chudszy kawałek mięcha, wyszedł bardzo smaczny.

Tak, to wazne - trzeba "upolować" ładny, duży, cienki płat, nie za tłusty.

> [...]
> wolę jako dodatek bardziej zdecydowany słodko-kwaśny smak np. śliwki
> suszone (lub inne owoce, kiedyś zrobiłam z suszonymi pomidorami i to

Dodatki ostre podaję osobno - marynaty (gruszki, śliwki, ogórki diabelskie
obowiązkowo), chrzan, itp. Do wewnątrz pasztetu tylko dodatki "białkowe"
daję.

> BTW przydałby Wam się lepszy aparat, bo ani jedno zdjęcie nie jest

Mamy niezły, ale optymalizacja zdjęć dla zmniejszenia ich "ciężaru" (żeby
się szybko łądowały ludziom) odbiera im jakość. Może powtórzę z
nieoptymalizowanymi.

17. Data: 2010-12-28 13:41:43

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
> Co w te święta kulinarnie Wam się udało, a co nie?
>
> U mnie wszyscy chwalili roladę makową, choć jak zwykle pękła, ale w smaku
> cudowna. Po raz pierwszy zrobiłam barszcz na własnym zakwasie - bardzo
> udany.

Mi się udało wszystko :-)
Karp w galerecie i faszerowany (mężowska robota)
Barszcz
Kapusta wigilijna
Ryba po grecku
Śledzie w 2 postaciach
Susz
itp :-)
Zgodnie z tradycją miałam 12 potraw

Nie udał się boczek. Taki piękny i cudowny. Z winy naczynia żaroodpornego,
który w piekarniku wział i pękł na drobry mak. I boczek do kosza poszedł :-(

Sylwia

18. Data: 2010-12-28 13:47:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Dec 2010 13:46:52 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> zanim pstryknę zdjęcie)... i wielu innych, nie mówiąc o dodatkach, jak
> marynaty i kompot z suszu, który udał się bosko :-)

...i o pęczaku z grzybami (poezja!) i kapuście z grochem nie wspomniałam!
Obie potrawy miały wielkie powodzenie, jeszcze w pierwszym dniu świąt, nie
tylko podczas Wigilii :-)

19. Data: 2010-12-28 14:22:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-28 14:41, Szpilka pisze:

> Mi się udało wszystko :-)

No to gratulacje! :)

> Karp w galerecie i faszerowany (mężowska robota)
> Barszcz

Na własnym zakwasie?

Ja jestem po prostu pod wrażeniem swojego, jeszcze wczoraj spijałam
resztki, niebo w gębie. Na szczęście zrobiłam zakwasu więcej i zrobię
barszcz też na Sylwestra i Nowy Rok. Już nigdy nie dam zarobić
producentom zakwasu - prosta sprawa, a rezultat nieporównywalny, jeśli
się robi samemu.

> Kapusta wigilijna
> Ryba po grecku
> Śledzie w 2 postaciach
> Susz
> itp :-)
> Zgodnie z tradycją miałam 12 potraw

U mnie też by się uzbierało 12 potraw, a może i więcej, ale nie
liczyłam. Kapusta z grzybami też rewelacja, jak ja to lubię mrrrr...

> Nie udał się boczek. Taki piękny i cudowny. Z winy naczynia
> żaroodpornego, który w piekarniku wział i pękł na drobry mak. I boczek
> do kosza poszedł :-(

No to współczuję, szkoda pracy i mięsiwa.

Ewa

20. Data: 2010-12-28 14:29:43

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to gratulacje! :)

:-)
Dziękuję.

> Na własnym zakwasie?

Eeee, nie, na burakach, bez zakwasu :-)
A na zakwasie to że jak?

> [...]
>
> U mnie też by się uzbierało 12 potraw, a może i więcej, ale nie liczyłam.
> Kapusta z grzybami też rewelacja, jak ja to lubię mrrrr...

Ja za rok może rozszerzę asortyment potraw.
Nie chciałam za duzo robić bo kto by to zjadł? :-) Nas tylko było 4 (2+2)

> No to współczuję, szkoda pracy i mięsiwa.

Ano szkoda.
Za to karkówka, schab ze śliwkami oraz pasztet - mniam :-)
No i ofkors sernik :-)

Sylwia

DOBRYM LUDZIOM...
Świątecznie.
placek - makowiec
herbata
the game featuring 50 cent | the game ft 50 cent | the game ft 50 cent mp3