Cos dla naszego przyglupa XL [cross]

621. Data: 2015-03-06 22:59:17

Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> To się odwołuj do "później", a nie do "wcześniej" - bo dla normalnych
> ludzi w rozmowie to "później" jest wiążące.

ROTFL
Jak tylko przeprosisz za pierwsze a nie bedziesz udawać ze tego nie
powiedziałas.

622. Data: 2015-03-06 23:16:10

Temat: Odp: Odp: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ nie działają szczepienia.

Prawdopobnie dlatego, ze szczepienia (byc moze) dzialaja, ale tylko przez
okreslony czas.
W przypadku odry - tak jak juz pisalam, prawdopodobnie przez maksymalnie 20
lat - zeby nie bylo nieporozumien, to wiadomosci, ktore uzyskalam od lekarzy
:)
Odra nie jest choroba smiertelna - przykladem jest post Ewy (FEniks), cytat
ponizej:
"...należę do dinozaurów sprzed okresu obowiązkowego szczepienia i odrę
przechorowałam, co podobno daje mi odporność całkowitą, nie tylko
częściową (choć nie wierzę, że cokolwiek daje 100%)."

Pozdrawiam
@

---
Avast.

623. Data: 2015-03-06 23:22:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06 Mar 2015 21:59:17 GMT, Budzik napisał(a):

> Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> ROTFL
> Jak tylko przeprosisz za pierwsze a nie bedziesz udawać ze tego nie
> powiedziałas.

Przeprosisz? - chyba spadłeś na głowę. No i cytat proszę (nie cięty!) dla
porządku.
--

XL
pewni siebie.

624. Data: 2015-03-06 23:25:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06 Mar 2015 21:59:16 GMT, Budzik napisał(a):

> To wszystko prawda - zwykły rachunek prawdopodobienstwa, o ktorym pisałem w
> tym watku kilka razy ale który Tobie Ikselko jest chyba obcy,

CHYBA nie. Jestem po MATEMATYCE.

> skoro
> powołujesz się na pojedyncze przypadki.

Jakie "pojedyncze przypadki"? - kolejny już raz (jak z tymi jabłkami w
Biedronce) przekręcasz mój tekst, wimec przytaczam stosowny fragment :
"Przechorowanie odry kiedyś nie było żadną sensacją - chorowały całe
przedszkola, zdarzało się i u dorosłych"

A potem przeproś.
--

XL
pewni siebie.

625. Data: 2015-03-06 23:43:56

Temat: Re: Odp: Odp: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Mar 2015 23:16:10 +0100, @ napisał(a):

> [...]
> lat - zeby nie bylo nieporozumien, to wiadomosci, ktore uzyskalam od lekarzy

WIEM O TYM - pisałam o tym w okolicach linkowania amerykańskich wyników
badań liczebności i przedziału wiekowego infekcji po pobytach w
Disnejlandzie.

> [...]
> przechorowałam, co podobno daje mi odporność całkowitą, nie tylko
> częściową (choć nie wierzę, że cokolwiek daje 100%)."

Miło, ze bzdurność tego szczepienia i całej tej rozdmuchanej afery Ewa
udowadnia na swym przykładzie - jak widomo mój przykład i moich dzieci tu
mają za nic, więc na JEJ przykładzie wreszcie uwierzą :-))

> ---
antywirusowe Avast.

XL
pewni siebie.

626. Data: 2015-03-06 23:59:20

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> Przeprosisz? - chyba spadłeś na głowę. No i cytat proszę (nie cięty!)
> dla porządku.

Juz cytowałem kilka postów wczesniej.

627. Data: 2015-03-06 23:59:21

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> CHYBA nie. Jestem po MATEMATYCE.

Zatrwazające...

> [...]
> "Przechorowanie odry kiedyś nie było żadną sensacją - chorowały całe
> przedszkola, zdarzało się i u dorosłych"

Tak, to sa w skali kraju pojedyncze przypadki...
Z biedronka to Ty przekreciłes swój własny tekst - ja nie byłem do niczego
potrzebny.

628. Data: 2015-03-07 15:38:52

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
> No właśnie, właśnie - jedni boją się szczepionek, inni bali się świńskiej
> (czy ptasiej) grypy i braku zapasów szczepionek -
> to właśnie napisałam. ;)

A w czasie ptasiej grypy jakie mieli stanowisko do szczepionek
lub ich braku nasi grupowi anty-szczepionkowcy?

> [...]
> przyszło zaszczepić się przeciwko grypie na przykład. Jakkolwiek
> górnolotnie by to nie zabrzmiało, u mnie wynika to raczej z jakiegoś
> elementarnego zaufania do lekarzy, którzy, kierując się swoimi i swoich
> poprzedników doświadczeniami w leczeniu, stworzyli listę szczepień
> obowiązkowych. No i dodatkowo z odrobiny pokory i świadomości, że
> poczytanie paru artykułów w internecie* tej wiedzy i doświadczeń mi nie
> zastąpi. Co nie znaczy, że nie będę patrzyła na ręce każdemu lekarzowi, z
> którym mam osobisty kontakt, bo co innego każdy jeden indywidualny lekarz,

Otóż to! Brawo. Coraz więcej postów Twojego autorstwa czytam
i opinię na wiele tematów mamy identyczną.

> [...]
> szczepieniach i m.in. o karach dla rodziców za niepoddawanie dzieci
> szczepieniu. Padło pytanie, czy powinno się takich rodziców karać. Na co
> moja córka od razu wypaliła - a po co, przecież dostateczną karą będzie
> dla tych rodziców choroba dziecka! W zasadzie jestem podobnego zdania,
> uważam, że lepsze jest rozwiązanie typu amerykańskiego (i innych krajów, w
> których teoretycznie szczepienia nie są obowiązkowe) - szczepienia są
> wymagane przed przyjęciem do szkoły, na uczelnię itp. Jak ktoś tak bardzo
> nie chce, to niech się nie szczepi. Bo pomimo wszystko mam nadzieję, że

Po pierwsze - karać się powinno z tego samego powodu co za
przechodzenie na czerwonym świetle i powodując wypadek:
nieszczepienie obniża odporność nie tylko dziecka nieszczepionego
ale obniża efektywność szczepionek w całej lokalnej grupie dzieci.
Decyzja jednego rodzica obejmuje więc w skutkach również inne
rodziny i dlatego nie można tego zostawiać w gestii rodziców jako
wolnego wyboru.
Po drugie - w Ameryce chodzenie do szkoły z innymi dziecmi nie
jest obowiązkowe: jako alternatywę można zapewnić dziecku
naukę w domu lub wysłać do prywatnej szkoły która takich warunków
może nie stawiać. W Polsce zdaje się takiej opcji brak: obowiązek
szkolny zdaje się dotyczy tylko formy chodzenia do szkoły. Mylę się?

629. Data: 2015-03-07 18:26:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> [...]
> W Polsce zdaje się takiej opcji brak: obowiązek szkolny zdaje się
> dotyczy tylko formy chodzenia do szkoły. Mylę się?

Tak -- obowiązek szkolny można w Polsce realizować w różny sposób,
zupełnie jak w USA, czyli także w formie nauki domowej. Z tym że to
proceduralnie jest dość uciążliwe, o wiele bardziej uciążliwe niż
w Ameryce. Stąd o wiele rzadsze. Sam kiedyś przed takim problemem
stanąłem. Nie z powodu niechęci do spełnienia stawianych warunków.
Wręcz przeciwnie -- były czterdziestoosobowe klasy i ciało pedagogiczne
o możliwościach intelektulanych jak w tytule opisującym wątek. Skłoniło
mnie to do zmajstrowania od zera całkiem nowej szkoły dla moich dzieci.
Więksi desperaci brali się za nauczanie domowe.

--
Jarek

630. Data: 2015-03-07 18:56:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-07 o 15:38, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
>
> A w czasie ptasiej grypy jakie mieli stanowisko do szczepionek
> lub ich braku nasi grupowi anty-szczepionkowcy?

A już nie pamiętam nawet, trzeba by pogrzebać w archiwum.

> [...]
> Decyzja jednego rodzica obejmuje więc w skutkach również inne
> rodziny i dlatego nie można tego zostawiać w gestii rodziców jako

Wydaje mi się, że kary wzięły się nie stąd, że brano pod uwagę
pojawienie się antyszczepionkowego szaleństwa i wątpliwości u rodziców,
ale po prostu z dość powszechnego zaniedbywania przez rodziców opieki
zdrowotnej u swoich dzieci. Z tego co słyszałam w radiu (kłamliwym,
publicznym oczywiście, he he) - kiedyś problem nieszczepienia dotyczył
rodzin głównie z marginesu społecznego, gdzie dodatkowo z racji
fatalnych warunków socjalnych dzieci były najbardziej na różne choroby
narażone.

A te kary dla przeciętnie zamożnej rodziny są symboliczne. Z tego co
mówili w radiu, to jest coś około 500zł. Gdybym rzeczywiście tak bardzo
się tych szczepień bała, to bym zapłaciła te 500 i miałabym z głowy.

> [...]
> może nie stawiać. W Polsce zdaje się takiej opcji brak: obowiązek
> szkolny zdaje się dotyczy tylko formy chodzenia do szkoły. Mylę się?

U nas teoretycznie też jest możliwość edukacji domowej (zdaje się, że
dziecko musi wtedy przystępować do testów razem z innymi), ale w
praktyce to chyba niewiele osób z tego korzysta.

Ewa

Zlewozmywak
Wybory pod kontrolą obywatelską!
Zupki z torebki.
Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców
Piec gazowy - sterowanie dobowe vs. stałe a zużycie.