Czym kroić cebulę?

następny post »
From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Czym kroić cebulę?
Date: Fri, 9 Dec 2005 09:04:50 +0100

Ponieważ małżonka moja płakać zaczyna już na sam widok cebuli na desce do
krojenia leżącej, do tej pory obowiązek krojenia tejże leżał na moich
barkach, jako że moje oczy wyposażone w szkła kontaktowe były dość odporne.
Niestety, od pewnego czasu szkieł nosić nie mogę, musiałem wrócić do
klasycznych patrzałków no i jest problem...

Z czasów głębokiej komuny pamiętam specjalne urządzenie do krojenia cebuli,
składające się z pojemnika oraz dwóch noży "na krzyż" ze sprężynową wajchą,
było to strasznie toporne i o ile pamiętam, chyba mało skuteczne, u mnie w
domu mama tego nigdy nie używała, mimo, że miała.
Z rzeczy nowoczesnych zastanawiam się nad blenderem z przystawką do
siekania. Kolega twierdzi, że 3 sekundy i cebula na tatara jest pięknie
posiekana, ale z całego blendera przydawałaby się nam chyba tylko ta
przystawka, więc kupowanie kolejnego klamota tylko po to jest dyskusyjne,
zwłaszcza że jedyny sensownie wyglądający (dziś oglądany w MM)i nie
kosztujący jednocześnie fortuny blender - Braun jest produkowany jedynie w
wersji niebieskiej. Ja tam się na kolorach nie znam, ale niebieskie
urządzenie nawet na mój gust do naszej kuchni nie pasuje za cholerę :-(
Wszelkiego rodzaju malaksery, przystawki do maszynki do mięsa, bulbulatory
do robota kuchennego odpadają dlatego choćby, że nikt nie będzie wyciągał z
szafki i rozkładał robota do pokrojenia jednej cebuli w kostkę, marzy mi się
coś, co będzie dostępne i gotowe do pracy od ręki, choćby coś w stylu
krajalnicy do jajek na twardo - jest coś takieo do cebuli?
Pomożecie Mikołajowi?

J.