GLAZURA- Amator potrzebuje pomocy !!!

11. Data: 2005-07-26 21:06:52

Temat: Re: GLAZURA- Amator potrzebuje pomocy !!!
Od: seb! <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Tue, 26 Jul 2005 20:07:50 +0200, Andrzej Konarski
ogłosił(a):

>CZyli co mam zrobić? Parkiet ma ponad 20 lat.Cement pobieznie a na to
>wylewka samopoziomujaca(jaka bo sie nie znam)
>ale jak czytalem teraz w castoramy stronie to tam pisze ze taka wylewka to
>minimum 35mm i ten cemment z 30 to troche dużo ale sdam niewiem a pozatym
>czy nie za duze beda koszty na sama wylewkę ?

Pytanie tylko, czy w Twoim przypadku będzie taka potrzeba, aby takiej
grubości podkład robić? Poza tym stosowanie cementu i wylewki nie jest
wcale konieczne, a zależy od konkretnej sytuacji.

Podłoga przed położeniem parkietu być może była wyrównywana.
Moim zdaniem z decyzją o tym, co robić? należy się wstrzymać do
momentu, kiedy będziesz widział co rzeczywiście będzie pod parkietem,
gdy go usuniesz. Być może nie będzie źle i wystarczy cieńka warstwa
wylewki.

Jak nierówności nie będą duże to można pominąć cement i wyrównać
nierówności samą wylewką (przy b. niedużych samym klejem) tak jak
wspomniał Jarek P.

Użycie wylewki może być też uzależnione od tego czym był przyklejony
parkiet. W moim przypadku parkiet klejony był subitem bezpośrednio do
betonu i nie wszystkie rodzaje wylewek mogłem stosować. A usuwanie
subitu z betonu to mordercza robota.

O wylewkach jest trochę na
http://posadzki.atlas.com.pl/oferta/lista.php?Cat=4&
View=vca1php

*seb!* --------------- *Jaworzno*
kontakt: http://tinyurl.com/b7lf6

12. Data: 2005-07-27 07:21:46

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "seb!" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> Moim zdaniem wypoziomowanie i wyrówanie warstwy zaprawy na bazie
> cementu nie jest możliwe.

Możliwe możliwe, ale faktycznie z wylewką samopoziomującą jest dużo
łatwiej. Jeśli jednak chcemy przyoszczędzić (wylewki SP są drogie),
zaprawa musi być dość rzadka, warto do niej dodać jakiegoś ulepszacza
(hydrobeton czy coś w tym stylu, zaprawa od tego się ładniej układa),
zaciągamy go łatą (najlepiej metalową, ale da się i deską) prowadzoną
po rurkach (tak jak znajomy radził), na koniec jeśli jest taka
potrzeba można jeszcze zagładzić metalową pacą prowadzoną bez nacisku,
przy odrobinie wprawy można to zrobić naprawdę bardzo gładko.

J.

13. Data: 2005-07-27 13:53:31

Od: "Andrzej Konarski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.atlas.com.pl/doradztwo/instrukcje/instruk
cja.php?c1=glazura&c2=Uk%C5%82adanie%20na%20%C5%9Bci
anie

> http://www.pphu-arkadia.pl/por5.html
>
> http://www.panel.biz.pl/por01.html
>
> Pod starym parkietem w bloku zwykle będzie stara płyta paździerzowa i
> resztki lepiku. Na dobrą sprawę wszystko możesz zebrać za pomocą łopaty,
> do gołego betonu płyty stropowej. Warto wtedy dać na spód warstwę
> podłogowego twardego styropianu, żeby Cię sąsiedzi z dołu nie znielubili i
> dopiero na to wylewkę.

CZyli kupić w castoramie jeszcze 22m2 sturopianu pod wylewke?OK
Wszystko tu jest o układnaiu płytek ścuiennych a ja przypominam żę chce
glazure mocną do pokoju pod akwaria.
THX POZDRO

14. Data: 2005-07-27 13:54:35

Od: "Andrzej Konarski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> momentu, kiedy będziesz widział co rzeczywiście będzie pod parkietem,
> gdy go usuniesz. Być może nie będzie źle i wystarczy cieńka warstwa

OK nim pojade do castoramy zerwe parkiet i zobacze a jak bedzie w miare to
kupie ta samopoziomująca.

15. Data: 2005-07-27 13:58:33

Od: "Andrzej Konarski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie słuchaj ktosia, bo najwyraxniej nie za bardzo wie o czym
> mówi. Oczywiście, że wylewka sama nie poziomuje, tylko trzeba jej w tym
> trochę pomóc, chocby ją równo rozprowadzić. A co do strzelania - chyba jak
> się ni9e odczeka wymaganego czasu, tylko od razu płytki zacznie kłaść.

Hej jak mam jej pomoć???
Dla mnie pojęcie samopoziomująca to znaczy ze kupuje ile mi na 22m2 doradza,
rozrabiam w taczce w przedpokoju i wylewam i jest rowno!
CZy nie tak ?

16. Data: 2005-07-27 14:00:47

Od: "Andrzej Konarski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha prosze napisać co mam sobie kupić do taqkiego remontu ???
Te pace z grzebieniami itd.

17. Data: 2005-07-27 16:46:06

Od: seb! <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Wed, 27 Jul 2005 15:54:35 +0200, Andrzej Konarski
ogłosił(a):

>OK nim pojade do castoramy zerwe parkiet i zobacze a jak bedzie w miare to
>kupie ta samopoziomująca.

Wydaje mi się to rozsądne i słuszne.

18. Data: 2005-07-27 16:49:49

Od: seb! <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Wed, 27 Jul 2005 09:21:46 +0200, Jarek P. ogłosił(a):

> [...]
>potrzeba można jeszcze zagładzić metalową pacą prowadzoną bez nacisku,
>przy odrobinie wprawy można to zrobić naprawdę bardzo gładko.

Wydaje mi się, że trzeba mieć spore doświadczenie oraz anielską
cierpliwość (ta szczególnie będzie potrzebna amatorom) aby taka
operacja zakończyła się pomyślnie, bez potrzeby stosowania wylewki.

Z użyciem wylewki, rzeczywiście będzie drożej. Ale daje ona większą
szansę powodzenia, gdy za pracę bierze się amator.

Poza tym zastanawia mnie, czy dodatkowe rozcieńczanie zaprawy nie
spowoduje osłabienia jej właściwości (twardość, lepkość) ?

19. Data: 2005-07-27 18:54:54

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Konarski wrote:

> [...]
> 22m2
> doradza, rozrabiam w taczce w przedpokoju i wylewam i jest

W zasadzie tak, ale pomoc sprowadza się do rozgarnięcia tej
wylewki i jej zgrubnego wyrównania.

A co do wczesniejszego postu - styropian będzie potrzebny jesli
usuniesz starą izolację. Płytki cienne i podłogowe układa się tak
samo, różnica sprowadza się jedynie do tego, że podłogowe
trudniej się przycina (zwłaszcza gres).

J.

20. Data: 2005-07-27 19:10:46

Od: "Andrzej Konarski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W zasadzie tak, ale pomoc sprowadza się do rozgarnięcia tej
> wylewki i jej zgrubnego wyrównania.

a czy jest mozliwe ze zaschnie nierówno ?

> A co do wczesniejszego postu - styropian będzie potrzebny jesli usuniesz
> starą izolację.

No wywale parkiet czy tam jest izolazja to niewiem bo sie nie znam !

pralka plami odzież...
Plyta MDF okleinowana vs. drewno, kryterium: trwałosc
Malowanie pokoju od północy
Czerwone meble w kuchni
zacieki na kabinie prysznicowej