Galaretki - plusy i minusy

41. Data: 2002-12-05 10:39:38

Temat: Re: Galaretki - plusy i minusy
Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czarnyjanek <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:asn9lq$8un$...@n...onet.pl...

> wazne są nie tylko ilosci aminokwasów egzogennych ale równiez proporcje
> miedzy nimi
> nie zawsze duzo znaczy dobrze

A przejrzałeś tą tabelkę? Bo coś mi się wydaje że nie bardzo.
Jan W. pisał że nie zawierają wszystkich egzogennych.
A umiesz mi odpowiedzieć na pytanie w jakim
okresie czasu należy rozpatrywać komplementarność
aminokwasów?

pozdrawiam Chaciur

42. Data: 2002-12-09 04:40:16

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

grup dyskusyjnych napisał:asmsff$1pe$...@n...tpi.pl...

> Aminokwasy egzogenne (mg/g)
>
> TRY | THR | ISO | LEU | LYS | MET+CYS | PHE+TYR | VAL
>
> Ideał 11 35 42 70 51 26
73 48

> soja 13 49 44 74 61 27
83 46

jestem uczulony

> fasola azuki 10 34 49 84 75 20
83 51

w warzywniaku nie znają

> ziemniak 16 36 40 59 60 29
81 56

za dużo węglowodanów

> mleko ludzkie 16 48 57 97 70 40
101 53

A gdzie to mozna kupić?

> mleko krowie 14 45 60 97 79 34
96 66

OK.

> jajka 16 49 62 87 67 56
97 72

Też OK.

> ryż 11 44 39 72 39 44
94 61

kilka % białka i 85% węglowodanów. Wybacz ale to nie jest pokarm, w którym
ilość białka jest istotna i ma znaczenie.

> pszenica 12 29 53 78 25 30
101 49

kilka % białka i 85% węglowodanów. Wybacz ale to nie jest pokarm, w którym
ilość białka jest istotna i ma znaczenie.

> owies 13 35 42 83 45 57
84 61

kilka % białka i 85% węglowodanów. Wybacz ale to nie jest pokarm, w którym
ilość białka jest istotna i ma znaczenie.

> A taraz Jasiu, jak robi piesek? ;)
>
> pozdrawiam Chaciur

Z produktów, które dodałeś do mojej wypowiedzi praktycznie żaden oprócz soi
nie nadaje się jako źródło pełnowartościowego białka w typowej diecie.
Użycie dowolnego z nich jako głównego źródła białka spowoduje olbrzymi
nadmiar węglowodanów, kalorii oraz tycie.

jw

43. Data: 2002-12-09 04:45:06

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A umiesz mi odpowiedzieć na pytanie w jakim
> okresie czasu należy rozpatrywać komplementarność

OK, zawierają ale znaczenie praktyczne jest równe zeru.
% zawartości pełnowartościowego białka w mięsie, nabiale, mleku i jajkach
jest wystarczający do traktowania ich jako pokarmy zawierające
pełnowartościowe białko.
Osoby_które_szukają_pokarmów_zawierających_pełnowart
ościowe_białko_otrzymały
_pomocną_odpowiedź.
5% białka na 85% węglowodanów w niektórych roślinkach to zdecydownaie nie
jest dobry stosunek.

Podane przez Ciebie warzywa są argumentem w bezcelowej dyskusji i w
przypadku szczegółowych dociekań. W kontekscie wątku, diety, poruszanych na
tej grupie problemów Twoje argumenty nikomu nie pomogą.
Twoja_wypowiedź_nie_pomogła_wiele_pytającemu_o_pełno
wartościowe_białko.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/

44. Data: 2002-12-09 09:19:36

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> napisał w
wiadomości news:at16vn$j06$1@news.tpi.pl...

> 96 66
>
> OK.

3.3% bialka. Ta ilosc wg Ciebie ma znaczenie?

> 97 72
>
> Też OK.

12.5% bialka.

> 94 61
>
> kilka % białka i 85% węglowodanów. Wybacz ale to nie jest pokarm, w którym
> ilość białka jest istotna i ma znaczenie.

Brazowy, dlugoziarnisty niegotowany to 8% bialka i 77% weglowodanow.
Ugotowany odpowiednio 2.6% i 23%.

> 101 49
>
> kilka % białka i 85% węglowodanów. Wybacz ale to nie jest pokarm, w którym
> ilość białka jest istotna i ma znaczenie.

Pszenica durum niegotowana to 13.7% i 71%.

Dla lepszego obrazu:

Surowa, chudziutka wolowinka (5% tluszczu) to raptem 21.5% bialka, niechuda
(25% tluszczcu) to juz tylko 15.8%. Piersi kurczaka (tez surowe, bez skorki)
to 23% bialka. Suche ziarno soi to 36.5%, wspomniana fasolka adzuki 20%,
odmiana kidney to 23.5%, podobnie biala, jak rowniez soczewica.

> [...]
> Użycie dowolnego z nich jako głównego źródła białka spowoduje olbrzymi
> nadmiar węglowodanów, kalorii oraz tycie.

Zjadajac na obiad woreczek 100g brazowego ryzu i 100g gotowanych
straczkowych, dostarczysz sobie ponad 30 gram pelnowartosciowego bialka i
jakies 130 gram weglowodanow, co przeklada sie na nieco ponad 500 kcal.
Bialka masz praktycznie polowe dziennego zapotrzebowania, a kalorii jedynie
1/4, jesli mowimy o zdrowym, doroslym osobniku z typowa, umiarkowana
aktywnoscia fizyczna. Gdzie ten nadmiar kalorii, gdzie to tycie?

45. Data: 2002-12-09 09:48:14

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Werbiński <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:at16vn$j06$...@n...tpi.pl...
> 83 46
>
> jestem uczulony

Tu nie chodzi o Ciebie Jasiu.
Kwestią jest czy białko roślinne jest 'niepełne'.

> 83 51
>
> w warzywniaku nie znają

'dostępna tylko w dobrych warzywniakach'

> 81 56
>
> za dużo węglowodanów

musze Ci przypomnieć że tematem jest
niewiedza o białku roślinnym
np. Leszek uważa że białka roślinnego nie należy nawet wliczać
do bilansu - prawda Leszku?

> 101 49
>
> kilka % białka i 85% węglowodanów. Wybacz ale to nie jest pokarm, w którym
> ilość białka jest istotna i ma znaczenie.

13,68 % białka, wszystkie aminokwasy egzogenne

> 84 61
>
> kilka % białka i 85% węglowodanów. Wybacz ale to nie jest pokarm, w którym
> ilość białka jest istotna i ma znaczenie.

16,89 % białka, wszystkie aminokwasy egzogenne

> [...]
> Użycie dowolnego z nich jako głównego źródła białka spowoduje olbrzymi
> nadmiar węglowodanów, kalorii oraz tycie.

;) Oj Jasiu Jasiu jak Ty się potrafisz namęczyć byle tylko
nie przyznać się do błędu.
Zniechęcasz mnie trochę swoim podejściem
ale i tak Ci napiszę:
"W 1985 Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) publikowała takie dane:
56g białka dziennie dla 75 kilogramowego mężczyzny
48g białka dziennie dla 64 kilogramowej kobiety
Zalecenia Brytyjskiego Departamentu Zdrowia i Opieki
Społecznej (DHSS) są odrobinę wyższe, 68g dla mężczyzn
i 54g dla kobiet. Obydwie organizacje zalecają
spożywać 10% dziennej energii w postaci białka.
Raport NACNE zaleca 11%."
Jeśli z jakiś względów (np moda) ludzie chcą spożywać
więcej białka, również mogą go sobie dostarczyć za
pomocą produktów roślinnych: soczewica 28%,
soja 36%,orzechy ziemne 25,8%, pistacje 21%,
migdały 21%, nasiona słonecznika 23%, dyni 24%...

pozdrawiam Chaciur

46. Data: 2002-12-09 09:48:39

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Werbiński <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:at174h$j86$...@n...tpi.pl...
> [...]
> _pomocną_odpowiedź.
> 5% białka na 85% węglowodanów w niektórych roślinkach to zdecydownaie nie

:) żartowniś z Ciebie

> [...]
> tej grupie problemów Twoje argumenty nikomu nie pomogą.
> Twoja_wypowiedź_nie_pomogła_wiele_pytającemu_o_pełno

Nie. Moje argumenty mają na celu sprostowanie
archaicznego podziału białek na nadrzędne-zwierzęce
i podrzędne-roślinne. A że padło akurat na Ciebie
to istny przypadek.

pozdrawiam Chaciur

47. Data: 2002-12-09 13:19:35

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:at1n8r$mhp$1@news.gazeta.pl...
> [...]
> 1/4, jesli mowimy o zdrowym, doroslym osobniku z typowa, umiarkowana
> aktywnoscia fizyczna. Gdzie ten nadmiar kalorii, gdzie to tycie?

Ilość kalorii z węglowodanów powinna wynosić 60%, z białka 30%. W dietach
odchudzających węglowodanów powinno być nawet mniej, 30-40%. W ww
propozycjach węglowodany dostarczają w najlepszym przypadku ponad 70% a w
praktyce stosunek węglowodanów do białka w najpopularniejszych produktach
tego typu wynosi 10:1.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

48. Data: 2002-12-09 13:27:52

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

grup dyskusyjnych napisał:at16vn$j06$...@n...tpi.pl...

> Tu nie chodzi o Ciebie Jasiu.
> Kwestią jest czy białko roślinne jest 'niepełne'.

OK

> 'dostępna tylko w dobrych warzywniakach'

szkoda, że tu ich nie ma, a ja nie mam zamiaru szukać i tracić czas

ale przyznasz, że ma za dużo węglowodanów?

> 13,68 % białka, wszystkie aminokwasy egzogenne

Nie wiem czy jesz czystą przenicę, produkty z niej zrobione mają _znacznie_
mniej białka.

> 16,89 % białka, wszystkie aminokwasy egzogenne

Owies jedzą zwykle konie. Płatki owsiane mają 6,9% białka i 69%
węglowodanów. 10:1 Te 17% o których piszesz to chyba jakieś bajki? W jakim
produkcie jadalnym z owsa jest 17%? Nie zjadasz cnyba surowego ziarna?

> [...]
> pomocą produktów roślinnych: soczewica 28%,
> soja 36%,orzechy ziemne 25,8%, pistacje 21%,
> migdały 21%, nasiona słonecznika 23%, dyni 24%...

To, co pisze WHO nie znaczy, że ma rację i że jest to najlepsza ilość
zarówno dla młodego i dla starszego, a także dla sportowca czy pracownika
biurowego. Trochę zbyt ogólnie piszą. Są też inne badania, które twierdzą co
innego. Wynika z nich że dla mnie 56g białka to po prostu niedorzeczność.

49. Data: 2002-12-09 13:57:50

Od: "Chaciur" <gchat@na_wirtualnej_polsce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Werbiński <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:at25ov$ark$...@n...tpi.pl...

> szkoda, że tu ich nie ma, a ja nie mam zamiaru szukać i tracić czas

myślę, że inne fasole są podobne, to jest przykład
(jak będe miał chwilkę to poszukam)

> ale przyznasz, że ma za dużo węglowodanów?

Tak, ma dużo węglowodanów.
Ma też 2,5g/100g białka w pełni wartościowego i to
jest istotą pojawienia go sie w tabelce.

> którym

> Nie wiem czy jesz czystą przenicę, produkty z niej zrobione mają _znacznie_
> mniej białka.

ponieważ zawierają więcej wody,
ale stosunek energii B:W jest zachowany

> Owies jedzą zwykle konie. Płatki owsiane mają 6,9% białka i 69%
> węglowodanów. 10:1 Te 17% o których piszesz to chyba jakieś bajki? W jakim
> produkcie jadalnym z owsa jest 17%? Nie zjadasz cnyba surowego ziarna?

17% to białko, masz racje, że nie jest popularne jedzenie owsa.
Spójrz jeśli możesz na proporcje 'Ideał' i 'Owies' czy dla Ciebie
ten zestaw aminokwasów nie jest zaskakujący? Bo dla mnie jest,
zawsze słyszałem że białko roślinne jest złe i nigdy nie przyszło
mi do głowy sprawdzić tego faktu. Fakt okazał się mitem.
I nawet Ty czy ja, którzy interesujemy się dietą nabraliśmy się na
niego.

> To, co pisze WHO nie znaczy, że ma rację i że jest to najlepsza ilość
> zarówno dla młodego i dla starszego, a także dla sportowca czy pracownika
> biurowego. Trochę zbyt ogólnie piszą.

Taka uroda statystyki, dane są zawyżane ze względów bezpieczeństwa.

>Są też inne badania, które twierdzą co
> innego. Wynika z nich że dla mnie 56g białka to po prostu niedorzeczność.

Znalazłyby się też i takie które wskazałyby Ci przeciwny kierunek,
te które przytoczyłem są dość wiarygodne i się wzajemnie pokrywają.

pozdrawiam Chaciur

50. Data: 2002-12-09 16:24:57

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi do głowy sprawdzić tego faktu. Fakt okazał się mitem.
> I nawet Ty czy ja, którzy interesujemy się dietą nabraliśmy się na

Z tego, co piszesz można by się domyślić, że każde białko roślinne jest
pełnowartościowe. Czy aby nie "przeginasz" w drugą stronę? :-)

Chodzi ogólnie o to co jeść aby zaspokoić brakujące białko pełnowartościowe
w diecie. Produkty zbożowe i warzywne nie są idealnym źródłem w
przeciwieństwie do mięsa (zwłaszcza chudego lub np drób) niektórych ryb
(tuńczyk?), nabiału (serek wiejski, jaja).

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

co to jest MM?
DIETA-SIŁOWNIA