Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?

171. Data: 2015-02-25 10:37:26

Temat: Re: Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy się chleb lepiej?

Niektórzy przez chleb.
--
B.

172. Data: 2015-02-25 10:45:51

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Tak z czystej ciekawości (a to nawet pasuje do tematyki grupy) - jaką
> dzienną dawkę spirytusu można przyjmować codziennie przez całe życie bez
> uszczerbku dla zdrowia? ;)

Są tacy, co od 3,5 promila zaczynają dzień.
Bo inaczej źle się czują.

J.

www.kontestacja.com

173. Data: 2015-02-25 10:51:22

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> "krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> Ale wtedy jest mowa o dawkach toksycznych... Np. LD50.

O tym, czy coś jest lekarstwem, czy trucizną też decyduje dawka, co nie?

J.

www.kontestacja.com

174. Data: 2015-02-25 11:26:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-25 o 10:45, krys pisze:

> Są tacy, co od 3,5 promila zaczynają dzień.
> Bo inaczej źle się czują.

Bez uszczerbku dla zdrowia?
Nie znam takich.

Ewa

175. Data: 2015-02-25 11:46:49

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Bez uszczerbku dla zdrowia?
> Nie znam takich.

http://abstynenci.pl/czy-mozna-pic-bezpiecznie

J.

www.kontestacja.com

176. Data: 2015-02-25 12:18:12

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Niektórzy przez chleb.

Lub przez smutki. Albo przez cały czas.

Jarek

--
Chopin gdyby jeszcze żył,
toby pił --

177. Data: 2015-02-25 12:36:14

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-25 o 11:46, krys pisze:

> http://abstynenci.pl/czy-mozna-pic-bezpiecznie

"W ostatnich latach, zgodnie z sugestiami ekspertów Światowej
Organizacji Zdrowia (X wersja Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji
Chorób i Problemów Zdrowotnych ICD - 10), weszły do użycia dwa terminy
,,szkodliwe spożywanie alkoholu'' i ,,picie ryzykowne''. Szkodliwe
spożywanie alkoholu oznacza taką konsumpcję, która wywołuje szkody w
funkcjonowaniu fizycznym i psychicznym człowieka. Picie ryzykowne polega
na spożywaniu alkoholu w takich ilościach i w taki sposób, że wiąże się
to z bardzo wysokim prawdopodobieństwem wystąpienia szkód zdrowotnych, o
ile sposób picia nie ulegnie istotnym zmianom"
*"Nie ulega wątpliwości, że każda ilość alkoholu jest szkodliwa dla
zdrowia, zarówno z punktu widzenia toksykologii, jak i psychologii,
chociaż po jednorazowym spożyciu małej dawki alkoholu, szkody te mogą
być trudne do uchwycenia.*"

178. Data: 2015-02-25 12:37:56

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-25 o 12:36, FEniks pisze:

> [...]
> zdrowia, zarówno z punktu widzenia toksykologii, jak i psychologii,
> chociaż po jednorazowym spożyciu małej dawki alkoholu, szkody te mogą
oraz:

"Propozycja ilościowego określenia bezpiecznego poziomu picia nie
znalazła szerszego poparcia. Ze względu na indywidualne cechy
konsumentów nie można więc mówić o tzw. ,,bezpiecznych'' dawkach alkoholu."

Ewa

179. Data: 2015-02-25 12:55:44

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> [...]
> zdrowia, zarówno z punktu widzenia toksykologii, jak i psychologii,
> chociaż po jednorazowym spożyciu małej dawki alkoholu, szkody te mogą

Skoro tak, to dlaczego alkohol nadal zalega LEGALNIE na półkach?

J.

www.kontestacja.com

180. Data: 2015-02-25 12:57:08

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> [...]
> znalazła szerszego poparcia. Ze względu na indywidualne cechy
> konsumentów nie można więc mówić o tzw. ,,bezpiecznych'' dawkach

"Pierwsze prace na temat picia ,,bezpiecznego'' pojawiły się jeszcze w XIX
stuleciu, ale dopiero Becker (1908 r.) po przebadaniu mężczyzn, którzy
przeżyli powyżej 90 lat stwierdził, że bezpieczną dla zdrowia granicę
stanowi 15 g czystego alkoholu dziennie. "

"Inni badacze za ,,picie umiarkowane'' uznawali konsumpcję nie
przekraczającą 2,5 uncji (1 uncja = ok. 30 g) etanolu dziennie, a badania
grupy alkoholików wykazały, że pili oni więcej niż 120 g czystego alkoholu
dziennie.

W latach 70 Brytyjskie Królewskie Kolegium Psychiatryczne określało tzw.
bezpieczną granicę dziennego spożycia alkoholu dla mężczyzn na ok. 60-80 g,
a dla kobiet na 30-40 g. Te same ilości podawała włoska Encyklopedia
Medyczna.

J.

www.kontestacja.com

Patriotyzm narodowy a kuchnia polska
Czym ostrzyć :-)
Bigos dla Iwanosa
Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki