Gotowe surówki z supermarketu

21. Data: 2014-06-26 17:23:42

Temat: Re: Gotowe surówki z supermarketu
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Jun 2014 17:15:13 +0200, Ikselka wrote:

> I jeszcze jedno: czasami nie stosuję wielokropka w słowie "sp...j" i piszę
> je w pelnym brzmieniu - i to jest wtedy, kiedy chcę, żeby dany konkretny
> cham nie miał tu co do sensu żadnych wątpliwości ze względu na mnie :-)))

A tak mi sie przypamnial jakis występ Miodka i reguła:

jak nie dokanczamy wurazu/zdania - wielokropek
jak nie chcemy napisac (wulgarnego) slowa - piszemy pierwszą(e)
literę(y) i ostatnią a potem w środku tyle kropek ile liter powinno być.

Ale nie mogę dziś odnaleźć tej regułki.

22. Data: 2014-06-26 18:14:13

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.06.2014 17:23, tomjas pisze:

> [...]
> jak nie chcemy napisac (wulgarnego) slowa - piszemy pierwszą(e)
> literę(y) i ostatnią a potem w środku tyle kropek ile liter powinno być.

Zgadza się, też nie mogę znaleźć tej reguły, ale wygląda ona tak:
1. Wielokropek stosujemy tylko na końcu, nie dokończonego zdania, ze
względu na...
2. Jeśli coś omijamy w cytacie, i nie jest to istotne czy całe zdania,
czy też wyrazy albo pojedyncze litery, dajemy wielokropek w nawiasie.
"Jeśli coś omijamy w cytacie (...) dajemy wielokropek w nawiasie."
3. Jeśli z jakiegokolwiek powodu _zastępujemy_ litery kropkami to ilość
kropek jest adekwatna do ilości liter.
Tak więc sp......aj i sp..aj to są różne słowa.
;)

GA

23. Data: 2014-06-26 18:16:49

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem. Czyli do surówki z kapusty nie dodajesz soli i cukru? W
> składzie tych sklepowych jest też ocet, olej, czasami majonez.

No właśnie ten ocet jest krytyczny i benzoesan sodu i podobne.
Wykańczają jelita.
A majonez kupny też ma często dużo octu i inne takie.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

24. Data: 2014-06-26 18:22:40

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robię tę surówkę w czasie np duszenia mięsa czy gotowania zupy.
W małej kuhni to niezdrowe na płuca.
Szkodliwe są opary potraw i produkty spalania gazu.
W zasadzie należy tak programować sobie pracę w kuhni, by w momencie
włączenia gazu lub piecyka wszystko było już zrobione, zwłaszcza z
pracohłonnymi ważywami.

25. Data: 2014-06-26 19:09:35

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Jun 2014 18:22:40 +0200, Stokrotka wrote:

> [...]
> W zasadzie należy tak programować sobie pracę w kuhni, by w momencie
> włączenia gazu lub piecyka wszystko było już zrobione, zwłaszcza z

Znaczy co - mam kroic wszystkie warzywa na początku (za chwilę napiszą,
że witaminy się utleniają), kartofle (ktore czernieją) i czekać, aż
kolejne warzywa zmięknę, by dorzucic następne?

Swoją drogą zupy uważam ze najmniej absorbujące (gotuję prosto dla
1 osoby), bo kroję wszystko (oprócz ziemniaków) w kostkę, i wrzucam do
zupy, dorzucam ziemniaki i jest ok. Poza doglądaniem (czyli pójściem do
kuchni, przemieszaniem i podregulowaniem palnika), w zasadzie zajmują
one 20-30 min. (wiem - jestem dość powolny).

26. Data: 2014-06-26 19:22:13

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Thu, 26 Jun 2014 11:33:32 +0200, Dawid napisał(a):
>
> Twoja postawa równa się chamstwu
> jak by nie brać, tyle że takiemu zza winkla. Czyli stanowicie ten sam
> target z hansikiem.

Coś mi się nie zgadza. Jesteś pewna, że "target" ? Czyj ? ;)

Pozdrawiam,
JBP

BTW - jak Twojemu ok. 8-miesięcznemu maleństwu się wiedzie ? Próbował już
świeżego mięsa z królika ? :)

27. Data: 2014-06-26 20:02:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26 Jun 2014 15:23:42 GMT, tomjas napisał(a):

> [...]
> jak nie chcemy napisac (wulgarnego) slowa - piszemy pierwszą(e)
> literę(y) i ostatnią a potem w środku tyle kropek ile liter powinno być.

No ale ta druga część to będzie wtedy regułka Miodka, bo w języku polskim
takowej nie uświadczyłam nigdzie 3-)

28. Data: 2014-06-26 20:03:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jun 2014 18:16:49 +0200, Stokrotka napisał(a):

> No właśnie ten ocet jest krytyczny i benzoesan sodu i podobne.
> Wykańczają jelita.

I nie tylko.

29. Data: 2014-06-26 20:04:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jun 2014 18:22:40 +0200, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> W zasadzie należy tak programować sobie pracę w kuhni, by w momencie
> włączenia gazu lub piecyka wszystko było już zrobione, zwłaszcza z

Po pierwsze moja kuchnia nie jest mała, po drugie nie używam gazu, tylko
żywego ognia z drew, czasem z węgla, po trzecie... pleciesz, Stokrociu,
troszku, ale lubię ten Twój folklor :-)

30. Data: 2014-06-26 20:10:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jun 2014 19:22:13 +0200, JBP napisał(a):

> Coś mi się nie zgadza. Jesteś pewna, że "target" ? Czyj ? ;)

http://sjp.pwn.pl/slownik/2577603/target
Więc - mój :-)

> Pozdrawiam,
> JBP
>
> BTW - jak Twojemu ok. 8-miesięcznemu maleństwu się wiedzie ? Próbował już
> świeżego mięsa z królika ? :)

Je już od prawie 2 miesięcy - najpierw miała być jagnięcinka, ale w
ostatniej chwili nie wypaliła i będzie kiedy indziej, więc był wiejski
kogutek, króliczki byly następne, od wujka i cioci. Własnie w sobotę wiozę
kolejną porcję.
A warzywka rosną na grządkach u mnie, więc gdy niedługo wnusia znowu
przyjedzie, to będzie jadła marcheweczkę i cukinkę oraz inne smakołyki od
babuni XLki :-)

Krem czekoladowy
gołąbki z kaszy jaglanej
Precz z mlekiem!