Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów

101. Data: 2017-07-17 09:41:26

Temat: Re: Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-16 o 23:25, Kviat pisze:
> Misiu, napisałeś: "oblicz", a nie "uogólnij" więc teraz nie kozakuj.
> Dopiero jako odpowiedź na swoje "obliczenie" podałeś uogólnienie.
> (...)

Jako odpowiedź podałem -1/2. Przeszukaj archiwum :P
Natomiast cała dyskusja przetoczyła się na temat
nieudolnych prób podważenia uzasadnienia dla tego wyniku.

* * *

Mdr 13,1 Głupi z natury są wszyscy ludzie,
którzy nie poznali Boga,
z dóbr widzialnych nie zdołali poznać Tego, który jest,
patrząc na dzieła nie poznali Twórcy.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

102. Data: 2017-07-17 13:51:53

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Nemrod" <n...@t...crusader.knights.org> wrote in message

> Jako odpowiedź podałem -1/2. Przeszukaj archiwum :P

No właśnie, jako obliczenie sumy szeregu podałeś -1/2.
A to jest niewłaściwa odpowiedź, bo suma jest nieskończona.

> Natomiast cała dyskusja przetoczyła się na temat
> nieudolnych prób podważenia uzasadnienia dla tego wyniku.

Bo usadnienie to jest z dupy wzięte.

> * * *
>
> Mdr 13,1 Głupi z natury są wszyscy ludzie,
> którzy nie poznali Boga,
> z dóbr widzialnych nie zdołali poznać Tego, który jest,
> patrząc na dzieła nie poznali Twórcy.

Wmawiaj sobie żeś mądry boś uwierzył oszustowi,
który Ci obiecuje że jak mu uwierzysz to będziesz mądry :-)
Buahahaha.

103. Data: 2017-07-17 13:54:47

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> A co zajobie nie wiesz? To se przetłumacz. Ostatni raz jak z tobą
> gadałem to długo ci zeszło obliczanie zwykłego 2+2.
>
> Jak ci się nie podoba, tłumaczenie tak, żeby nawet głupi ateiści
> zrozumieli to nie czytaj. I nie odpowiadaj, skoro masz tylko
> pierdoły do opowiedzenia.

Dałeś mi takie dokładnie zadanie:

I podałem mu od razu odpowiedź, zresztą jedyną prawidłową,
że wynikiem sumy nieskończonej liczby jedynek jest nieskończoność.
To znaczy "oblicz". Ty tu jakieś pierdoły tworzysz aby zabłysnąć.

104. Data: 2017-07-17 13:59:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bartekltg" <b...@g...com> wrote in message

> [...]
> przemienne.
>
> Mamy np naprzemienny szereg harmoniczny:
> S = 1- 1/2 + 1/3 - 1/4...
> Suma jest równa ln2
> Ale jak poprzestawiam kolejność, dostanę szereg zbieżny do czego
> innego. Właściwie mogę zrobić szereg zbieżny do dowolnej liczby,
> w tym +-nieskońcozność. Mogę to zrobić z dowolnym szeregiem zbieżnym,
> który nie ejst bezwzględnie zbieżny.
>
> Czyli wiemu już, że napis
> 1- 1/2 + 1/3 - 1/4...
> to wcale nie jest zwykłe dodawanie. To bardziej skomplikowana operacja,

No ale to wiemy już z podstawówki, że ODEJMOWANIE nie jest przemienne.
Nic tu nowego nie podałeś.

> [...]
> liczby M, znajdziemy takie n, że suma pierwszych n elementów > M.
>
> To skąd się wzięłą -1/2?
>
> Bardzo pobieżnie, np. z przedłużeń analitycznych;-)
> Jest sobie funkcja Dzeta Riemanna. Na sporym obszarze płąszczyzny
> zespolonej zadana szeregiem (tam, gdzie szereg jest zbieżny).
> Ale sama funkcje jest analityczna (ściślej: Dzeta jest przdłużeniem
> analitycznym tego szeregu). Możemy teraz popatrzeć w miejsca, gdzie
> ten szereg byłby rozbieżny. Czyli np w punkt 0 (szereg 1+1+1...)
> czy -1 (szereg 1+2+3+4+5+...). Szereg sam z siebie wartości tam nie ma

No ale suma szeregu pozostaje wartością nieskończoną.
Tu się nic nie zmieniło.

> [...]
> -to nie jest zwykłę dodawania... ani nawet zwykły szereg
> - nie jest to manifestacja jakiegos prawa przyrody mówiącego,
> że jak poskładasz wchoelrę czegoś, to dostaniesz minus pół;-)
> - to bardzo ładna ciekawostka wynikająca z teorii funkcji
> analitycznych, której metody są bardzo istotne w zaawansowanej
> fizyce.
> - Któraś ciekawostka nawet bezpośrednio w którejść
> teorii występuje, chyba 1+2+3.. w strunach. Ale coś występowało
> wcześniej... Chyba zaburzony harmoniczny oscylator kwantowy jak się
> atakuje rachunkiem zaburzeń, dostaje się niezbieżny szereg.

No ale piszesz "to nie jest zwykłe dodawanie" - czy w matematyce
plusem oznaczasz czasem zwykłe a czasem niezwykłe dodawanie?
:-)

> Jak komuś się nudzi:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Summability_m
ethods
> https://en.wikipedia.org/wiki/Regularization_(physic
s)

Kiedyś sobie poczytam - teraz czas pod prysznic i do pracy.

105. Data: 2017-07-17 14:17:51

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-17 o 13:51, Pszemol pisze:
> No właśnie, jako obliczenie sumy szeregu podałeś -1/2.
> A to jest niewłaściwa odpowiedź, bo suma jest nieskończona.

Może zmień sobie mózg, bo ten już się do niczego nie nadaje.

> Bo usadnienie to jest z dupy wzięte.

Może zamknij w końcu tę swoją doopę, bo i tak nie dorastasz
do pięt Riemannowi i innym.
Zajmij się lepiej np zamiataniem ulic, tudzież wywożeniem śmieci,
przepychaniem klopa. Tak ci radzi mędrzec Kohelet.

106. Data: 2017-07-17 14:58:40

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-17 o 13:54, Pszemol pisze:
> Dałeś mi takie dokładnie zadanie: (...)
> I podałem mu od razu odpowiedź, (...)

Muuu? Znaczy nauczyłeś się tej odpowiedzi w języku krowim,
zwyczajowo, co to dużo ryczą a mało mleka dają.

> że wynikiem sumy nieskończonej liczby jedynek jest nieskończoność.

Czyli tak jak krowa - mu? -muuu.
A wynik podałeś błędny, wiadomo że jest inaczej (-1/2).

> (...) tworzysz aby zabłysnąć.

Żeby porazić głupotę skończonych ciemniaków - ateistów.

* * *

J 9,39 Jezus rzekł: <<Przyszedłem na ten świat, aby przeprowadzić sąd,
aby ci, którzy nie widzą, przejrzeli, a ci, którzy widzą stali się
niewidomymi>>. 40 Usłyszeli to niektórzy faryzeusze, którzy z Nim byli
i rzekli do Niego: <<Czyż i my jesteśmy niewidomi?>> 41 Jezus powiedział
do nich: <<Gdybyście byli niewidomi, nie mielibyście grzechu,
ale ponieważ mówicie: "Widzimy", grzech wasz trwa nadal.

107. Data: 2017-07-17 20:36:13

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:

> Dla Re(s)<1 nie liczy się z definicji tylko z przedłużenia analitycznego
> tej funkcji na całą płaszczyznę zespoloną.

> Bredzisz nieuku, a pojęcia nadal nie masz.
>
> Syr 22,9 Uczyć głupiego - to kleić skorupy
> lub budzić śpiącego z głębokiego snu.
> 10 Nauczać głupiego - to jakby nauczać drzemiącego,
> który jeszcze w końcu zapyta: <<A o co chodzi?>>

Jak obronisz zatem ujemną i ułamkową sumę liczb naturalnych?

Przecież to jawne sprzeciwienie się rozsądkowi :-)

109. Data: 2017-07-17 20:36:14

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> wrote:
2B_1_%2B_%E2%80%A6

> Warto podać jakikolwiek przykład zjawiska fizycznego, w którym
> w ogóle coś widać. Np efekt Casimira:
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/Casimir_effect#Derivat
ion_of_Casimir_effect_assuming_zeta-regularization

> Tam wykorzystuje się fakt, że \zeta(-3)= 1/120
> czyli suma:
>
> 1^3 + 2^3 + 3^3 +... = 1/120

> :P

> Nie zrozumiesz tej metody uogólnienia którą wynalazł Riemann
> na podstawie tylko encyklopedycznej wiedzy prezentowanej
> na stronach www. W tym celu trzeba zapoznać się teorią
> zmiennej zespolonej (ze szczegółami).

A gdzie w Twoim zadaniu dla mnie mówiłeś o liczbach zespolonych czy też o
modelowanych zjawiskach fizycznych?

> Dużo prostsze zadanie, dla dzieci, jest takie:
> masz współrzędne dwóch punktów na płaszczyźnie i wiesz,
> że zależność między nimi jest liniowa.

Co to znaczy? Przez dowolne dwa punkty na płaszczyźnie czy w przestrzeni 3D
jesteś w stanie poprowadzić prostą.

> Obliczasz tę prostą,
> i masz uogólnienie tej zależności na całą płaszczyznę.

No i? Tam też Ci wychodzi jakaś ujemna liczba z sumowania dodatnich liczb?
Nieźle, nieźle...

> Podobnie się robi z funkcjami które mają wiadome wartości
> w pewnych obszarach. Tak w największym skrócie.

I co ma z tego wynikać dla sumy 1+1+1+ ... = ?

Musisz tu te farmazony wysyłać?

108. Data: 2017-07-17 20:36:14

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

bartekltg <b...@g...com> wrote:

> To nie jest teza, to wynik rachnkow.

Jakichś pokrętnych i kombinowanych :-)

> Tyle, że nie zwykłego dodawania, ani nawdet nie szkolnych szeregów.

A w którym miejscu tego szeregu suma cząstkowa zmienia znak aby stać się
ujemna?

110. Data: 2017-07-17 20:56:39

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jak ci się nie podoba, tłumaczenie tak, żeby nawet głupi ateiści
> zrozumieli to nie czytaj. I nie odpowiadaj, skoro masz tylko

Czy używanie takiego języka pozwala Ci się czuć lepszym od innych?

Jeszcze w kwestii wewnętrznego dziecka.
Kaczyński od urodzenia, przez 50 lat integrował się z cywilizacją białego człowieka
Post pozytywny
28 lat "integracji".
Czarna prognoza dla Europy.