Ile czasu Wam zajmuje lepienie pierogów?

11. Data: 2012-07-20 20:45:59

Temat: Re: Ile czasu Wam zajmuje lepienie pierogów?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 22:18:41 +0200, medea napisał(a):

> Z jagodami trudno
> się kleją.

Sposób na szybkosciowe pierogi (ale nie z jagodami):
http://kuchnia-polska.wieszjak.pl/boze-narodzenie/26
4678,Jak-szybko-lepic-pierogi.html
Z jagodami też można lepić szybko, ale mniej tradycyjnie - trzeba tylko
mieć pierogownicę (ja mam, ale nie korzystam, bo wolę tradycyjny kształt i
sposób lepienia pierogów):
http://allegro.pl/listing.php/search?string=piero%C5
%BCnica&sourceid=Mozilla-search
Po położeniu na niej płata ciasta pogłębić nieco powstałe pod własnym
ciężarem ciasta dołki, w każdy włożyć łyżeczkę jagód i nakryć drugim
płatem, przejechać wałkiem i voila. Dobrze jest przed położeniem pierwszego
płata ciasta na pierożnicę popędzlować całą jego powierzchnię białkiem,
wtedy zlepienia na pewno "chwycą" :-)

--
XL

12. Data: 2012-07-20 20:48:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 22:36:04 +0200, medea napisał(a):

> No właśnie chyba tak.

> Odrobina mączki kartoflanej jest IMO dobra, bo te jagody nie wypływają
> potem tak z ciasta po ugotowaniu.

> Ja lubię z gęstą śmietaną i odrobiną cukru, masło do tego byłoby już
> przesadą.

E tam, niby dlaczego? - przecież w śmietanie ono też jest.

> Moja córka tylko z cukrem, a mąż z mięsem. ;)

Mój mąż też tylko z miesem, z owocami nie je, bo twierdzi, że owoce plus
ciasto pierogowe to okropność i jesli już, to woli jeść je osobno :-)

--
XL

13. Data: 2012-07-20 21:22:58

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-20 22:48, Ikselka pisze:

> E tam, niby dlaczego? - przecież w śmietanie ono też jest.

No właśnie m.in. dlatego.

Ewa

14. Data: 2012-07-20 21:27:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-20 22:45, Ikselka pisze:
> Sposób na szybkosciowe pierogi (ale nie z jagodami):
> http://kuchnia-polska.wieszjak.pl/boze-narodzenie/26
4678,Jak-szybko-lepic-pierogi.html

Ten sposób mi się nawet podoba, następnym razem wypróbuję.

> [...]
> płata ciasta na pierożnicę popędzlować całą jego powierzchnię białkiem,

Do takich urządzeń nie mam zaufania. Próbowałam kiedyś z takim zamykanym
i trwało to dłużej, niż tradycyjnie.
Podobnie metoda z kulkami rozwałkowywanymi osobno się u mnie nie sprawdza.

Ewa

15. Data: 2012-07-20 21:45:31

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-20 22:18, medea pisze:

> Dzisiaj robiłam część z jagodami,

Och Ty babo wredna, takiego smaka na wieczór narobić :/
Zrobię sobie za to jutro z wiśniami, o!

A co do Twojego pytania - ja robię też mniej więcej 2 godziny, jeśli nie
dłużej. Robię rzadko i nie mam wprawy, więc wolno mi to idzie.

Ale mam też pytanie od siebie - czym wycinacie pierogi w cieście? Ja
miałam kiedyś taki fajny lejek z ostrym brzegiem i o odpowiedniej
średnicy, ale diabeł ogonem nakrył. Teraz ratuję się czym popadnie i
zawsze jest problem ;-)
Są w ogóle jakieś profesjonalne okrągłe "kształtki" do wycinania pierogów?

N.

16. Data: 2012-07-20 23:51:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 23:22:58 +0200, medea napisał(a):

> No właśnie m.in. dlatego.

Tyle że w śmietanie jego smak nie njest wyczuwalny - a osobno jest,
dlatego.

--
XL

17. Data: 2012-07-20 23:52:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 23:27:19 +0200, medea napisał(a):

> Do takich urządzeń nie mam zaufania. Próbowałam kiedyś z takim zamykanym
> i trwało to dłużej, niż tradycyjnie.

Ja próbowałam z jednym i drugim - zamykane to szajs, ale pierożnica jest
ok.
--
XL

18. Data: 2012-07-20 23:58:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 23:45:31 +0200, Nixe napisał(a):

> Są w ogóle jakieś profesjonalne okrągłe "kształtki" do wycinania pierogów?

Są metalowe, kółka takie, ale wszystko to do niczego - wiem, bo mam.
Najlepiej mi się wycina kółka w cieście plastikową nakrętką od kawy
rozpuszczalnej Jacobs Kronung - chyba z tego średniego słoika wziętą.
Nakrętki te mają wygodny do trzymania kształt i fajnie zaostrzony brzeg,
ponadto ich "plastikowość" sprawia, że nie zniszczą nawet laminowanego
blatu - ciasto wałkuję i wykrawam wprost na blacie, który mam co prawda
kamienny, ale wypolerowany mocno i nie chcę go porysować metalem. Najlepsze
narzędzie to to najprostsze i najtańsze - czy może odwrotnie, wszystko
jedno :-)
--
XL

19. Data: 2012-07-21 10:04:11

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-20 23:45, Nixe pisze:

> Och Ty babo wredna, takiego smaka na wieczór narobić :/
> Zrobię sobie za to jutro z wiśniami, o!

Do usług! :)

> A co do Twojego pytania - ja robię też mniej więcej 2 godziny, jeśli
> nie dłużej. Robię rzadko i nie mam wprawy, więc wolno mi to idzie.

Ja to samo - bardzo rzadko robię. Nawet nie ze względu na robotę przy
samych pierogach, ale ten bałagan w całej kuchni przy okazji. ;)

> [...]
> zawsze jest problem ;-)
> Są w ogóle jakieś profesjonalne okrągłe "kształtki" do wycinania

Ja wycinam tradycyjnie - szklanką na drewnianej stolnicy. ;) Najlepsze
są szklanki typu PRL, ale że takich nie mam, to ratuję się szklanką do
zimnych napojów (podobną, ale wyższą). Trochę za mały ten okrąg i
pierogi wychodzą mi malutkie, ale nic lepszego nie mam.

Ewa

20. Data: 2012-07-21 10:05:38

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-21 01:58, Ikselka pisze:
> Najlepiej mi się wycina kółka w cieście plastikową nakrętką od kawy
> rozpuszczalnej Jacobs Kronung - chyba z tego średniego słoika wziętą.
> Nakrętki te mają wygodny do trzymania kształt i fajnie zaostrzony brzeg

O, to jest dobry pomysł, żeby przy jakiejś okazji zachować plastikową
nakrętkę od czegoś. Nawet przypadkowo mam kawę rozpuszczalną, bo została
mi z urlopowego wyjazdu. ;)

Ewa

Co zrobić z nadmiarem kopru nasiennego?
Kuwertura dobra?