Jaką patelnię lupić?

11. Data: 2015-02-14 17:37:15

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 17:28 Adam <A...@a...pl> pisze:

> Użytkownik "Trefniś" napisał

> Zrozumiałem Twój pomysł z próbą, ale niestety,
> nie mam takiego garnka.
> W ogóle moje "instrumentarium" kuchenne jest
> skromne.

Trochę szkoda - gary nierdzewne ma prawie każdy.
Nie będę tak odważny, żeby zaproponować Ci zakup patelni nierdzewnej :)
Bo używać jej trzeba _umieć_ - np. Wiesiaczek przestrzegł Cię przed nimi.
Nawet teflonowych tak mocno nie skrytykował.
Słabej tancerce...
:)

Powtarzam - dla mnie nie ma lepszych patelni, niż nierdzewne (z grubym
dnem).

--
Trefniś

12. Data: 2015-02-14 17:39:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Adam napisał:

> Zrozumiałem Twój pomysł z próbą, ale niestety,
> nie mam takiego garnka.
> W ogóle moje "instrumentarium" kuchenne jest
> skromne.

To może jednak lepiej zacząć od garnka? Garnek,
to w ogóle fajna sprawa. Zwłaszcza w kuchni.
Przydaje się nawet bardziej od patelni.

Jarek

--
To po prostu niebywałe, | Garnek śliczny był, nowiutki,
Pełen, garnek miodu miałem, | olorowe miał obwódki,

13. Data: 2015-02-14 17:41:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Adam napisał:

> [...]

Jarek

--
To po prostu niebywałe, | Garnek śliczny był, nowiutki,
Pełen, garnek miodu miałem, | Kolorowe miał obwódki,

14. Data: 2015-02-14 17:44:22

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.02.2015 o 17:32, XL pisze:
> Mam i robię dokładnie to samo. Może tylko z tą różnicą, że patelnie (i
> wok)jednak myję ciepłą wodą i to nawet bardzo gorącą. Potem szybko
> osuszam, póki gorące. Te z surowej stali oraz zeliwne czasem natłuszczam
> olejem.

O natłuszczaniu olejem zapomniałem napisać, ale też myjąc w zimnej
wodzie nie jest to takie konieczne, ponieważ zawsze zostaje cienka
warstwa tłuszczu po smażeniu.
Niemniej faktycznie, jeśli używa się patelni rzadko wtedy
natłuszczanie jak najbardziej wskazane.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

15. Data: 2015-02-14 17:49:46

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 17:39 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> To może jednak lepiej zacząć od garnka? Garnek,
> to w ogóle fajna sprawa. Zwłaszcza w kuchni.
> Przydaje się nawet bardziej od patelni.

Zwłaszcza, że może robić też za bardzo dobrą patelnię (jeśli ze stali
nierdzewnej).
:)

--
Trefniś

16. Data: 2015-02-14 18:06:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś pisze:

> Zwłaszcza, że może robić też za bardzo dobrą
> patelnię (jeśli ze stali nierdzewnej).

Do naleśników szczególnie.

Jarek

--
pijmy tanie wino, zatrzymajmy czas
zaśpiewajmy stare pieśni

17. Data: 2015-02-14 18:12:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 17:23:49 +0100, Trefniś napisał(a):

> W dniu .02.2015 o 17:19 XL <i...@g...pl> pisze:
>
> (...)
> (...)
>
> Ikselka, nie tobie doradzam.

No ale ja doradzam Wątkodawcy - odpowiadając na Twój post. On sobie potrafi
wypośrodkować, co mu pasuje.

> Ty masz zawsze najlepsze rozwiązania na swoje
> problemy!

Wlasnie dlatego już raczej nie miewam. Problemów.
I chciałabym, aby inni też tak mieli.

EOT, EOT.

18. Data: 2015-02-14 18:18:05

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 18:06 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> Do naleśników szczególnie.

Potwierdzam - choć jednak w garze przeszkadzają wysokie ścianki :)

Używałem nawet kiedyś specjalnej patelni do naleśników (nie swojej, nie
kupuję specjalnych urządzeń/garów do jednej potrawy). Niesłychanie się
ubawiłem zwłaszcza, że musiałem najpierw ją "naprawić".
Nieświadoma użytkowniczka jeszcze gorącą podłożyła pod zimną wodę i
zrobiła się soczewkowa wypukłość.
Akurat tak, żeby naleśników nie dało się już smażyć :)
Bubel Tescomy.

Ale smażyło toto i tak znacznie gorzej, niż patelnia nierdzewna.

--
Trefniś

19. Data: 2015-02-14 18:18:27

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś wrote:

> [...]
> Słabej tancerce...
> :)
>
> Powtarzam - dla mnie nie ma lepszych patelni, niż nierdzewne (z grubym

Też tak myślałam. Ale mąż mi przytargał zdobycznego Tefala, z powłoką
nieprzywierającą, na dnie ma "durabase technology".
Fajna rzecz, rzeczywiście wystarcza odrobinka tłuszczu, nie przywiera, a
jeśli już to wystarcza delikatne mycie.

J.

www.kontestacja.com

20. Data: 2015-02-14 18:25:51

Od: "Adam" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę, że odpowiedzi udzielili mi tu
zaprawieni w kuchni fachowcy. Dzięki.
Jednak moje ambicje nie są tak wielkie.
Przy mojej małej kuchni, małej płycie
i małym zlewozmywaku, używam tylko
2 patelnie, jedna o średnicy mniej więcej
19 cm, druga 15 cm i to mi odpowiada.
Ta mniejsza ma wyższy brzeg.
Obawiam się, że duży garnek zamiast patelni
będzie dla mnnie uciążliwy.

Zatem krótko, jakie palnie, większą i mniejszą
kupić? Może one mają jakąś nazwę, co ułatwiłoby
mi szukanie w sklepach. :-)

Pozdrawiam
Adam

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?