Karp w galarecie

1. Data: 2004-12-18 13:02:59

Temat: Karp w galarecie
Od: Panoramx <panoramx@int3ria_zamien_3_na_e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chcialbym sie dowiedziec jakie macie sposoby przygotowania galarety do
karpia w galarecie, zeby byla klarowna. U mnie w domu przygotowuje sie
galarete w ten sposob, ze gotuje sie cala, wypatroszona rybe (razem z
lbem) z warzywami w niewielkiej ilosci wody, a pozniej wyjmuje sie
warzywa, rybe, przecedza sie wywar, klaruje sie bialkiem i dodaje zelatyne
i zalewa rybe podzielona na czesci, ulozona i udekorowana na polmisku...
tylko, ze przy takim sposobie galareta rzadko kiedy wychodzi klarowna...

--
- Czy to napoj magiczny?
- Nie, kalafiorowa.

1. Data: 2004-12-18 17:57:27

Temat: Re: Karp w galarecie
Od: "DuzyMis" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i zalewa rybe podzielona na czesci, ulozona i udekorowana na polmisku...
> tylko, ze przy takim sposobie galareta rzadko kiedy wychodzi klarowna...

Po klarowaniu białkiem przecedzam przez poczwórnie złożoną gazę

Pozdrawiam

Duży Miś

1. Data: 2004-12-18 20:20:50

Od: Panoramx <panoramx@int3ria_zamien_3_na_e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Dec 2004 18:57:27 +0100, DuzyMis
<D...@a...pl> napisał:

> Po klarowaniu bia?kiem przecedzam przez poczwórnie z?o?on? gaz?

Czyli podwojne przecedzanie przez gaze? Znaczy przed klarowaniem i po, czy
jedno i drugie?

--
- Czy to napoj magiczny?
- Nie, kalafiorowa.

1. Data: 2004-12-19 08:14:34

Od: "DuzyMis" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli podwojne przecedzanie przez gaze? Znaczy przed klarowaniem i po, czy
> jedno i drugie?

Po klarowaniu białkiem, ponieważ białko ma związać wszystkie drobiny
odpowiedzialne za "mętnienie" galaretki. Białko wiąże je tworząc wieksze
cząstki nie przepuszczane już przez gazę.

Pozdrawiam

Duży Miś

1. Data: 2004-12-19 13:34:19

Od: Panoramx <panoramx@int3ria_zamien_3_na_e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Dec 2004 09:14:34 +0100, DuzyMis
<D...@a...pl> napisał:

> Po klarowaniu bia?kiem, poniewa? bia?ko ma zwi?zaae wszystkie drobiny
> odpowiedzialne za "m?tnienie" galaretki. Bia?ko wi??e je tworz?c wieksze
> cz?stki nie przepuszczane ju? przez gaz?.

To jeszcze jedno pytanie: klaruje sie przed czy po dodaniu zelatyny?

--
- Czy to napoj magiczny?
- Nie, kalafiorowa.

1. Data: 2004-12-19 15:07:40

Od: "DuzyMis" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jeszcze jedno pytanie: klaruje sie przed czy po dodaniu zelatyny?

To dla odmiany ja zadam pytanie.
Po co ta żelatyna ?
Żelatyna jest zbędna powinno się wygotować "klej" z łbów i to wystarcza.

Pozdrawiam

Duży Miś

1. Data: 2004-12-19 16:41:48

Od: Panoramx <panoramx@int3ria_zamien_3_na_e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Dec 2004 16:07:40 +0100, DuzyMis
<D...@a...pl> napisał:

> To dla odmiany ja zadam pytanie.
> Po co ta ?elatyna ?
> ?elatyna jest zb?dna powinno si? wygotowaae "klej" z ?bów i to wystarcza.

Ja tam nie wiem po co :) Chyba po to wlasnie, zeby galareta byla bardziej
klarowna...

--
- Czy to napoj magiczny?
- Nie, kalafiorowa.

1. Data: 2004-12-19 16:46:54

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Dec 2004 17:41:48 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Panoramx*, w
wiadomości news:<news:opsi9knytql2ms43@drottnar> zawarł, co następuje:

> Ja tam nie wiem po co :) Chyba po to wlasnie, zeby galareta byla bardziej
> klarowna...

Powiedz, że żartujesz...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

Śledzie bez tranowego posmaku ?
zapiekanki z piekarnika - jak zrobić?
Steki z jagnieciny-jak długo smażyć
pierniczki miękkie - jak zrobić?