Kefir dobry na wszystko!

121. Data: 2018-05-27 18:33:14

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> W komunie statystycznie jaość żywności była lepsza, ale nie było wyboru i
> nie była ona dostępna.
> Wędlina była dużo lepsza, ale na kartki.

Chodzi o to że NIE BYŁA obiektywnie lepsza.
Opowiadajcie to swoje science-fiction w kole gospodyń wiejskich...
To było bardzo często jakościowo nie do jedzenia.

Kto to pamięta osądzi sam/a.

122. Data: 2018-05-27 19:29:43

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-27 o 14:04, XL pisze:
> Nie chodzi o zobojętnianie. Kefir, w ewidentnym odróżnieniu od mleka
> nieukwaszonego, prawie nie zawiera laktozy (cukru mlecznego) - bo ją zuzyły
> drożdże w nim zawarte oprócz bakterii kwasu mlekowego.
> Ten efekt jest właśnie tylko w kefirze. W tzw. mleku zsiadłym są tylko
> mlekowe bakterie i dlatego laktoza ma się OK.

Ale zgaga to zdaje się efekt tzw nadkwasoty.. A z tą można walczyć także
za pomocą słodkiego mleka. Oczywiście niewykluczone że kefir przynosi
lepsze efekty.

> Efekty są przy dłuzszym codziennym spożywaniu.

Ojejku! Gdyby jeszcze była pewność...

> I także wędliny były prawdziwe wtedy. I ser był serem...

Co tu mówić o wyrobach wędliniarskich... Mam spory ogród w którym
zachowało się kilka starych odmian jabłoni, jakość i smak z nich owoców
taki że te nowo posadzone to tylko towar jabłko podobny. Czym to do
diabła idzie że systematycznie wszystko, albo prawie wszystko jest psute?

123. Data: 2018-05-27 19:31:20

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-27 o 15:16, d...@g...com pisze:
> Przecież to nieprawda !
> Dlaczego wprowadzasz młodych ludzi w błąd ?
>
> Wędliny były przerażającej jakości o ile były... Kości chrząstki przemielone z
papierem... Sery 2-3 rodzaje, pomarańcze i banany 2 razy do roku.
> (Nie mówiąc już o gumie do żucia której nie było)
>
> Może masz amnezję skoro z takim sentymentem wracasz do tamtych czasów.
> Albo lubisz reżim.
>
> Wolę plastikowe fastfoody zamiast tamtego tandetnego żarcia. 47 razy.

Jakiej skali używasz?

Właśnie młodzieńcze, gdybyś spróbował np "białej", "krakowskiej" czy
"śląskiej" z tamtych czasów to nie pisałbyś takich głupot.

Tak z umiarkowanej ciekawości - jak oni wg ciebie dostarczali ten papier
do rzeźni/masarni - dowozili wagonami?

124. Data: 2018-05-27 20:33:27

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie młodzieńcze, gdybyś spróbował np "białej", "krakowskiej" czy
> "śląskiej" z tamtych czasów to nie pisałbyś takich głupot.

To bardzo miło z twojej strony że zwracasz się do mnie protekcjonalnie
"młodzieńcze"....)) Nikt tak do mnie się nie zwracał od pół wieku.

A ty gdybyś spróbował np łykowatych zielonych pomarańcz kubańskich, cytryn-ulęgałek
czy parówek z tamtych czasów jadących na kilometr mączką rybną to nie pisałbyś takich
głupot. Nie wspominam już o śląskiej o konsystencji gumowej chrząstki. Co do papieru
to spytaj towarzyszy.

Widocznie chodziliśmy do różnych sklepów i stąd zupełnie różny obraz komuny.
Dla mnie PEEREL to sowieckie jarzmo ale ty możesz to inaczej widzieć. Masz prawo. Nic
mi do tego.

125. Data: 2018-05-27 23:32:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@g...com napisały:

> Chodzi o to że NIE BYŁA obiektywnie lepsza.
> Opowiadajcie to swoje science-fiction w kole gospodyń wiejskich...
> To było bardzo często jakościowo nie do jedzenia.
>
> Kto to pamięta osądzi sam/a.

Zastanawiam się teraz kiedy nastąpił ten moment. Kiedy sieroty
po PRL uznały, że wreszcie można po internetach kłamać w żywe
oczy, bo tych co pamiętają, już pewnie nie ma. Jeszcze dziesięć,
może kilanaście lat temu, takie jazdy się nie zdarzały.

Nawet za nieboszczki Polski Ludowej było tak, że w kronikach
filmowych czy innych dziennikach telewizyjnych co i rusz narzkano
na jakość wędlin i mięsa. Jednego nawet powiesili za sprzedawanie
byle czego w sklapach mięsnych. Co nie znaczy, że później inni też
tak nie robili, już bezkarnie.

Wiedza o niejadalności jedzenia ze sklepów była powszechna. Mnie
w szkole na przykład uczono, by nie pić nieprzegotowanego mleka ze
sklepu, bo można zarazić się gruźlicą. I wcale nie była to wywrotowa
działalność ciała pedagogicznego -- to samo można było usłyszeć z
telewizji, o tych faktach mówiono bez skrępowania.

Jarek

--
-- Nachalne są te kurwy i zuchwałe. Żeby jeszcze taka małpa była
podobna do ludzi! Ale suche to jak bocian, niczego na niej nie

126. Data: 2018-05-27 23:58:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> taki że te nowo posadzone to tylko towar jabłko podobny. Czym to do
> diabła idzie że systematycznie wszystko, albo prawie wszystko jest psute?

Interes producenta. Tylko i wyłącznie. A ludzie i tak kupią, bo jaki mają
wybór?
Boszsz, wspominam smak Malinowej, Kronselskiej, Koksy (tej drobnej, jedyneh
prawdziwej!), Glogierówki, Grafsztynka...

PS. Poszukuję bardzo! starej odmiany jabłoni - nazwy nie znam - jabłka
delikatnie spłaszczone, sredniej wielkosci, bez rumieńca lub z jego cieniem
ledwie, górna połowa z wyrażnie chropowatymi ciemniejszymi pasmami
wychodzącymi południkowo od ogonka, skórka cały czas ciemnozielona, miąższ
jasny, twardy, (wręcz ziemniakowaty) o zielonożółtym odcieniu. Jabłko tzw.
zimowe, czyli późno dohrzewające, zbierane w październiku, dlugo
przechowujące się (chyba nawet do marca), w końcowym (zimą) okresie
dojrzałości miąższ aromatyczny, pyszny, o jedwabistej fakturze w ustach,
rozpadający się po ew. upadku jabłka na mnóstwo kawałków.
Masz coś podobnego?

--
XL

127. Data: 2018-05-27 23:59:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Jakiej skali używasz?
>
> Właśnie młodzieńcze, gdybyś spróbował np "białej", "krakowskiej" czy
> "śląskiej" z tamtych czasów to nie pisałbyś takich głupot.

No dokładnie.

> Tak z umiarkowanej ciekawości - jak oni wg ciebie dostarczali ten papier
> do rzeźni/masarni - dowozili wagonami?

Było, było - urban legend.

--
XL

128. Data: 2018-05-28 00:02:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> [...]
> konsystencji gumowej chrząstki. Co do papieru to spytaj towarzyszy.
>
> Widocznie chodziliśmy do różnych sklepów i stąd zupełnie różny obraz komuny.

Mączka rybna? - o czym ty gadasz? Ten produkt w wędlinach to późny PRL!
Przedtem kiełbasa i parówka były tym, czym powinny. Lata 60-70.

--
XL

129. Data: 2018-05-28 00:11:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski

> Zastanawiam się teraz kiedy nastąpił ten moment. Kiedy sieroty
> po PRL

Waleczny inaczej ,,antykomunisto" - gdzieś Ty się uchował?
LOL

> uznały, że wreszcie można po internetach kłamać w żywe
> oczy,

Niby dlaczego i po co? Na głowę upadłeś?

> bo tych co pamiętają, już pewnie nie ma.

Jak widać nie ma, skoro ci, co NIE pamiętają, w ogóle chcą przechodzić obok
stoisk wędliniarskich i uważać TO COŚ, co się tam oferuje, za jadalne.

> Jeszcze dziesięć,
> może kilanaście lat temu, takie jazdy się nie zdarzały.

Bo wtedy JESZCZE dało się jeść sklepowe wędliny. Dowód - nawet Niemcy wtedy
JESZCZE przyjezdżali do Polski po nie, bo u nich już wtedy było jak teraz u
nas (pińcet rodzajów wędliny w jednym smaku).

> [...]
> filmowych czy innych dziennikach telewizyjnych co i rusz narzkano
> na jakość wędlin i mięsa. Jednego nawet powiesili za sprzedawanie

Nawet o tej historii niczego nie wiesz porządnie...

--
XL

130. Data: 2018-05-28 00:18:45

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-27 o 18:33, d...@g...com pisze:

> Chodzi o to że NIE BYŁA obiektywnie lepsza.
> Opowiadajcie to swoje science-fiction w kole gospodyń wiejskich...
> To było bardzo często jakościowo nie do jedzenia.
>
> Kto to pamięta osądzi sam/a.

Pamiętam. Szynka i inne wędliny była świeżutka i mięso też.
To dlatego, że tego było bardzo mało, na kartki i nie miało czasu
zaśmiardnąć jak teraz w supermarketach i różnych sklepach wala się tego
śmierdzielstwa tonami, bo ludzie są bardziej ostrożni. Ja np. wolę nie
jeść niż jeść coś starego lub śmierdzącego.
Dawniej była afera w delikatesacyh przy ul. Śniadeckich w Warszawie.
Mięsa i wędlin już było wbród i nie mieli co z tym zrobić. Zatrudniła
się tam dziennikarka śledcza i kazali jej śmierdzce, zielonkawe mięso
szorować proszkiem ixi czy jakimś innym i potem wykładało sie do
spraedaży. Cały reportaż był w gazetach i w teolewizji.
Wkrótce te delikatesy zlikwidowano.

--
animka

Podróby arbuzów.