Kefir dobry na wszystko!

111. Data: 2018-05-24 09:19:16

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-19 o 15:06, XL pisze:

> Nie robię kefiru (jogurtu, twarogu, serów twardych dojrzewających, wędlin,
> wędzonek, konserw mięsnych i warzywnych - itd.) z oszczędności.
> Niekoniecznie wychodzi to taniej, ale nie jest moim celem oszczedność,
> tylko zdrowie.

A właśnie cena mogłaby być argumentem za albo ew przeciw..  Zdrowie?
Przecie te krówska żrą trawę zanieczyszczona najgorszymi paskudztwami.

> TWOJA.
> Moja krzyczy, że warto.

Ale moja jest oparta na prostym rachunku..
:-

> Tylko nieliczni doceniają to, co dobre. Dla pozostałych jest ,,kefir" na
> sklepowej półce.

Ano..

112. Data: 2018-05-24 09:20:19

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-19 o 14:59, XL pisze:
> http://biotechnologia.pl/biotechnologia/tajemniczy-g
rzybek-tybetanski-czym-naprawde-jest-i-jakie-sa-pods
tawy-jego-skutecznosci,16578

> http://m.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kefir-w
artosci-odzywcze-i-wlasciwosci-zdrowotne_44738.html

> https://tylkomedycyna.pl/wiadomosc/7-korzysci-wynika
jacych-z-picia-kefiru

Zamiast lektur wolę usłyszeć Twoją osobistą opinię.

> Nie startuję w ww. zawodach. Ale jeśli ktoś tylko po to ma robić kefir, to
> może lepiej niech go kupuje.

Kupny też nie jest zły, ale pewnie główna rolę grają walory smakowe. Np.
co do młodych ziemniaków z masełkiem i koprem + dodatki - oczywiście nie
żaden kompot czy piwo a właśnie kefir.

113. Data: 2018-05-24 09:44:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> A właśnie cena mogłaby być argumentem za albo ew przeciw..  Zdrowie?
> Przecie te krówska żrą trawę zanieczyszczona najgorszymi paskudztwami.

Akurat te, o których mówimy, nie żrą żadnej trawy - niestety. Ba, nawet
nieba nie oglądają i masło z ich mleka witaminy D w zw. z tym też nie
zawiera.

--
XL

114. Data: 2018-05-24 09:53:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
artosci-odzywcze-i-wlasciwosci-zdrowotne_44738.html

jacych-z-picia-kefiru

> Zamiast lektur wolę usłyszeć Twoją osobistą opinię.

Już pisałam - ustąpienie zgagi (u MŚK).
U mnie - idealna perystaltyka (a od dzieciństwa z tym kłopot był),
spektakularne polepszenie stanu włosów (rosną jak szalone, połysk,
grubość), paznokci i skóry.
U obojga - jw. oraz widoczny przypływ sił, ustąpienie tzw. chronicznego
zmęczenia. Wszystko to zapewne w związku z polepszeniem flory bakteryjnej w
organizmie.

> Kupny też nie jest zły, ale pewnie główna rolę grają walory smakowe. Np.
> co do młodych ziemniaków z masełkiem i koprem + dodatki - oczywiście nie
> żaden kompot czy piwo a właśnie kefir.

Otóż to.
Masełko lub rumiane skwareczki - mniam :-)
Zsiadłe zamiast kefiru też lubię w tym zestawie.

--
XL

115. Data: 2018-05-27 12:32:15

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-24 o 09:53, XL pisze:

> [...]
> zmęczenia. Wszystko to zapewne w związku z polepszeniem flory bakteryjnej w

Ale do tego nie musi zaraz być kefir. Samo mleko też zobojętnia kwasy
żołądkowe.

No może. Ale u mnie jakoś nie ma takiego dobroczynnego oddziaływania.
Mimo że sam kefir i np twarożek nawet lubię, zwłaszcza teraz gdy młode
ziemniaczki czy szczypiorek w ogródku, to z włosami u mnie niezbyt
wesoło. Z paznokciami podobnie.

> Otóż to.
> Masełko lub rumiane skwareczki - mniam :-)
> Zsiadłe zamiast kefiru też lubię w tym zestawie.

PRLowskie smaki! Czas pokazał że nie było one aż tak złe.

116. Data: 2018-05-27 12:33:06

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-24 o 09:44, XL pisze:

> Akurat te, o których mówimy, nie żrą żadnej trawy - niestety. Ba, nawet
> nieba nie oglądają i masło z ich mleka witaminy D w zw. z tym też nie
> zawiera.

Mieszkam na wsi, a nie znam żadnego gospodarstwa mlecznego które nie
byłoby oparte na trawie z łąk. Może gdzieś w Polsce jest inaczej, albo
może masz na myśli nabiał importowany. Ale ja mam pewność że w
okolicznych sklepach każdy nabiał z certyfikatem "strzałkowskiej
spółdzielni mleczarskiej" to pochodna trawy rosnącej na tutejszych łąkach.

117. Data: 2018-05-27 14:04:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Ale do tego nie musi zaraz być kefir. Samo mleko też zobojętnia kwasy
> żołądkowe.

Nie chodzi o zobojętnianie. Kefir, w ewidentnym odróżnieniu od mleka
nieukwaszonego, prawie nie zawiera laktozy (cukru mlecznego) - bo ją zuzyły
drożdże w nim zawarte oprócz bakterii kwasu mlekowego.
Ten efekt jest właśnie tylko w kefirze. W tzw. mleku zsiadłym są tylko
mlekowe bakterie i dlatego laktoza ma się OK.

> [...]
> Mimo że sam kefir i np twarożek nawet lubię, zwłaszcza teraz gdy młode
> ziemniaczki czy szczypiorek w ogródku, to z włosami u mnie niezbyt

Efekty są przy dłuzszym codziennym spożywaniu.

> PRLowskie smaki! Czas pokazał że nie było one aż tak złe.

I także wędliny były prawdziwe wtedy. I ser był serem...

--
XL

118. Data: 2018-05-27 15:16:33

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> I także wędliny były prawdziwe wtedy. I ser był serem...

Przecież to nieprawda !
Dlaczego wprowadzasz młodych ludzi w błąd ?

Wędliny były przerażającej jakości o ile były... Kości chrząstki przemielone z
papierem... Sery 2-3 rodzaje, pomarańcze i banany 2 razy do roku.
(Nie mówiąc już o gumie do żucia której nie było)

Może masz amnezję skoro z takim sentymentem wracasz do tamtych czasów.
Albo lubisz reżim.

Wolę plastikowe fastfoody zamiast tamtego tandetnego żarcia. 47 razy.

119. Data: 2018-05-27 16:53:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> [...]
> przemielone z papierem... Sery 2-3 rodzaje, pomarańcze i banany 2 razy do roku.
> (Nie mówiąc już o gumie do żucia której nie było)

Wręcz przeciwnie.

> skoro z takim sentymentem wracasz do tamtych czasów.
> Albo lubisz reżim.

Wnioski godne kury nioski.

> Wolę plastikowe fastfoody zamiast tamtego tandetnego żarcia. 47 razy.

Chyba nie wiesz, co było PRZEDTEM.

--
XL

120. Data: 2018-05-27 18:05:47

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Albo lubisz reżim.

>Wolę plastikowe fastfoody zamiast tamtego tandetnego żarcia. 47 razy.

W komunie statystycznie jaość żywności była lepsza, ale nie było wyboru i
nie była ona dostępna.
Wędlina była dużo lepsza, ale na kartki.
Egzotyczne owoce były 2-3 razy do roku, ale nie pryskane i dlatego też dużo
lepsze.
NIe było kiwi, nektarynek, granatu, awokado, melona, kokosa, mango, liczi...
itp:
były tylko banany, pomarańcze, mandarynki , cytryny, grejfruity i arbuzy.
Nie musiały być pryskane, i w sklepie i w domu od razu znikały.
Konserwacja nie była więc niezbędna, to samo z inną żywnością.

A fastfudy nie istniały. W komunie z żarcia uliczego były tylko z żadka
frytki, i woda sodowa.
To było w komunie dużym błędem.
Fastfudy mają być, by ludzie, zwłaszcza niedożywieni, jak pszeciętny student
nie mieli wzoda na żołądku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Podróby arbuzów.