Kombucha.

21. Data: 2015-10-08 09:13:03

Temat: Re: Kombucha.
Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sklepie nie, ale "kanały zakupowe" są dobrze zdefiniowane i stabilne.
> Ale za to całkiem wymykające się zewnętrznym regulacjom.

Firma Maurera (pyszne soki, na marginesie) już ma akcyzę i podobno
rozprowadza w niektórych sklepach, nie wiem, w jakich, bo średnio mnie
ten trunek interesuje
http://www.manufakturamaurera.pl/content.php?body=ar
ticle&name=sliwowica-z-lacka-perypetie-z-le&lang=pl
a i jeśli byłby potrzebny, to jak piszesz, są stabilne kanały.
--
B.

22. Data: 2015-10-08 15:23:59

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Kombucha.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 7 Oct 2015 20:19:06 -0500, Pszemol napisał(a):

> chodowla

Może Ty się jednak przyjrzyj tej homeopatii...

23. Data: 2015-10-08 19:34:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Może Ty się jednak przyjrzyj tej homeopatii...

dziękuję za poprawienie ortografa

24. Data: 2015-10-08 19:53:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Oct 2015 12:34:11 -0500, Pszemol napisał(a):

> dziękuję za poprawienie ortografa

Polecam się.

25. Data: 2015-10-08 21:31:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

@ pisze:

> Mnie jednak dziwi.
> Zwlaszcza jego obecnosc tam, gdzie "tradycyjnie" nie powien byc.

Jeśli mamy na myśli "nową świecką tradycję", to tak. Gdybym miał sporządzić
własną listę miejsc, gdzie cukier "nie powinien być", to bym na pierwszym
miejscu umieścił tam herbatę. Ani trochę mi nie pasuje, nigdy nie używałem
w takim celu, tradycja mi się nie wytworzyła. W przedcukrowych czasach
w różnego rodzaju potrawach słodki smak pochodził jak nie od miodu, to od
fig, daktyli, rodzynek i innych owoców, a to znowu od warzyw, takich jak
marchewka, burak czy cebula. A nawet z modyfikowania wielocukrów ze zboża.
Tani cukier przytępił ludziom zmysł samku -- gdy zewsząd zalewa cukrowa
słodycz, to trudniej wyczuć subtelności doznań. Ale przytępił też wyobraźnię
-- bo niby czemu słodkie mają być tylko słodycze? Jeśli to jest ta nowa nowa
tradycja, to ona marna jest.

Jarek

--
Czemu dni młodości tak się układały,
Raz słodkie rodzynki, raz gorzkie migdały...

26. Data: 2015-10-09 17:01:23

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-08 21:31, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

Cukier w kiełbasie jest z takiego samego powodu, co sól w ciastkach.

Żeby teraz to chociaż cukier krzepił...

27. Data: 2015-10-09 18:42:59

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Cukier w kiełbasie jest z takiego samego powodu, co sól w ciastkach.

Cukier w kostkach i wodę w kolanie też łączy ten sam powód?

> Żeby teraz to chociaż cukier krzepił...

Wańkowiczowi szybko dopisali drugi wiersz, żeby do rymu było.
Można więc poszukać lepszego pokrzepienia.

--
Jarek

28. Data: 2015-10-13 00:42:06

Od: Jura <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-02 o 00:13, Ikselka pisze:
> Czy ktoś używa(ł)? Jakie doświadczenia?
> http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/medycyna-nieko
nwencjonalna/kombucha-kombucza-wlasciwosci-grzyba-he
rbacianego_33708.html

Łiii..!
A ja właśnie zostałem ojcem..
Nowej Combuchy...się "rozpączkowała"
Testuję wpływ jakości różnych rodzajów herbat na smak otrzymanego produktu..
Choćbym nie wiem z któego dnia próbował produkt procesu, to wyczuwam
ocet i to absolutnie psuje mi przyjemność ze spożywania napoju.

Jutro dodam kwaśnego węglanu sodu, może jakoś zneutralizuje ten smak.

--
Jura

29. Data: 2015-10-13 01:46:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Oct 2015 00:42:06 +0200, Jura napisał(a):

> [...]
> ocet i to absolutnie psuje mi przyjemność ze spożywania napoju.
>
> Jutro dodam kwaśnego węglanu sodu, może jakoś zneutralizuje ten smak.

Kiedyś piłam to, moja Mama to miała - i też wyczuwałam jakby octowy smak,
co raczej niezbyt miłe było. Hmm... Dodatek sody mówisz? Tylko czy to nie
wpłynie na właściwości?

30. Data: 2015-10-13 13:15:56

Od: Jura <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-13 o 01:46, Ikselka pisze:

> Kiedyś piłam to, moja Mama to miała - i też wyczuwałam jakby octowy smak,
> co raczej niezbyt miłe było. Hmm... Dodatek sody mówisz? Tylko czy to nie
> wpłynie na właściwości?

haa! Właśnie dostałem experyment.
Napój z combuchy przygotowany przez mą szanowna małżonkę na bazie białej
herbaty, do ktorego (po 7 dniach od nastawienia) dodała plater
pomarańczy i 2 cieniuśienkie plasterki imbiru.
(postało w lodówce kolejne kilka dni)
Zero posmaku octowego.
Pyszne!
Wiktoria!

Co do wpływu na własciwości to pomyślałem, że chętniej i szybciej
przereaguje z jonami zdysocjowanego kwasu octowego niż innymi substratami.

--
Jura

ogóreczki na ostro zrobione
Knedle ze śliwkami :-)
Grochówka bez grochu...
Wypiekacz do Chleba Zelmer - sprzedawca NEONET
Matiasy - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie