Kombucha.

31. Data: 2015-10-13 13:31:58

Temat: Re: Kombucha.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@q...pl> Wrote in message:
> Dnia 2015-10-08 21:31, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Cukier w kiełbasie jest z takiego samego powodu, co sól w ciastkach.

No nie tylko. Jest on dodatkiem funkcjonalnym do peklowania,
poprawiając kolor i strukturę mięsa. W solance następuje
utlenianie cukru, przez co pozbawia on ją zbędnego tlenu,
wpływającego rozwój mikroorganizmów powodujących
psucie.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

32. Data: 2015-10-13 13:44:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> Wrote in message:

> [...]
> utlenianie cukru, przez co pozbawia on ją zbędnego tlenu,
> wpływającego rozwój mikroorganizmów powodujących

Tu ze strony o technologii:
"CUKIER; dodawany jest zarówno do solanek peklujących (peklowanie
wołowiny, schabu, peklowania suchego niektórych gatunków wyrobów
wędliniarskich, oraz solanek nastrzykowych.
Zadaniem cukru jest nadanie mięsu wartości smakowej, poprawy
kruchości mięsa, a także stanowi pożywkę dla bakterii
denitryfikacyjnych.
Maksymalna ilość cukru w mieszance peklującej wynosi 3% w stosunku
do ilości użytej soli. W okresie letnim ilość cukru w
mieszankach, należy znacznie zmniejszyć z uwagi na możliwość
rozwoju mikroflory powodującej fermentację."

No, z tym "okresem letnim" to już nie problem, dziś mamy lodówki.
Dużo i duże.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

33. Data: 2015-10-13 14:04:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> utlenianie cukru, przez co pozbawia on ją zbędnego tlenu,
> wpływającego rozwój mikroorganizmów powodujących

Czy zechciałabyś rozwinąć ten temat utleniania jako pozbawiania
solanki zbędnego tlenu ? Bardzo mnie to zaciekawiło :-)))

34. Data: 2015-10-13 18:37:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Oct 2015 13:15:56 +0200, Jura napisał(a):

> haa! Właśnie dostałem experyment.
> Napój z combuchy przygotowany przez mą szanowna małżonkę na bazie białej
> herbaty, do ktorego (po 7 dniach od nastawienia) dodała plater
> pomarańczy i 2 cieniuśienkie plasterki imbiru.
> (postało w lodówce kolejne kilka dni)
> Zero posmaku octowego.
> Pyszne!
> Wiktoria!

No i dobrze. Od czasów mojej Mamy aż do tej pory odstraszał mnie jedynie
wygląd tego grzybka, ale chyba jednak sobie wyhoduję.

> Co do wpływu na własciwości to pomyślałem, że chętniej i szybciej
> przereaguje z jonami zdysocjowanego kwasu octowego niż innymi substratami.

Być może.

35. Data: 2015-10-14 08:58:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:
> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Czy zechciałabyś rozwinąć ten temat utleniania jako pozbawiania
> solanki zbędnego tlenu ? Bardzo mnie to zaciekawiło :-)))
Zadaj konkretne pytanie - nie będę niczego rozwijać dla Ciebie w
cały świat.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

36. Data: 2015-10-14 16:34:32

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Zadaj konkretne pytanie - nie będę niczego rozwijać dla Ciebie w
> cały świat.

No opisz proszę jak to cukier w solance się utlenia. Co się z nim dzieje?
I gdzie ta solanka miała tlen i jak się go pozbyła to co się z nią stało?

37. Data: 2015-10-15 23:07:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I gdzie ta solanka miała tlen i jak się go pozbyła to co się z nią stało?

Skoro Cię w szkole nie nauczono, no to już sobie sam w pocie
czoła wyguglaj, skąd się bierze w wodzie tlen, którym np
oddychają ryby i inne wodne organizmy. I co się dzieje, kiedy w
takiej natlenionej słonej wodzie znajdzie się białko. I co to są
bakterie denitryfikujące. I po co im jest WĘGIEL z tego cukru w
tej solance. I jak i po co sobie ten węgiel z tego cukru
wyciągają, co i skąd w zamian wskakuje i jakie są tej przemiany
produkty. Darmowe korki to już nie u mnie.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

38. Data: 2015-10-16 00:32:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> wyciągają, co i skąd w zamian wskakuje i jakie są tej przemiany
> produkty. Darmowe korki to już nie u mnie.

Widzę, że nic Cię ostatnie doświadczenia nie nauczyły...
Dalej jesteś zarozumiała, wręcz buńczuczna i arogancka
wobec ewidentnej niewiedzy i niezrozumienia procesów
chemicznych jakie prezentujesz używając terminologii
w zupełnie przekręconym znaczeniu.

Tlen którym oddychają ryby w wodzie?
Bakterie denitryfikujące?
Dodaj jeszcze światło którym Księżyc świeci
i dlaczego niebo jest niebieskie...

Nagadałaś mnóstwo rzeczy z pozoru na temat, ale
z utlenianiem cukru i pozbawianiem solanki tlenu
nie ma to nic do rzeczy - robisz klasyczną dla siebie
zasłonę dymną aby próbować zatuszować babola
bezrozumnego jakiego tu walnęłaś z utlenianiem cukru.

Nieudana próba wyjścia z twarzą - próba obrony
obliczona na atak - niestety dałaś plamę, pani psorko.

Korki z chemii u Ciebie?? Raczysz żartować...
Na wszystkie strony tryskasz chemiczną IGNORANCJĄ.
Nawet ostatnio kiepsko Ci idzie googlowanie i wikipedia.

ogóreczki na ostro zrobione
Knedle ze śliwkami :-)
Grochówka bez grochu...
Wypiekacz do Chleba Zelmer - sprzedawca NEONET
Matiasy - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie